تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815934430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نوروز حیدری» بار دیگر شاهکار خلق کرد و شگفتی آفرید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «نوروز حیدری» بار دیگر شاهکار خلق کرد و شگفتی آفرید
زمانی که «نوروز حیدری» در اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان حضور یافت تا چک معادل قیمت 44 دام تلف شده‌اش را دریافت کند، همه چیز برای ختم به خیر شدن ماجرا فراهم بود اما نوروز خسارت را نپذیرفت و به ازایش خواسته‌ای مطرح کرد که ...
کد خبر: ۳۹۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹ - 28 April 2014




اگر بیاد بیاوریم که گاه چگونه در زندگی روزمره راه بر هم می‌بریم و برای چندر غاز می‌رنجیم و می‌رنجانیم، راست را دروغ و برعکس جا می‌زنیم و...، آن زمان شاید بتوانیم درک کنیم که «نوروز» چه کرده و شایسته چه تقدیری‌ست.

به گزارش «تابناک»، از نیمه آبان ماه سال گذشته که خبر خودداری دامدار لرستانی در شلیک به پلنگی که گله‌اش را دریده و ضرر و زیان زیادی به وی آورده بود مخابره شد، تا روز گذشته که چک خسارت وارد آمده به وی در بوروکراسی سازمان محیط زیست صادر شد، اینقدر اخبار مرتبط با پلنگ کشی مخابره شد که بتوانیم پی به ارزش اقدام این دوست دار محیط زیست ببریم اما این پایان حکایت نبود.

روز گذشته زمانی که «نوروز حیدری» در اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان حضور یافت تا چک معادل قیمت 44 دام تلف شده‌اش را دریافت کند، همه چیز برای ختم به خیر شدن ماجرا فراهم بود اما نوروز خسارت را نپذیرفت و به ازایش خواسته‌ای مطرح کرد که جز اثبات دوباره بزرگی اش، نام دیگری نمی‌توان بر آن نهاد.

او تصمیم گرفته بود تا مبلغ خسارتش را برای احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه زادگاهش واگذار کند و چنین کرد، در حالی خودش به آن مبلغ احتیاج مبرمی داشت و می‌توانست آن را صرف بهبود دام داری خود کند.

نوروز، روزی نو در نگاه به محیط زیست ساخت

محمد حسین بازگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: زمانی که آقای حیدری به اداره مراجعه کرد، چک خسارتش آماده بود اما در کمال مناعت طبع آن را نپذیرفت و به ازایش از رئیس جمهور، خانم ابتکار و ما خواست که پاسگاه محیط بانی در منطقه زادگاهش تاسیس کرده و برای حراست از محیط زیست و حیات وحش آن منطقه از آن بهره بجوییم.

وی افزود: البته این دام دار جوان به خوبی می‌دانست که چنین مبلغی کفاف این کار را نخواهد داد اما با این اقدام زیبایش پیش قدم شد و ما نیز به نوبه خود وظیفه می‌دانیم که برای پاسداشت اقدام نیکوی وی، خواسته‌اش را به اجرا درآوریم.

بازگیر افزود: هرچند بعد از روایت شدن خبر فداکاری نوروز در مواجهه با پلنگ مهاجم، برخی بد اخلاقی کردند و تهمت هایی زدند، ولی ما به خوبی به یاد داریم که پس از آن، امثال آقای کریمی گربه وحشی‌ای را که به بوقلمون هایش می‌زد و آنها را می‌درید، با تله گرفت و تحویل محیط زیست داد تا جایی دورتر از خانه اش رها شود و می‌گفت: هر چه کردم نتوانستم تقاص بوقلمون هایم را از این حیوان بگیرم.

مدیر کل لرستان افزود: از این دست اتفاقات بعد از رسانه‌ای شدن حکایت فداکاری نوروز حیدری به کرات رخ داد؛ یکبار آقایی از ازنا تماس گرفت تا گرگ به دام انداخته در طویله را به ما تحول دهد و هیچ گزندی به شکارچی حیاونات خانگی اش وارد نیاورده بود و حوادث مشابهی که در افزایش گزارش های مردمی به ما هم به شدت مشهود است و همه اینها مرهون اقدام زیبای حیدری در مواجه با پلنگ است.

بازگیر در ادامه گفت: باور کنید هر چه از تغییر در رویکرد مردم نسبت به مسائل محیط زیستی و حیت وحش بگویم کم است اما همینقدر بدانید که این اتفاقات در حالی رقم می‌خورد که تا چندی پیش گاه شکارچیانی را دستگیر می کردیم که به لاک پشت هم رحم نمی‌کردند و این حیوان را به ضرب گلوله و تنها به قصد تفریح می‌کشتند. باور کنید نوروز، روزی نو در نگاه به محیط زیست ساخت.

این خبر در حال تکمیل است





مطالب مرتبط
مسئولان محیط زیست «نوروز حیدری» را پیچاندند!
همه گلایه‌های دوست‌داران حیات وحش درباره یک خبر
سازمان محیط زیست، خسارت «نوروز حیدری» را می‌پردازد
اگر تمام دام‌هایم را هم می‌خورد، هرگز به طرفش تیر نمی‌انداختم









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن