تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806801119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيش از 90 درصد جمعيت تحت پوشش بيمه درمان قرار دارند/ در حال حاضر بيمه شدگان روستايي ازحق قانوني خود محرومند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۱۹ق.ظ)
مشاور و مدير حوزه رياستي صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير کشور؛ بيش از 90 درصد جمعيت تحت پوشش بيمه درمان قرار دارند/ در حال حاضر بيمه شدگان روستايي ازحق قانوني خود محرومند مشاور و مدير حوزه رياستي صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير کشور گفت: به دليل پراکندگي روستاها در بيش از 60هزار نقطه و کمبود امکانات اوليه مورد نياز در حال حاضر کشاورزان ، روستائيان و عشاير از حق بيمه هاي اجتماعي که حق قانوني آنهاست برخوردار نيستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حدود هفتاد سال ازاجراي اولين طرح هاي بيمه در ايران ميگذرد ودراين مدت به تدريج گروه هاي مختلف ازجمله كارگران و كارمندان به صورت اجباري و در سال هاي اخير با گسترش بيمه هاي اجتماعي برخي از اقشار بصورت اختياري به عضويت صندوق هاي بيمه وبازنشستگي گوناگون درآمده اند.
در اصل 29 قانون اساسي اساسي جمهوري اسلامي ايران برخورداري از تأمين اجتماعي از نظر بازنشستگي، بيكاري، پيري، از كارافتادگي، بي سرپرستي، در راه ماندگي، حوادث و سوانح و نياز به خدمات بهداشتي و درماني و مراقبت پزشكي بصورت بيمه و غيره را حقي همگاني دانسته و دولت را مكلف مي نمايد طبق قوانين از محل درآمدهاي عمومي ودرآمد حاصل از مشاركت مردم، خدمات و حمايت هاي مالي فوق را براي يك يك افراد كشور تأمين كند.
گفتني است طي چندين دهه فعاليتهاي بيش از 90 درصد جمعيت تحت پوشش بيمه درمان قرار دارند.و عليرغم آنكه در بخش بازنشستگي ميزان پوشش بيمه اي حدود 65 درصد جمعيت كشور را شامل مي شود کشاورزان ، روستائيان و عشاير كه در صف مقدم توليد قرار دارند و بار اصلي خودكفائي را بطور مستقيم بر دوش مي كشند
محمد رضا شيرزادي مشاور و مدير حوزه رياستي صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اينکه در حال حاضر کشاورزان ، روستائيان و عشاير از حق بيمه هاي اجتماعي که حق قانوني آنها است برخوردار نبوده اند گفت: اين امر به دليل پراکندگي روستاها در بيش از 60000 نقطه ، کمبود امکانات اوليه مورد نياز مانند امکانات وصول حق بيمه ، جمع آوري وثبت اطلاعات ، نا مشخص بودن در آمد روستائيان ، مشکلات آماري وبالاخره نبود تشکل و نهادهايي است که بتوانند به عنوان مجري عمل نمايند،.باعث شده بود که اگر تصميمي در اين زمينه گرفته شده تنها در حرف و روي کاغذ باقي بماند وهيچگاه اجرايي نشود.
آيا اين امر نيازمند اطلاع رساني و فرهنگ سازي نيست؟
وي گفت:در طول اين مدت طرحي كه بايد خدمات خود را به ساكنين بيش از 50 هزار روستا و منطقه عشايري ارائه نمايد محسوس نبود بويژه آنكه ورود اين پديده در جوامع روستائي و عشايري نيازمند فرهنگ سازي است بطوريکه بايد با ابزارها و روشهاي خاص خود که متفاوت از روشهاي معمول در جوامع شهري مي باشد در اين راستا انجام گيرد.
آيا با تصويب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي بر مبناي تشكيل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي است؟
شيرزادي در ادامه ضمن تاييد اينکه تصويب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعي كه مبناي تشكيل وزارت رفاه و تأمين اجتماعي مي باشدخاطر نشان کرد: نه تنها دستگاههاي فعال در اين نطام تحت نظارت وزارتخانه متولي اجراي قانون مذكور قرار گرفتند بلكه اهدافي چون تاسيس صندوقهاي بيمه اي مورد نياز از قبيل حرف و مشاغل آزاد (خويش فرمايان و شاغلين غيردائم) ، بيمه روستائيان و عشاير، بيمه خاص زنان بيوه و سالخورده و خودسرپرست و بيمه خاص حمايت از كودكان مطابق (بند د ماده 3) قانون بيمه اي کشور تشكيل گرديده است.
آيا اين بيمه قشر کارگران فصلي را نيز تحت پوشش دارد؟
وي با تاکيد بر اينکه در اين قانون دولت مكلف شده است تا طبق قانون(تبصره 2 ماده 3) تا ظرف مدت دو سال ازتاريخ ابلاغ قانون مذكور، امكان زيرپوشش بيمه قرار گرفتن اقشار مختلف جامعه از جمله روستائيان، عشاير و شاغلين فصلي رافراهم نمايد.
وي در ادامه بيان کرد: با تصويب آئين نامه بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير در هيأت وزيران که پس از طي مراحل قانوني و تأئيد نهائي رياست محترم مجلس در مرداد ماه 1384 جهت اجراء ابلاغ گرديد، كار اجراء در صندوق عملا" از اوايل شهريورماه آغاز شد.
مزاياي عضويت در صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير چيست؟
شيرزادي در پاسخ به اين سوال گفت: در ابتدا بحث درمان در اولويت قرار دارد که در حال حاضر اجراي درمان بر عهده سازمان بيمه خدمات درماني کشور مي باشد ضمن آنکه با تصحيح بخشي از قوانين توانسته ايم تا مزاياي پيري هر زن و مرد روستائي و عشايري که حداقل 65 سال سن و حداقل 15 سال سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشد را ارتقا دهيم تا اين افراد بتوانند از مزاياي مستمري پيري استفاده نمايد و حقوق حداقل معادل دو سوم درآمد انتخاب شده اي که در همان سال حق بيمه از آن کسر گرديده است ، دريافت نمايند.
وي در ادامه افزود: از کارافتادگي کلّي در اثر حادثه ناشي ار کار نيز جزو اولويت هاي بيمه اي است که در اين قانون ذکر شده است و اين امر بر اين مبنا است که چناچه يک شهروند روستائي در اثر حوادث ناشي از کار توسط کميسيونهاي پزشکس صندوق از کارافتاده کلّي شناخته شود ، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بيمه مي تواند تا پايان عمر و پس از آن وي ميتواند از مزاياي مستمري ماهانه استفاده نمايند.
آيا اين پرداخت تنها براي افراد از کار افتاده کلي است؟
وي در پاسخ به اين سوال عنوان کرد:از کار افتادگي کلّي غير ناشي از کار هر روستائي که پس از بيمه شدن در اثر حادثه غير ناشي از کار ، از کار افتاده شود و به تشخيص کميسيونهاي پزشکي صندوق از کار افتادگي او کلي و به پس از بيمه شدنش مربوط باشد با داشتن حداقل يکسال سابقه بيمه و بشرط آنکه حق بيمه 90 روز قبل از وقوع حادثه را پرداخت کرده باشد از مزاياي مستمري از کارافتادگي استفاده مينمايد .
وي تاکيد کرد: با توجه به نبود شرط سقف سني در عضويت در صندوق افراد مسن هنگام ورود از کارافتاده قبل از نامنويسي محسوب مي گردند.
شيرزادي برخورداري بازماندگان تحت تکفل بيمه شده متوفي از مستمري افراد تحت تکفل بيمه شدهاي که در اثر حادثه ناشي از کار فوت نمايد را يکي ديگر از خدمات بيمه اي دانست و گفت:اين افراد با هر ميزان سابقه پرداخت بيمه ، مشمول مستمري بازماندگان خواهند بود و بازماندگان تحت تکقل بيمه شده متوفي در اثر بيماري يا حادثه غير ناشي از کار که حداقل يک سال از شروع عضويت وي در صندوق گذشته و بشرط آنکه حق بيمه 90 روز متصل به زمان وقوع وفات خود را پرداخت کرده باشد بر طبق مقررات صندوق مشمول دريافت مستمري مي باشند.
بعد ازاستقرار مديريت جديد چه برنامه هايي براي ارتقاء کمي وکيفي در تما م زمينه ها انجام خواهيد داد؟
شيرزادي عنوان کرد:بعد از استقرار دولت تدبير واميد تدابيروتاکيدات وزير محترم تعاون ، کار ورفاه اجتماعي براي استفاده مفاهيم علمي در کارها و در واقع اول تدبير وبعد حرکت ، ما هم برنامه هايي در جهات وابعاد گوناگون تدارک ديديم تا بتوانيم بيشتر در خدمت به جامعه هدف از منظر علوم اجتماعي و روابط انساني خدمتگزار باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن