تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816518535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری نیجریه: دانش آموزان ربوده شده از کشور خارج نشده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهوری نیجریه: دانش آموزان ربوده شده از کشور خارج نشده اند تهران – ایرنا – رییس جمهوری نیجریه روز گذشته اعلام کرد که معتقد است دانش آموزان دختر ربوده شده به دست شبه نظامیان افراط گرا به کشورهای دیگر منتقل نشده و همچنان در این کشور به سر می برند.


به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، در حالی که صدای اعتراض و محکومیت اقدام گروه تروریستی ˈبوکوحرامˈ وابسته به القاعده از سراسر جهان به گوش می رسد، ˈگودلاک جاناتانˈ رییس جمهوری نیجریه که به خاطر عملکرد کند و انفعالی نسبت به بحران گروگان گیری آماج انتقادهای شدید قرار گرفته است، روز گذشته (جمعه) به این انتقادها واکنش نشان داد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: شایعاتی منتشر شده است مبنی بر این که این دختران نوجوان را به خارج از کشور منتقل کرده اند، اما اگر این تعداد دختر را به کامرون برده بودند، قطعا مردم آن ها را می دیدند؛ به همین دلیل اعتقاد من این است که این دانش آموزان هنوز در نیجریه هستند.
جاناتان با اشاره به همکاری کارشناسانی که به گفته او شورشیان را در مناطق دورافتاده ردگیری می کنند، افزود: به نظر من این دانش آموزان در منطقه ˈسامبیزاˈ هستند.
منطقه سامبیزا نام جنگلی است که گفته می شود مخفیگاه شبه نظامیان افراط گرای بوکوحرام است و مدرسه دختران ربوده شده نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارد.
این اظهارات جاناتان در حاشیه ˈمجمع جهانی اقتصادˈ در نیجریه ایراد شد. نشست مذکور که با هدف ترغیب فرصت های سرمایه گذاری در بزرگ ترین اقتصاد آفریقا برنامه ریزی شده بود، تا حدی تحت الشعاع بحران آدم ربایی و تهدید عملیات تروریستی شبه نظامیان این کشور قرار گرفت.
شبه نظامیان افراط گرای عضو گروه تروریستی ˈبوکوحرامˈ در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین) با حمله به یک دبیرستان واقع در روستای ˈچیبوکˈ استان ˈبورنوˈ در شمال شرقی نیجریه و نزدیک مرز کامرون بیش از 200 نفر از دانش آموزان دختر را ربودند. هرچند در حدود 50 نفر از این دانش آموزان موفق به فرار از دست ربایندگان شدند، اما هنوز بیش از 200 نفر از آن ها در اسارت شبه نظامیان به سر می برند.
گروه بوکوحرام وابسته به شبکه تروریستی ˈالقاعدهˈ خواهان تشکیل دولت در نیجریه است و از زمان آغاز فعالیت های تروریستی اش در اواسط سال 2009 تا کنون هزاران نفر را به قتل رسانده و مناطق شمال شرقی نیجریه به عنوان مهم ترین تولید کننده نفت قاره آفریقا و نیز نیجر و کامرون به عنوان همسایگان این کشور را دستخوش ناآرامی کرده است.
سازمان ˈعفو بین المللˈ که یک گروه حامی حقوق بشر است با استناد به چندین مصاحبه با برخی منابع مطلع، طی بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی نیجریه بیش از چهار ساعت قبل از این حمله، از سوی شبه نظامیان هشدار دریافت کرده بودند، اما اقدام کافی برای جلوگیری از این حمله انجام ندادند.
ˈنتسانت بیلیˈ مدیر دفتر این سازمان در آفریقا گفت: این واقعیت که نیروهای امنیتی نیجریه از قبل درباره این حمله می دانستند اما اقدام فوری برای متوقف کردن آن انجام ندادند به تشدید انتقادات ملی و بین المللی علیه مسئولان منتهی خواهد شد.
ˈکریس اولوکولیدˈ سخنگوی ˈستاد دفاعˈ نیجریه که بخشی از وزارت دفاع این کشور محسوب می شود، ضمن رد گزارش این سازمان و بی اساس خواندن آن، هدف از انتشار آن را خدشه به اعتبار مسوولان و مقامات نیجریه عنوان کرد.
ˈشیخ عبدالعزیز آل الشیخˈ مفتی اعظم عربستان سعودی نیز ضمن محکوم کردن این اقدام، گروه تروریستی بوکوحرام را ˈگمراهˈ توصیف کرد.
ناتوانی و انفعال دولت نیجریه باعث شد زمینه برای اعزام و استقرار نیروهای نظامی غربی در این کشور فراهم شود.
وزارت خارجه انگلیس روز جمعه از اعزام یک گروه از کارشناسان این کشور به نیجریه خبر داد. یک سخنگوی این وزارتخانه گفت: گروه کارشناسان انگلیسی برای حمایت از دولت نیجریه در موضوع ربایش بیش از 200 دختر دانش آموز، صبح امروز وارد ابوجا پایتخت نیجریه شد. به گفته وی، ˈاین تیم شامل کارشناسان و متخصصانی از بخش های مختلف دولت انگلیس از جمله وزارت خارجه، وزارت توسعه بین الملل و وزارت دفاع است که با مقامات نیجریه در موضوع مقابله با تروریسم و آدم ربایی همکاری خواهد کرد.ˈ
ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا نیز روز سه شنبه گذشته از اعزام گروهی از کارشناسان به نیجریه برای کمک به یافتن دانش آموزان ربوده شده خبر داد.
به گفته وی، این گروه شامل نیروهای نظامی و کارشناسانی است که با هدف شناسایی محل نگهداری دختران دانش آموز و امدادرسانی به آن ها اعزام شده اند.
دبیر کل سازمان ملل روز گذشته (جمعه) در یک گفتگوی تلفنی با رییس جمهوری نیجریه به اوپیشنهاد کرد تا هیاتی را برای بحث و بررسی و کمک به دختران ربوده شده در نیجریه به این کشور اعزام کند.
روز گذشته همچنین آژانس پلیس بین الملل (اینترپل) نیز پیشنهاد همکاری با دولت نیجریه در زمینه نجات نوجوانان ربوده شده را مطرح کرد.
ˈآدریان ادواردزˈ سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل روز گذشته (جمعه) در ژنو اعلام کرد: اقدامات خشونت آمیز بوکوحرام تا کنون باعث آوارگی بیش از 250 هزار نفر از مردم نیجریه شده است. وی افزود: در حدود 60 هزار نفر از شهروندان نیز از این کشور گریخته اند.
طبق اعلام پلیس نیجریه، این گروه در جدیدترین اقدام تروریستی خود روز دوشنبه گذشته دست کم 125 نفر را در بازار شهر ˈگامبوروˈ به قتل رساند.
خاورم**9156 *1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن