تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814973291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک مالی و فنی به دور دوم انتخابات افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک مالی و فنی به دور دوم انتخابات افغانستان کابل – ایرنا– سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان از کمک مالی و فنی این اتحادیه به برگزاری احتمالی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، خبر داد.


به گزارش ایرنا، ˈفرانس مایکل میلیبندˈ سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی طلوع نیوز گفت: اتحادیه اروپا به آنچه که مردم افغانستان در دور اول و یا دور دوم انتخابات تصمیم بگیرند، احترام می گذارد.
میلیبند افزود: در صورتیکه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم برود اتحادیه اروپا در بخش مالی و فنی به برگزاری این دور از انتخابات کمک خواهد کرد.
سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: اگر مردم افغانستان به ما نیاز داشته باشند، ما انتخابات را پشتیابی مالی و فنی خواهیم کرد و گروه ناظران اتحادیه اروپا نیز برای دور دوم انتخابات افغانستان، فعال خواهند بود.
میلیبند در عین حال با ابراز خشنودی از عملکرد کمیسیون های انتخاباتی افغانستان گفت:به عملکرد کمیسیون های انتخابات افغانستان خوشبین هستم و کاملا باور دارم که تا کنون، روند بسیار خوب پیش رفته است، اما توقع ما بیشتر است.
وی افزود: با شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، فشارها بر نهادهای انتخاباتی بیشتر شده است لذا آنها باید برای شفافیت، بیشتر کار کنند.
کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات افغانستان براساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 16فروردین برگزار شد، اعلام کرد عبدالله عبدالله با 44.9 درصد و اشرف غنی احمد زی با 31.5 درصد آرا نتوانستند حد نصاب لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات افغانستان به دست آورند.
ˈاحمد یوسف نورستانیˈ رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت بر اساس بررسی های این کمیسیون احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
بر اساس قانون انتخابات افغانستان پس از اعلام نتایج توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور که مسوولیت برگزاری انتخابات و شمارش آرا را دارد، نامزدهای معترض 24 ساعت پس از اعلام نتایج اولیه فرصت دارند که شکایت های خود را مطرح کنند تا کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در فرصت 20 روزه به آنها رسیدگی و نتیجه قطعی انتخابات را اعلام کند.
بر اساس این قانون در صورت لزوم، انتخابات دور دوم، دو هفته بعد از اعلام نتایج توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، برگزار خواهد شد.
ˈنادر محسنیˈ سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان قول داده است که این کمیسیون در استقلال کامل به دقت و با حساسیت به شکایت های انتخاباتی رسیدگی و نتیجه قطعی و نهایی را اعلام کند.
دراین دوره از انتخابات افغانستان، افغان ها خود مسوولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند و نیروهای امنیتی این کشور نیز امنیت انتخابات را تامین کردند.
325 هزار ناظر داخلی و بین المللی در این دوره بر روند برگزاری انتخابات افغانستان نظارت کردند.
در این انتخابات که هشت نامزد ریاست جمهوری و 2700 نامزد شوراهای استانی رقابت کردند، نزدیک به 400 هزار تن از نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان مسئولیت تامین امنیت انتخابات را در بیش از شش هزار حوزه رای گیری بر عهده داشتند.
کارشناسان این دوره از انتخابات افغانستان را که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، موفقیتی بزرگ برای مشارکت سیاسی افغان ها در روند سیاسی کشورشان ارزیابی کردند.
آساق/1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن