تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816289010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب رییس جمهور لبنان و پیشنهاد عبور از 4 نامزد اصلی/ نامزدی توافقی کیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتخاب رییس جمهور لبنان و پیشنهاد عبور از 4 نامزد اصلی/ نامزدی توافقی کیست؟ بیروت – ایرنا - در حالیکه در پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان یک « رکود سیاسی داخلی» حاکم شده وتقریبا گروه های اصلی تسلیم گزینه « خلاء سیاسی» و خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری از 4 خرداد ماه به بعد شده اند، اما برخی طرف های سیاسی سرگرم مذاکره با کشورهای موثر در این پرونده هستند.


به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز شنبه خود به نقل از طرف هایی که با « علی عواض عسیری» سفیر عربستان سعودی در لبنان دیدار کرده اند، نوشت: عسیری گفته که از مراجع شناخته شده لبنانی شنیده است که به گروه های 8 و 14 مارس پیشنهاد شده تا از 4 گزینه اصلی عبور کنند و به یک نامزد میانه رو توافقی برسند.
الاخبار از « امین الجمیل » رییس حزب الکتائب و « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی در گروه 14 مارس و از « میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی و « سلیمان فرنجیه» رییس حزب جریان المرده در گروه 8 مارس به عنوان 4 نامزدی یاد کرد که پیشنهاد شده است کنار گذاشته شوند.
این در حالی است که حزب الله تاکنون از نامزدی نام نبرده و ژنرال عون و سلیمان فرنجیه نامزدی خود را بطور رسمی اعلام نکرده اند و حزب الله تاکنون ویژگی های یک نامزد قوی بویژه رویکرد او در حمایت از مقاومت و معادله طلایی ارتش ، ملت و مقاومت را مورد تاکید قرار داده است.
« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله اعلام کرده است که این حزب در موقع مناسب نامزد مورد نظر خود را اعلام می کند.
طرف هایی که با سفیر سعودی ملاقات کرده اند، می گویند که سعودی ها تاکنون ابتکار خاصی را در پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان ندارند و عسیری تلاش می کند تا یک توافق لبنانی برای موفقیت در برگزاری این انتخابات در موعد قانونی بدست آید.
الاخبار همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت که مراجع اصلی لبنانی آماده می شوند تا از یک نامزدی خارج از 4 نامزد مطرح دو گروه 8 و 14 مارس حمایت کنند و بحث ها و تبادل نظرها در خصوص « جان عبید» از وزرای سابق لبنان جریان دارد که به گفته آنها دارای روابطی با قطب های شناخته شده در لبنان و همچنین پایتخت های موثر در لبنان است.
این روزنامه لبنانی ادامه داد که جان عبید تماس هایی را با قطب های داخلی و خارجی برقرار کرده و به « نتایج قابل قبولی» هم رسیده اگر چه گروه 14 مارس بویژه حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع حملات گسترده ای را علیه وی شروع کرده و حتی برای پرونده سازی علیه او به همکاری با مخالفان نظام سوریه متوسل شده است.
الاخبار در ادامه گزارش خود در باره روابط عربستان سعودی و حزب جریان آزاد ملی به نقل از منابع آگاه نوشت که تحولی حتی در باره ترتیبات سفر « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان و داماد ژنرال عون ایجاد نشده است.
« احمد فتفت» عضو فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان با اشاره به سخنان سمیرجعجع که گفته است اگر یک نامزد قوی و مورد توافق گروه 14 مارس باشد ، از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان کناره گیری می کند، گفت که این فراکسیون با این سخنان جعجع موافق است اما در جلسه روز پنجشنبه آینده پارلمان لبنان همچنان جعجع نامزد گروه 14 مارس خواهد بود.

** درهای ضاحیه بر روی الجمیل بسته است
الاخبار همچنین به نقل از منابعی نوشت که درهای ضاحیه جنوبی بیروت بر « امین الجمیل» رییس حزب الکتائب بسته است و حزب الله حاضر نشده او را بپذیرد و دلیل آن هم این است که نمی خواهد موجب نگرانی ژنرال عون شود زیرا تاکنون ژنرال تنها نامزد آن است.
الجمیل براساس گفته های خودش تصمیم دارد با قطب های سیاسی در لبنان برای فراهم کردن شرایط مناسب انتخاب رییس جمهوری لبنان در موعد قانونی که تا 4 خرداد ماه پایان می یابد؛ دیدار و گفت وگو کند.
وی در این چارچوب تاکنون با جعجع ، جنبلاط ، ژنرال عون و سلیمان فرنجیه دیدار و گفت وگو کرده است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن