تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815206164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه خواستار گشودن فصل های جدید در الحاق به اتحادیه اروپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترکیه خواستار گشودن فصل های جدید در الحاق به اتحادیه اروپا شد آنکارا- ایرنا - ˈ مولوت چاووش اوغلو ˈ وزیر اتحادیه اروپا ترکیه و مذاکره کننده ارشد این کشور خواستار گشودن فصل های جدیدی در روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد.


به گزارش روز جمعه ایرنا ، چاووش اوغلو گفت : ما برای عضویت در اتحادیه اروپا خواستار گشودن فصل های 23 و 24 در باره ˈدستگاه قضایی و حقوق اساسی ˈ و ˈ عدالت ، آزادی و امنیت ˈ هستیم .
وی گفت : ما انتظار عضویت در اتحادیه اروپا در مدت یک سال را نداریم ولی می توانیم در یک سال گام های مهمی در تسریع در این روند برداریم .
وزیر اتحادیه اروپا ترکیه در ادامه گفت : ما خواستار آن هستیم که اتحادیه اروپا روند مذاکرات را مسدود نکند.
مذاکرات نهایی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سال 2005 ( 1384 )آغاز شد.
خواسته های اتحادیه اروپا از آنکارا درباره انجام اصلاحات بنیادین در سیاست ها و قوانین و بهبود مناسبات با بخش یونانی نشین قبرس، گشودن بندرها و فرودگاه های خود به روی کشتی ها و هواپیماهای این بخش از قبرس و حل اختلافات با یونان در مورد عمق آبهای ساحلی دریای اژه از یک سو و تناقض های فرهنگی این کشور با اروپا مانع همگرایی این کشور با اتحادیه اروپا طی سالهای اخیر شده است.
به رغم گذشت 9 سال از آغاز رسمی مذاکرات عضویت ترکیه، پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.
از سوم اکتبر سال 2005 که مذاکرات نهایی آغاز شده، تاکنون بحث در 13 سر فصل از سرفصل های 35 گانه آغاز شده و تنها در یک مورد به نتیجه رسیده اند.
به نظر می رسد مشکل ترین نقطه پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را باید در بحران قبرس جست وجو کرد.
انگلیس و آمریکا همواره از عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و این امر موجب بروز شک و شبهه در فرانسه و آلمان به عنوان دو کشور مهم اتحادیه اروپا شده است.
خاورم ** 230** 3404
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن