محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830845567
ظهور یک تحریف تاریخی
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1393 ساعت 03:00 | شماره خبر: 1486876160217514574
نمایش عمومی «300: ظهور امپراتوری» در کشورهای مختلف جهان با نقدهای منفی عمومی منتقدان سینمایی همراه بوده است. منتقدان سینمایی بینالمللی که آشنایی زیادی هم با تاریخ کهن (و بویژه تاریخ ایران) ندارند، بدون این که اشاره زیادی به تحریفهای تاریخی فیلم و دروغپردازیهای آن کنند، ساخت این درام به اصطلاح تاریخی را زیر سوال بردهاند. به این ترتیب، آنها در نقدهای خود به سطحی و کودکانهبودن حال و هوا و قصه قسمت دوم «300» اشاره و آن را فیلمی مبتذل و بیمایه ارزیابی کردهاند. این نگاه منتقدان خارجی به فیلم از آنجا اهمیت پیدا میکند که اکثر آنها قصه فیلم را از منظر تاریخی و واقعیتهای مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار ندادهاند. در حقیقت، آنها که اطلاع زیادی از تاریخ کهن ایران باستان ندارند، تنها به ضعفها و اشکالات هنری و سینمایی فیلم پرداختهاند. به باور منتقدان خارجی، 300: ظهور امپراتوری چیزی شبیه بازیهای کامپیوتری است که برای سرگرمی قشر نوجوان تهیه و تولید شده و ارزش چندانی ندارد که بخواهد بیش از حد لازم مورد بحث قرار گیرد. عموم منتقدان بینالمللی این فیلم را در کنار کارهای اکشن کم ارزش و بیمحتوای آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه قرار دادهاند و بیمایگی آن را با فیلمهای این دو بازیگر اکشنکار مقایسه میکنند. تحریف بزرگ تاریخی اما واقعیتی که در بسیاری از نقدهای خارجی مورد توجه قرار نگرفته است، تحریف بزرگ تاریخی آن و نمایش ایران و ایرانی به عنوان چهره خبیث و بدطینت قصه است. ایرانیها در این قصه با لباسهای سیاه به نمایش درمیآیند و حتی برخی از آنها نقابهایی ترسناک به چهره دارند. آنها در صحنههای نبرد، موجوداتی ضعیف و ذلیل هستند که تنها هنرشان مردن زیرپای نیروهای یونانی است. در عین حال، این نیروهای ایرانی بردهدارانی بزرگ هستند که کشتیهایشان توسط بردههای زخمی (که مثل بردههای فیلم «بن هور» در حال شلاقخوردن هستند) به حرکت درمیآید. در کل، نویسندگان فیلمنامه 300: ظهور امپراتوری، ایران دوران باستان را به صورت قومی متجاوز و درندهخو به تصویر کشیده که هم به مردم خود ظلم میکنند و هم سیستم بردهداری در آن رواج دارد. تحریف تاریخی ایران دوران باستان و بیتوجهی به واقعیتهای مثبت تاریخ آن دوران (و از جمله کتیبه مشهور کورش که بردهداری را منع و از آزادی و کرامت انسانی دفاع میکرد و به صورت سرلوحه سازمان ملل متحد درآمد) یکی از چیزهایی است که بتازگی در برخی فیلمهای هالیوودی به چشم میخورد. اگر با نگاهی خوشبینانه این نوع اقدامات را از سر کینه و نفرت و آگاهانه ندانیم، باید بر بیسوادی فیلمنامهنویسان آمریکایی و بیاطلاعیشان از تاریخ کهن افسوس بخوریم. خشونت افراطی سازندگان 300: ظهور امپراتوری از آن به عنوان یک فانتزی جنگی اسم میبرند، اما نشانهای از فانتزی در فیلم وجود ندارد و به جای آن، خشونت افراطی است که در صحنههای مختلف آن موج میزند. تاثیر مجموعه تلویزیونی «اسپارتاکوس» بر تولید فیلم کاملا مشهود است و خشونت گرافیکی قسمت دوم 300، کپیبرداری از خشونت گرافیکی این مجموعه است. این در حالی است که خشونت بیش از حد اسپارتاکوس در زمان پخش تلویزیونی با اعتراض بالای منتقدان و تماشاگران (بویژه خانوادهها) قرار گرفت. 300: ظهور امپراتوری هم همین واکنشها را برانگیخت و به دلیل نوع خشونت آزاردهندهای که ارائه میکند، مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. حال و هوای فیلم دنبالکننده راهی است که با فیلم «سین سیتی/ شهر گناه» شروع شد و از آن به عنوان کارهایی یاد میشود که حال و هوای نوول گرافیکی دارند. منتقدان سینمایی میگویند این نوع فیلمها بشدت شبیه قصههای مصور عامیانه مجلات کودک و نوجوان هستند و ارزشی بیش از این نوع داستانهای مصور ندارند. قسمت دوم 300 را نوآم مورو کارگردانی کرده است. زک اشنایدر، کارگردان قسمت اول فیلم، یکی از نویسندگان فیلمنامه دومین قسمت و همچنین از تهیهکنندگان آن است. لینا هدلی، رودریگو سانتورو، سولیوان استاپلتون و اوگرین بازیگران اصلی قسمت دوم هستند. قصه فیلم دنبالهای بر ماجراهای قسمت اول است و نبرد تاریخی سالامیس را به نمایش میگذارد. زرزکس، پسر داریوش که شاهد کشته شدن پدرش به دست ژنرال تمیستوکلس در آتن بود، با همراهی فرماندهان جنگی خود (و در راس آنها آرتمیسیا) جنگ تازهای با یونانیان را از سر میگیرد. نامهای ناشناس منتقد سینمایی هفتهنامه اینترتینمنت با نگاهی به عوامل اصلی سازنده فیلم در پشت و جلوی دوربین، این پرسش را مطرح میکند که چرا نام آشنایی در بین آنها وجود ندارد و خبری از چهرههای مشهور سینما در بین این اسامی نیست. این منتقد با یادآوری نام فیلمهایی مثل «اسکندر»، «تروا» و «گلادیاتور» چنین اظهارنظر میکند که هم کارگردانان این درامهای تاریخی فیلمسازی سرشناس بودند و هم نقشهای مختلف آنها را بازیگران مشهور سینما بازی میکردند، اما 300: ظهور امپراتوری در نقطه مقابل این فیلمها قرار دارد. مشهورترین بازیگر فیلم اواگرین، یک بازیگر معمولی محصولات سینمایی به حساب میآید و دیگر بازیگران آن هم چهرههایی ناشناس و گمنام هستند. این نکته که مورد توجه منتقد اینترتینمنت قرار گرفته باعث طرح این سوال از سوی او میشود که چرا هیچیک از چهرههای مطرح سینما حاضر به همکاری با این پروژه نشدهاند؟ البته خود این منتقد هم جوابی برای پرسش خود ندارد و میگوید منتظر آن است که تهیهکنندگان فیلم درباره آن صحبت کنند و دلیل اصلی را توضیح دهند. از سوی دیگر، پل درگارابدیان، تحلیلگر اقتصادی سینما که هر هفته به تحلیل مالی و انتقادی فیلمهای جدید میپردازد، همزمان با نمایش عمومی 300: ظهور امپراتوری به لحن روایتی آن ایراد گرفت و این پرسش را مطرح کرد که قصه آن از چه نوع لحنی استفاده کرده است. به گفته این تحلیلگر، ظاهرا قصه فیلم در دورانی پس از پایان قصه قسمت اول اتفاق میافتد، اما در عمل چنین نیست و قصه فیلم در سه زمان رخ میدهد. این زمانها مربوط به دورانی قبل از شروع قصه قسمت اول، همزمان با آن و دورانی پس از این زمان است! باتوجه به این موضوع، درگارابدیان میپرسد زمان رخدادهای قصه فیلم چه زمانی است و قسمت دوم یک فیلم چگونه میتواند توالی زمانی رویدادها را به هم بریزد و در آن واحد، دو سه دوره متفاوت رخ بدهد؟ این تحلیلگر به این نکته درست اشاره میکند که قسمتهای جدید یک فیلم سینمایی یا دنبالهای برماجراهای قصه نسخه اصلی هستند یا قصهشان قبل از شروع این قصه اتفاق میافتد. برای مثال، قصه مجموعه فیلم «هابیت» پیتر جکسون که پس از «ارباب حلقهها» ساخته شد، داستان خود را در دورانی آغاز میکند که هنوز قصه ارباب حلقهها شروع نشده است. به همین دلیل از این نوع فیلمها بهعنوان پیشدرآمدی بر قصه فیلم قبلی یاد میکنند، اما قسمت دوم 300 کاری پا در هواست که قصهاش تکلیف خود را با تماشاچی مشخص نمیکند. شکستن نمکدان از ژوئن 2008 که تهیهکنندگان 300 گفتند قصد تولید قسمت دوم آن را دارند، رسانههای گروهی بینالمللی توجه چندانی به آن نشان ندادند. فرانک میلر برای نوشتن فیلمنامه فیلم دعوت شد. او فیلمنامه قسمت اول را براساس قصه کمیک استریپی سال 1998 خود نوشته بود. فیلمنامه قسمت دوم هم اقتباسی از یک کتاب مصور همین نویسنده بوده که هنوز روی پیشخوان کتابفروشیها قرار نگرفته است. تهیهکنندگان فیلم برای کارگردانی قسمت دوم آن هم از زک اشنایدر دعوت به همکاری کردند، اما او که برای کارگردانی نسخه جدید و احیاشده سوپرمن با نام «مرد پولادین» دعوت به همکاری شده بود، ترجیح داد ماجراجوییهای سوپرمن روی کره زمین را کارگردانی کند تا به سراغ 300: ظهور امپراتوری برود. او در همان ایام از علاقهاش به همکاری با این فیلم صحبت کرد، اما انتخاب او حکایت از فرصتطلبی وی میکند که ترجیح داد با یک پروژه مطرح و پرسر و صدا همکاری کند. مسئولان شرکت فیلمسازی لجندری پیکچرز هم در گفتوگوهای خود از اشنایدر بهعنوان فرصتطلب جاهطلبی اسم بردند که پس از خوردن نمک، نمکدان را میشکند. سولیوان استاپلتون، بازیگر گمنام استرالیایی هم به امید این که با قسمت دوم 300 به یک بازیگر درجه یک تبدیل شود، بازی در نقش فرمانده یونانی را به عهده گرفت. او فعالیت بازیگری را از سال 1994 با چند کار تلویزیونی شروع کرد. 300: ظهور امپراتوری مشخص میکند چرا او هنوز نتوانسته به یک بازیگر سرشناس تبدیل شود. از قرار معلوم، انتخابهای غلط و نادرست او مانع ترقیاش بوده است. نوآم مورو، کارگردان فیلم هم یک فیلمساز اسرائیلی و اهل اورشلیم است و براحتی میتوان حدس زد چرا کارگردانی دومین قسمت 300 را قبول کرده است. این فیلمساز بیمایه هم در کارنامهاش چند کار تلویزیونی دارد و تحریف تاریخی او از تاریخ ایران با دومین کار سینماییاش پس از کمدی درام ناموفق «آدمهای باهوش» (2008) است. امتیازهای کم سایت اینترنتی روتن توماتوز ـ که جدول امتیازدهی منتقدان سینمایی به فیلمهای سینمایی را منتشر میکند ـ به 300: ظهور امپراتوری امتیازی زیر 40 داده است. در حقیقت، مجموع منتقدان سینمایی نظر مساعد و مثبتی نسبت به آن نداشتهاند و کسب کمتر از 40 امتیاز از 100 امتیاز میتواند نشانه بیاعتباری فیلم در بین عموم منتقدان باشد. به نوشته این سایت، نزدیک صد نویسنده و منتقد سینمایی از سراسر جهان نقدهایی بر فیلم نوشتند. براساس اخبار و اطلاعات سایت روتن توماتوز، بخش مهمی از نقدها و مرورهای فیلم از اسرائیل میآید. آنچه در این نقدها کاملا مشهود است، نگاه مثبت نویسندگان آنها به فیلمی است که سازندهاش خود اسرائیلی است. این در حالی است که نقدهای نویسندگان خارجی دیگر عموما روی این نکته تمرکز کردهاند که قسمت دوم 300 سطحیتر و بیمایهتر از نسخه اصلی آن است! برای مثال، تاد مککارتی، منتقد هالیوود ریپورتر در نقد خود مینویسد: «ژرار باتلر، بازیگر اصلی قسمت اول، خودش یک بازیگر درجه یک نیست، ولی شانس آورد در پایان قصه قسمت اول مرد و در قسمت دوم حضور ندارد. حضور در قسمت دوم فیلم فقط حکم بیآبرویی بیشتر را برای وی داشت.» تاریخشناسان خارجی هم صحبت زیادی درباره صحت و سقم تاریخی فیلم نکردهاند. مشخص نیست این مساله به دلیل کماهمیتبودن فیلم بوده است یا چیز دیگر. در این بین پل کارتلج، پروفسور فرهنگ یونان در دانشگاه کمبریج درباره جزئیات چند موضوع تاریخی صحبت کرده و مثلا گفته داریوش و پسرش هیچ یک در نبرد ماراتون حضور نداشتهاند یا این که آرتمیسیا در جنگ پرسین زنده ماند و نمرد. شکست تجاری برای تولید 300: ظهور امپراتوری، هزینهای حدود 110 میلیون دلار خرج شد. نزدیک 30 میلیون دلار هم صرف تبلیغات آن شد، اما تماشاگران آمریکایی (مثل منتقدان سینمایی) استقبالی از آن نکردند. فروش کلی فیلم در آمریکا حدود 106 میلیون دلار شد. این رقم بسیار کمتر از رقمی بود که صرف تولید و تبلیغات آن شد. به همین دلیل، تحلیلگران اقتصادی سینما از فیلم به عنوان کاری یاد کردند که در جدول گیشه نمایش سینماها شکست تجاری خورده است. در حقیقت، فروش آمریکایی فیلم 35 میلیون دلار کمتر از رقم هزینههای تولید آن بوده است. نکته جالب توجه این که تهیهکنندگان فیلم در اصل بنا داشتند آن را برای آگوست 2013 روی پرده سینماها بفرستند، اما ترس از رقابت با محصولات پرسروصدای هالیوودی (زیرا خود میدانستند این فیلم سراسر دروغ در رقابت با کارهای مطرح تابستانی هیچ موفقیتی به دست نخواهد آورد) باعث شد زمان اکران عمومی آن را به اوایل مارس امسال منتقل کنند. به گفته مشاوران شرکت فیلمسازی لجندری پیکچرز، 300: ظهور امپراتوری در فصل بهار و در غیبت فیلمهای پرخرج و پرسروصدا، فرصت و امکان بیشتر و بهتری برای خودنمایی پیدا خواهد کرد. البته هم تحلیل مشاوران این شرکت فیلمسازی غلط از آب درآمد و هم باعث ضرر مالی بیشتر برای تهیهکنندگان آن شد. به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، وقفه هفت ماهه در نمایش عمومی فیلم باعث شد تهیهکنندگانش هفت ماه دیرتر شاهد بازگشت بخشی از سرمایهگذاریشان باشند. این تحلیلگران میگویند ضرر ناشی از این وقفه هفت ماهه، رقم کمی نیست. کیکاووس زیاری / جامجم
20 اردیبهشت 1393 ساعت 03:00 | شماره خبر: 1486876160217514574
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]
صفحات پیشنهادی
تحریف نام خلیج فارس یکی از توطئه های دشمنان است
تحریف نام خلیج فارس یکی از توطئه های دشمنان است بندرعباس – ایرنا – مشاور استاندار هرمزگان گفت دشمنان پس از پیروزی انقلاب همواره علیه کشورمان توطئه کرده اند و جعل و تحریف نام خلیج فارس نیز از جمله این توطئه ها بوده است به گزارش ایرنا مرتضی حقیری زاده پنجشنبه در نشست هماهنگی چهامعاون اجتماعی دادسرای مرکز گلستان تاکید کرد ضرورت استعلامگیری خریداران زمین در روستای تاریخی زیارت
معاون اجتماعی دادسرای مرکز گلستان تاکید کردضرورت استعلامگیری خریداران زمین در روستای تاریخی زیارتمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان گلستان گفت خریداران زمین در روستای زیارت حتما از مراجع ذیصلاح درباره مجوزهای این اراضی استعلام کنند تا در آینده دچار مشکل نشونمسئول کاوشهای باستانشناسی پل تاریخی آققلا خبر داد پل تاریخی آققلا، تنها پل بازمانده دوران شکوفایی هنر آجر
مسئول کاوشهای باستانشناسی پل تاریخی آققلا خبر دادپل تاریخی آققلا تنها پل بازمانده دوران شکوفایی هنر آجر کاری کشورمسئول ساماندهی و کاوشهای باستانشناسی پل تاریخی آققلا گفت پل تاریخی آققلا تنها پل با تزئینات آجری و بازمانده از دوران شکوفایی هنر آجر کاری در ایران است به گنقل خاطره جلیلی از جلسات ایران و 1+5 / نامه تاریخی سپاه به هاشمی/پشت پرده یک دیدار
گزیدهای از اخبار فضای مجازی روز نقل خاطره جلیلی از جلسات ایران و 1 5 نامه تاریخی سپاه به هاشمی پشت پرده یک دیدار نامه تاریخی سپاه به هاشمی بگذارید با آمریکا درگیر شویم 2 اجازه ویژه آمریکا به عراق برای جنگ با ایران برخورد تحقیرآمیز آمریکا با غربیها در جلسات 5 1 نحوه انتخهشدار «ریچارد هاس» درباره انفعال واشنگتن و ظهور جهانی پساآمریکایی
هشدار ریچارد هاس درباره انفعال واشنگتن و ظهور جهانی پساآمریکاییرئیس شورای روابط خارجی آمریکا در یادداشتی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد آمریکا در زمینه سیاست خارجی و توجه بیشتر به منطقه آسیا-اقیانوسیه تأکید کرد در صورت عدم تغییر این روند جهان پساآمریکایی دیگر توجهی به منافع و ت9 شی تاریخی در شهرستان پلدختر کشف و ضبط شد
9 شی تاریخی در شهرستان پلدختر کشف و ضبط شد خرم آباد - ایرنا - رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان پلدختر از کشف و ضبط9 شی تاریخی ارزشمند در این شهرستان خبر داد منوچهر بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت این تعداد اشیا ارزشمند تاریخی به منظورشهرداری ویژه بافت تاریخی کاشان ایجاد می شود
شهرداری ویژه بافت تاریخی کاشان ایجاد می شود کاشان- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان از پیشنهاد این شورا برای ایجاد شهرداری ویژه بافت قدیم و تاریخی این شهر خبر داد به گزارش ایرنا علی رسول زاده روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت بافت تاریخی شهر کاشان یکی از مومدیرکل یونسکو: به شدت تحت تاثیر آثار تاریخی ایران قرار گرفتم
مدیرکل یونسکو به شدت تحت تاثیر آثار تاریخی ایران قرار گرفتم تهران - ایرنا - مدیرکل سازمان علمی آموزشی ملل متحد یونسکو گفت در سفر به بم و شیراز به شدت تحت تاثیر آثار تاریخی و باستانی ایران قرار گرفتم به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ایرینا بوکووا روز سه شنبه پس از دیدار با مسعبازدید اردوهای دانش آموزی ودانشجویی از بیت تاریخی امام در خمین آغاز شد
بازدید اردوهای دانش آموزی ودانشجویی از بیت تاریخی امام در خمین آغاز شد خمین – ایرنا - مسوول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در خمین از آغاز بازدید اردوهای دانش آموزی و دانشجویی کشور از بیت تاریخی حضرت امام ره در این شهرستان خبر داد حجت الاسلام سید محمد جواد رضوی سه شنبه درزنگ تاریخ با حضور یار صادق امام و استاد زنده وقایع انقلاب اسلامی/ مصونیت از هرگونه شبهه و سوء تفاهمهای تاریخی
تاريخنگاری از روزهای رحلت امام خمينی ره زنگ تاریخ با حضور یار صادق امام و استاد زنده وقایع انقلاب اسلامی مصونیت از هرگونه شبهه و سوء تفاهمهای تاریخی تهيهكننده زنگ تاريخ میگويد اين برنامه با استفاده از خاطرات مستند سيدحميد روحانی تلاش كرده از شك و شبهه و سوء تفاهمهای تارئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور خبر داد انهدام باند حفاری غیرمجاز در محوطههای تاریخی نیشابور
رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور خبر دادانهدام باند حفاری غیرمجاز در محوطههای تاریخی نیشابوررئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور از انهدام باند حفاری غیرمجاز در محوطه تاریخی دهباف این شهرستان خبر داد محمداسماعیل اعتمادی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در نیشابونماینده مردم همدان و فامنین در مجلس: اجازه تخریب بناهای تاریخی همدان را به هیچ کس نمیدهیم
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اجازه تخریب بناهای تاریخی همدان را به هیچ کس نمیدهیمنماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفاظت از بنای تاریخی حفاظت از ناموس است گفت اجازه تخریب بنای تاریخی استان را به هیچ کس نمیدهیم به گزارش خبرگزاری فارس از همدگزارش فارس از همایش «استکبارستیزی» در کویر طبس طنین شعار مرگ بر آمریکا در کویر طبس/ اقامه نماز در
گزارش فارس از همایش استکبارستیزی در کویر طبسطنین شعار مرگ بر آمریکا در کویر طبس اقامه نماز در محل واقعه تاریخی طبسامروز در آستانه سی و چهارمین سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس مراسم بزرگداشت این واقعه تاریخی در صحرای طبس و محل آن واقعه برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس ازشهردار انزلی خبر داد بازسازی بافتهای فرسوده اماکن تاریخی انزلی
شهردار انزلی خبر دادبازسازی بافتهای فرسوده اماکن تاریخی انزلیشهردار انزلی گفت بازسازی اماکن تاریخی و بافتهای فرسوده محلههای انزلی مانند تمیچه در شنبهبازار این شهر در اولویت قرار دارد رضا پورشعبان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به بازگشایی مسیر پل غازیانرونمایی از نقشههای تاریخی وزارت خارجه
رونمایی از نقشههای تاریخی وزارت خارجهمراسم رونمایی از نقشههای تاریخی آرشیو وزارت خارجه صبح امروز شنبه با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه و نماینده یونسکو در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شد عکس مجید عسگری پور1393 02 06 - 13 09 دریافت کل گزارش تصویریثبت جهانی تعدادی از نقشههای تاریخی آرشیو وزارت خارجه در یونسکو ظریف: خشونت و افراط گرایی فرهنگ و میراث مشترک
ثبت جهانی تعدادی از نقشههای تاریخی آرشیو وزارت خارجه در یونسکوظریف خشونت و افراط گرایی فرهنگ و میراث مشترک بشری را مورد هجمه قرار داده استوزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نفوذ روزافزون خشونت و افراط گرایی در سطح منطقهای و بینالمللی گفت خشونت و افراط گرایی علاوه بر تهدیدشهری به بلندای یک تمدن سیدعسگری: تورهای گردشگری هفته اصفهان از اماکن تاریخی اصفهان رایگان بازدید میکنند
شهری به بلندای یک تمدنسیدعسگری تورهای گردشگری هفته اصفهان از اماکن تاریخی اصفهان رایگان بازدید میکنندسرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان گفت سازمان میراث فرهنگی در هفته نکوداشت اصفهان همراه با تور رایگان اصفهانگردی پذیرای مردم برای دیدن اماکن تاریخی است-
گوناگون
پربازدیدترینها