تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يکي از مهم ترين علل مشکلات جامعه ما کم توجهي به قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۳۰ب.ظ)
حجت‌الاسلام قرائتي: يکي از مهم ترين علل مشکلات جامعه ما کم توجهي به قرآن است رئيس ستاد اقامه نماز کشور گفت: متاسفانه مداحان جاي واعظان را گرفته اند و اين موضوع را نبايد ادامه پيدا کند بلکه بايد تفسير قرآن به عنوان مهم ترين رويکرد در مجالس مختلف عنوان شود زيرا يکي از مهم ترين علل مشکلات جامعه ما کم توجهي به قرآن است.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن قرائتي در همايش اساتيد تفسير سطوح عالي و خارج حوزه که در مدرسه حضرت آيت‌الله گلپايگاني برگزار شد، با اشاره به اينکه انسان حتي در تفسير قرآن نيز بايد مخاطب شناسي داشته باشد اظهار کرد: نبايد تفسير به گونه اي عنوان شود که فهم آن براي مردم عادي سخت باشد و اين نکته اي است که بسياري از آن غفلت کرده اند.
وي با اشاره به اينکه رويکرد اصلي من ساده سخن گفتن با مردم است تصريح کرد: بايد با همين زبان ساده مردم را به دين دعوت کرد و زمينه جذب جوانان به دين و نمازخواندن را فراهم کرد.
حجت الاسلام قرائتي گفت: بايد قرآن جايگاه اصلي خود را بدست بياورد و ما براي درک مفاهيم آن برنامه ريزي کنيم نه اينکه براي ماه رمضان فقط به فکر ساخت و سريال باشيم بلکه بايد از هم اکنون براي درک مفاهيم قرآني برنامه ريزي کرد.
اين کارشناس ديني با اشاره به اينکه بايد ببينيم که سهم جوشن کبير، منبر و روضه و مداحي در شب‌هاي قدر چقدر است و در اين بين قرآن چه جايگاهي دارد عنوان کرد: تفسير قرآن يکي از مهم ترين موضوعات جامعه است که نبايد از آن غفلت کنيم و ادبيات تفسير قرآن در هر دوره اي تغيير کند.
رئيس ستاد اقامه نماز کشور به قرار گيري رشته هاي قرآني در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: زماني که اين همه رشته هاي مختلف داريم بايد رشته هاي قرآني نيز ترويج پيدا کند و کتب درسي قرآني براي تمامي اين رشته ها در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام قرائتي گفت: متاسفانه مداحان جاي واعظان را گرفته اند و اين موضوع را نبايد ادامه پيدا کند بلکه بايد تفسير قرآن به عنوان مهم ترين رويکرد در مجالس مختلف عنوان شود زيرا يکي از مهم ترين علل مشکلات جامعه ما کم توجهي به قرآن است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن