تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814738514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد جنتی باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عملکرد جنتی باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که اکثر نمایندگان قدردان زحمات وزارت ارشاد هستند و از اقدامات و تلاش‌های که به اعتلای فرهنگ وهنر در کشور می‌پردازد و به این عرصه که مورد توجه عامه مردم و خصوصا جوانان است رونق می‌دهد،‌ حمایت می‌کنند.
آفتاب:  محمدرضا تابش در حاشیه از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب پیشخوان فرهنگی کشور است و تنوع مطالب ارائه شده و تعاطی اندیشه‌ها و افکار در جلسات نقد برگزار شده در حاشیه نمایشگاه موجب رشد، خلاقیت و بالندگی می شود.


وی در ادامه گفت: حضور مردم خصوصا دانشجویان و نوجوانان در نمایشگاه فوق‌العاده و نشانه پویایی امید به آینده و نشاط در جامعه و حاکی از آن است که نسل جوان ما طالب دانش و اگاهی است و استقبال گسترده از نمایشگاه نشانه توجه مردم به مقوله علم و فرهنگ و اعتماد آنها به حاکمیت و از طرفی انتظاراتی است که از نظام دارند.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسلمانا رویکرد جدید دولت به مقوله فرهنگ و اعتماد مردم به صاحبان فضلیت تاثیر بسزایی در جلب اعتماد آنها و حضور پررنگشان در نمایشگاه کتاب داشته است.


به گزارش ایسنا،تابش با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب که بهترین ناظران در حوزه فرهنگ را خود اهالی فرهنگ دانست و خواستار واگذاری ممیزی به وجدان افکار عمومی شد، ابراز داشت: این نگاه است که اعتماد می‌آفریند و اصحاب علم و فرهنگ و هنر را راغب و متعهد می‌سازد. تا خالق آثاری باشند که در شان و تراز ملت ایران و مورد تایید مردم است. مردمی که اسلام،‌ایران و انقلاب اسلامی را دوست دارند و برای علم و فرهنگ و هنر جایگاه والایی قائلند اما اعمال سلیقه‌های تنگ و نگاه امنیتی به این عرصه را بر نمی‌تابند.


این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نگاه نشانه به رسمیت شناختن مردم و احترام به داوری آنها است و اعتماد به مردم پاسخش حضور چشمگیر در همه صحنه‌ها خصوصا نمایشگاه اخیر است که عزم ملی جز با جلب اعتماد مردم در سایه تحقق خواسته‌های آنها و رعایت حقوق و احترامشان شکل نمی‌گیرد.


تابش در خصوص رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله فرهنگ و هنر و تاثیر آن بر جلب و جذب مخاطب و رضایت‌مندی مردم اظهار داشت: عملکرد برادر عزیزمان جناب آقای جنتی در این حوزه باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد و اعتماد دو سویه را به حوزه فرهنگ و هنر برگرداند؛ نگاهی بود که به اهل فرهنگ و هنر با دید الحادی و افرادی که دغدغه دین و کشور ندارند، می نگریست. و این نگاه در دوران وزارت دکتر جنتی تغییر پیدا کرد و اعتماد به اصحاب علم و فرهنگ باعث شد تا اهالی فرهنگ از خانه به صحنه آمدندو ان شالله روزبه روز شاهد این نضج گرفتن بیشتر این تفکر باشیم و زمینه‌ای فراهم آید تا کار فرهنگ و هنر به دست اهلش سپرده شود.


نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با توجه به نامگذاری سال 93 ابراز داشت: باید همه کمک کنیم که امسال سال رونق فرهنگ باشد.


وی در ادامه یادآور شد:ارشاد متولی کار سنگینی است، اما سهم اندک از بودجه دارد و باید بودجه ارشاد تقویت شود و ساختارها به نحوی اصلاح گردد که متولی امر فرهنگ و هنر در کشور اختیار و مسوولیت کافی داشته باشد و از موازی کاری‌ها پرهیز شود و البته پاسخگو هم باشد.


تابش گفت: اکثرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردان زحمات وزارت ارشاد هستند و از اقدامات و تلاش‌های که به اعتلای فرهنگ وهنر در کشور می‌پردازد و به این عرصه که مورد توجه عامه مردم و خصوصا جوانان است رونق می‌دهد،‌حمایت می کنند.


وی ابراز امیدواری کرد تا از پر مخاطب‌ترین نمایشگاه سال یعنی نمایشگاه کتاب استفاده مطلوب تری شود و فعالیت‌های جانبی که مورد توجه مردم است در آن سامان یابد و این نمایشگاه علاوه بر کارکرد اصلی عرصه‌ای برای نیازسنجی مردم خصوصا نسل جوان و متعاقب آن برنامه‌ریزی برای تحقق خواسته‌های آنها باشد.


تابش تصریح کرد: با این همه استقبال مردمی و نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ محل نمایشگاه به هیچ وجه متناسب با این حجم استقبال و در شان مردم ایران نیست.


وی ابراز امیدواری کرد تا سال‌های آتی محل مناسب و درخوری برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شود.


این نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار آن شد تا کار برگزاری نمایشگاه کم کم به بخش غیردولتی سپرده شود و در سال‌های آینده این حضور پررنگ‌تر شود.


تابش همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مستند "من روحانی هستم" ابراز داشت: این روش‌ها دیگر در جامعه نخ‌نما شده و مترود است، اصولا کنکاش در مسائلی که سعی دارد حاشیه‌ها را بر متن قالب سازد و هدف آن تخریب وجهه مسوولان است کار غیراخلاقی است و در پیشگاه ملت ایران جایگاهی ندارد.


انسان‌ها کمالجو و تحول طلب هستند و در مسیر زندگی با کسب علم و تجربه تکامل پیدا می‌کنند آنان که در مکان خاص و زمانی معینی بمانند و چشم بر واقعیات جامعه ببنند، نه خود در زندگی موفقند و نه می‌توانند منشا خیر و اثری برای مردم باشند.






تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن