تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806608373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مدیر یونسکو: ایران از همکاران اصلی ما در حمایت و توسعه پارک های علم و فناوری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مدیر یونسکو: ایران از همکاران اصلی ما در حمایت و توسعه پارک های علم و فناوری است اصفهان- ایرنا- مدیر ارشد برنامه ریزی بخش سیاستگذاری و ظرفیت سازی دپارتمان علوم طبیعی یونسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از همکاران اصلی یونسکو در حمایت و توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است.


به گزارش ایرنا، « یوسلان نور» روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در هتل عباسی اصفهان افزود: جمهوری اسلامی ایران به ویژه مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ˈآیریسˈ ( IRIS) که یک مرکز نوع دوم و تحت نظر یونسکو مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است یکی از همکاران اصلی یونسکو در انجام فعالیت های حمایتی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی مرکز آیریس افزایش ظرفیت های ویژه برای هدایت پارک های علمی و فناوری در کشورهای در حال توسعه در منطقه آسیا و اقیانوسیه است، گفت: اولویت های این مرکز برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، کارگاه ها، بازدیدهای ویژه برای مدیران پارک ها و مراکز رشد، پروژه های تحقیق و توسعه مشترک و ایجاد شبکه در توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) اهمیت ویژه برای این مرکز قائل است، تصریح کرد: این موضوع در بازدید دو هفته پیش « ایرینا بوکوا» مدیر کل یونسکو از این مرکز مشهود است.
مدیر ارشد برنامه ریزی بخش علوم یونسکو با بیان اینکه جشنواره شیخ بهایی جایگاهی برای پیشبرد نوآوری است، گفت: این جشنواره یکی از رویدادهای نادری است که ما در کشورهای در حال توسعه برای پیشبرد نوآوری داریم به همین دلیل یونسکو به طور جدی از آن حمایت می کند.
یوسلان نور افزود: این جشنواره هم جهت با رسالت های یونسکو در پیشبرد علم و فناوری و نوآوری در راستای صلح، توسعه پایدار و رفاه و امنیت بشر است.
وی با اشاره به چالش های کشورهای در حال توسعه در ارتباط با نوآوری گفت: مدل های اقتصادی در کشورهای در حال توسعه با بسیاری از شرکت هایی که در بخش های غیر رسمی عمل می کنند، هماهنگی و همخوانی ندارد.
وی اضافه کرد: شرکت های کوچک و متوسط بسیار متکی و وابسته به فناوری های وارداتی هستند و تعداد قابل توجهی از این شرکت های وابسته به واردات خارجی وجود دارند که در صدد جدا شدن از بقیه اقتصاد هستند.
وی چالش دوم را کم بودن تحقیق و توسعه در این کشورها بیان و اظهار کرد: فعالیت تحقیقاتی در بین وزارتخانه ها پخش می شود و هماهنگی لازم را ندارند.
به گفته وی در کشورهای در حال توسعه، پژوهش های انجام شده در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بویژه در رابطه با فعالیت های صنعتی با واقعیت های جامعه فاصله دارد.
این کارشناس یونسکو، سومین چالش را نبود یک سیاستگذاری برای نوآوری در این کشورها خواند و گفت: در بین کشورهای در حال توسعه فقط تعداد معدودی استراتژی و سیاستگذاریهای درست برای نوآوری دارند.
یوسلان نور چالش دیگر را نبود ارتباط بین سهامداران نوآوری عنوان و تصریح کرد: سایر مواردی که بر روند نوآوری در کشورهای در حال توسعه اثر می گذارد شامل سطح پایین تحصیلات و نبود حمایتهای مالی در این کشورهاست.
وی تاکید کرد: با تشریح این شرایط مشخص می شود که پیشبرد نوآوری در کشورهای در حال توسعه به دیدگاه ویژه ای نیاز دارد که با آنچه که در کشورهای پیشرفته وجود دارد، متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه یونسکو در پیشبرد فرهنگ نوآوری در سه سطح عمل می کند، افزود: ما در جستجوی تسهیل توسعه سیستم های نوآوری در کشورها هستیم.
وی با بیان اینکه چالش اصلی در پیشبرد نوآوری فن آفرینانه در کشورهای در حال توسعه فقدان یک سیستم نوآوری مناسب برای تسهیل ارتباط متقابل بین فعالان اصلی است، ادامه داد: چنین سیستمی باید سرمایه گذاری در فناوری های پیشرفته را ترغیب کند و توسعه فناوری های قابل ارائه و در دسترس را برای برآورده کردن احتیاجات نیازمندان ارتقا بخشد.
مدیر ارشد برنامه ریزی بخش علوم یونسکو با بیان اینکه ایجاد یک سیستم نوآوری در کشورهای در حال توسعه کاری بسیار پیچیده است، گفت: برقراری ارتباط بین بخشهای دولتی و غیر دولتی در این کشورها کاری دشوار است.
وی اضافه کرد: در این کشورها یک سیستم نوآوری کارآمد و مؤثر باید به شرکتهای خصوصی این امکان را بدهد که تولید ثروت کرده و شرایط زندگی نیازمندان را بهبود بخشند.
وی سطح دوم عملکرد یونسکو را حمایت از ایجاد و توسعه پارکها و مراکز رشد علم و فناوری و تأکید بر اکوسیستمهای نوآوری منطقه ای عنوان و اظهار کرد: پارکها و مراکز رشد علم و فناوری عناصر مهمی برای توسعه منطقه ای هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال 1993، یونسکو برنامه مشارکت علمی دانشگاه ـ صنعت (UNISPAR) را ایجاد کرد، افزود: هدف این برنامه ایجاد اشتراک مساعی بین تحقیق در دانشگاهها و بخشهای تولیدی است.
این مدیر یونسکو خاطر نشان کرد: از سال 2002، این برنامه یک مدل سه بخشی نوآوری را اتخاذ کرد تا فضاهای سازمانی آموزش، صنعت و دولت را گرد هم آورد.
یوسلان نور با بیان اینکه این برنامه با ارائه کمکهای فنی، ظرفیت سازی و ایجاد پروژه های آزمایشی از پارکها و مراکز رشد علم و فناوری حمایت کرده است، گفت: این برنامه همچنین شبکه های منطقه ای و بین المللی را پایه گذاری و از ایجاد مراکز منطقه ای و بین المللی حمایت کرده است.
وی هدف نهایی از این برنامه ها را ایجاد، پرورش و مدیریت شرکتهای کوچک و متوسط دانش بنیان در جهت توسعه ظرفیتهای ملی اعلام کرد.
وی سومین دیدگاه یونسکو را ارتقا بخشیدن نوآوری برای توسعه پایدار در بین توده مردم خواند و افزود: این کار از طریق شبکه ای از فعالان و سازمانهایی صورت می گیرد که راه حل های اساسی برای پاسخ به نیاز جوامع محلی ارائه می کنند.
وی تصریح کرد: این نوآوری پتانسیل زیاد را برای تولید ثروت بدنبال دارد و مستلزم حمایت های ویژه است و سود آن عاید همه مشتریان می شود.
وی با اشاره به اینکه در یونسکو به پارکهای علمی و مراکز رشد فناوری توجه ویژه شده است، تاکید کرد: در چند دهه گذشته پارکهای علمی و مراکز رشد فناوری نقش مهم در پیشبرد زمینه های مختلف فناوری از قبیل فناوری ارتباطات و اطلاع رسانی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، الکترونیک ایفا کرده اند.
این کارشناس یونسکو گفت: ما به پارکها و مراکز رشد علم و فناوری به عنوان ابزارهای مهم و حیاتی برای ایجاد، پرورش و میزبانی شرکتهای کوچک و متوسط دانش بنیان می نگریم.
یوسلان نور افزود: یونسکو به منظور حمایت از پارکهای علمی و مراکز رشد فناوری در کشورهای در حال توسعه، فعالیتهای خود را بر ظرفیت سازی و کمکهای فنی متمرکز کرده است.
جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با هدف ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری در کشور و قدردانی از برترین های عرصه فن آفرینی تا 20 اردیبهشت در اصفهان برگزار می شود.
پ/7148/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن