تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818930408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروریسم ناشی از جنگ سوریه می‌تواند از القاعده خطرناک‌تر شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دیلی بیست :
تروریسم ناشی از جنگ سوریه می‌تواند از القاعده خطرناک‌تر شود
پایگاه اینترنتی دیلی بیست در مقاله‌ای نوشت : تروریسم ناشی از جنگ سوریه ممکن است در خشونت، از القاعده هم بدتر شود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه دیلی بیست در مقاله ای در رابطه با جنگ سوریه و مسأله تروریسم در این کشور نوشت :  تروریسمی که جنگ سوریه و تروریست‌های آن بوجود آورده‌اند، ممکن است منجر به بوجود آمدن تروریسمی به مراتب بدتر از القاعده در دهه هشتاد میلادی شود. 


این پایگاه اینترنتی در مقاله خود می‌نویسد : سرازیر شدن تروریست‌های خارجی به سوریه برای جنگ برضد دمشق در تاریخ جنگ‌های جهانی بی‌سابقه است  و میدان جنگ سوریه به مانند پایگاهی برای آموزش تروریست‌های تکفیری شده است. از این رو دستگاه‌های امنیتی جهان امروز احساس نگرانی روز افزونی نسبت به پیامدهای این مسأله بر سلامت و امنیت شهروندانشان دارند.


این پایگاه اینترنتی آمریکایی می‌گوید: مسئولان دستگاه اطلاعاتی آمریکا تعداد تروریست‌هایی را که در سال 2011 به سوی سوریه رفته‌اند بین هشت تا ده هزار نفر اعلام می کند ؛ در حالی که برخی منابع دیگر تعداد آن را 12 هزار نفر و اکثر آنها را سعودی اعلام کرده‌اند.


در عین حال؛ منابع سعودی تعداد شهروندانشان را که برای جنگ به سوریه رفته اند 1200 تن اعلام می‌کنند که 300تن از آنان کشته شده اند ؛ چنانکه منابع اردنی اعلام کرده اند که هزار اردنی برای جنگ به کشور همسایه شمالی رفته اند.


دیلی بیست در ادامه می‌نویسد: این درحالی است که کشورهای اروپایی و غربی نیز اعلام کرده اند که تعدادی از شهروندانشان برای جنگ به سوریه رفته‌اند و برخی از آنان در جنگ کشته شده‌اند .


این پایگاه  آمریکایی در پایان می‌نویسد: جنگ افغانستان طبق تخمین سازمان اطلاعات آمریکا در طول یک دهه حدود 20 هزار تروریست خارجی را به خود جذب کرد؛ و این یعنی اینکه در افغانستان اکثر تروریست‌ها، خارجی بودند. البته بازه زمانی این جنگ بیشتر از جنگ سوریه بود، از این رو اگر  جنگ سوریه به همین میزان طولانی شود، قطعا جای وسیعتری از افغانستان برای گسترش تروریسم می‌شود.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن