تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816501907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه ایران و پاکستان فراتر از معادلات میان تهران و ریاض است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رابطه ایران و پاکستان فراتر از معادلات میان تهران و ریاض است تهران- ایرنا - سفیر ایران درافغانستان گفت: اهمیت رابطه پاکستان با جمهوری اسلامی ایران بیش از آن چیزی است که بتوان آن را در معادله رابطه تهران و ریاض قرار داد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،« محمدرضا بهرامی» چهارشنبه در نشست نگاهی به همکاری های سیاسی-امنیتی پاکستان و عربستان افزود: باید حتما مرزبندی روشنی در نوع و ماهیت رابطه عربستان با ایران و عربستان با پاکستان در ارتباط با ایران در نظر بگیریم.
بهرامی اضافه کرد: نگاه عربستان به ایران لزوما با نگاه پاکستان به ایران یکسان نخواهد بود و پاکستانی ها علاقه مند به توسعه روابط با ایران هستند.
وی به بیان ویژگی هایی از موقعیت پاکستان پرداخت و گفت: این کشور با 180 میلیون نفرجمعیت، کشوری کمک گیرنده است که بدون دریافت کمک های خارجی در اداره کشور با مشکل مواجه می شود.
به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی، در سال های اخیر پاکستان با بحران های متعددی مواجه بوده است از جمله در مسائل اقتصادی و انرژی و بیکاری درگیر است.علاوه بر این در حوزه امنیتی، پاکستان با دو چالش جدی مواجه است.
سفیرایران در افغانستان افزود:یکی بحث افراط گرایی در داخل پاکستان و دیگری بحثی است که با بلوچ ها در ایالت بلوچستان دارد.
وی در ادامه به حضور بیش از یک و نیم میلیون کارگر پاکستانی حاضر در عربستان اشاره کرد وگفت: به معنای دیگر از این طریق چندین میلیارد دلار پول وارد پاکستان می شود. عربستان روزی پنجاه هزار بشکه نفت با شرایط ویژه در اختیار پاکستان قرار می دهد که خیلی خوب می تواند در حل بخشی از مشکلات انرژی پاکستان موثر باشد و این رقم برای پاکستان رقم قابل توجهی است.
بهرامی با بیان اینکه در موضوع کشمیر، عربستان دیدگاه پاکستان را تایید می کند، افزود: دو کشور، بعد از جنگ کویت قرارداد همکاری امنیتی نیز با یکدیگر امضا کردند.
سفیر ایران در افغانستان گفت: فارغ از نوع تعاملاتی که بین عربستان و پاکستان از سال های گذشته بوده به ویژه از سال 2014 تعاملات شان توسعه نیز پیدا کرده و سفرهایی در سطوح بالا میان دو کشور به ویژه در دولت جدید پاکستان انجام شده است. کمک یک و نیم میلیارد دلاری، سفر سه مقام برجسته عربستان به پاکستان، سفر نخست وزیر و حضور فرماندهان ارشد پاکستان در مانور نظامی عربستان از جمله شواهد این توسعه روابط است.
بهرامی تاکید کرد: با وجود نزدیکی های اسلام آباد و ریاض، نگاه عربستان به ایران لزوما با نگاه پاکستان به ایران یکسان نخواهد بود. ضمن این که پاکستانی ها بنا به دلایل نیازهای داخلی خود علاقه مندند که رابطه خود را با عربستان توسعه دهند، ترجمه این رابطه لزوما تهدید منافع ایران نیست.

**عربستان دچار سردرگمی سیاسی استراتژیک در قبال ایران شده است
نماینده پیشین ایران در سازمان ملل از دیگر سخنرانان این نشست بود. «غلامعلی خوشرو» نیز در این جلسه با بیان اینکه عربستان در چند سال گذشته دچار سردرگمی سیاسی استراتژیک شده است،گفت: عربستان به اشتباه ایران را رقیبی سرسخت برای خود تعریف کرده است.
وی اظهار داشت:عربستان هرگونه پیشرفت ایران را به زیان خود دیده است و تحولات مثبت منطقه به نفع ایران را به زیان خود تفسیر می کند.
خوشرو افزود:عربستان گاهی تصور کرده که این تحولات دست توطئه جهانی است که قدرت ایران را افزایش دهد و باعث کاهش نفوذ عربستان شود.
این کارشناس ارشد مسائل سیاست خارجی و بین الملل با بیان اینکه روابط آمریکا و عربستان هم دچار تحول شده است گفت: عربستان از آمریکایی ها به شدت نگران و ناراضی است و دیدارهایی که بین سران آمریکا و سعودی ها بوده است این نارضایتی را نشان می دهد.
معاون وزیر امور خارجه پیشین ایران گفت: برکناری بندربن سلطان و انتصاب همزمان دو ولیعهد ، تحولات سیاسی در عربستان، ناتوانی در کشاندن آمریکا به حمله نظامی به سوریه و دیدار بین سران آمریکا و عربستان در این مسیر قابل توجه است.
خوشرو اضافه کرد: عربستان برای جبران این مسائل در حال ایجاد رابطه ای دیگر با پاکستان است تا این کشور را با پول به مسیر سیاست خارجی خود بیاورد.
سیام**9173**1449
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن