تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار روزنامه فی نفسه کاری فرهنگی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده تهران در مجلس، انتشار روزنامه فی نفسه کاری فرهنگی نیست تهران- ایرنا- نماینده تهران در مجلس گفت: انتشار یک روزنامه یا مجله فی نفسه کاری فرهنگی نیست بلکه در جامعه اسلامی چنین عملی زمانی کار فرهنگی محسوب می شود که به تقویت فرهنگ،جهان بینی و ارزش های اسلامی منتهی شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام سید محمود نبویان روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امسال سال فرهنگ و اقتصاد نامیده شده است، گفت: در این سال باید شاهد تحولی در عرصه اقتصاد و در عرصه فرهنگ و جهت دهی آن به سمت ارزش های اسلامی باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس موضوع فرهنگ را مهمتر از سیاست و اقتصاد عنوان کرد و گفت: معنای تعریف فرهنگ از سوی امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و علما مرکب از سه مولفه باورها، ارزش ها و رفتارهای افرد یک جامعه است.
نبویان خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی وقتی از فرهنگ اسلامی و کار فرهنگی سخن می گوییم به معنای باورها، ارزش های اسلامی و ساماندهی رفتارهای افراد جامعه براساس آن است.
وی گفت: در صورتی که روزنامه یا مجله ای در صدد تضعیف ارزش های اسلامی در ابعاد گوناگون آن برآید چاپ چنین روزنامه یا مجله ای کاری کاملا ضد فرهنگی خواهد بود؛ که باید با کارهای ضد فرهنگی برخورد شود.
این نماینده ادامه داد: تبیین و تقویت اصول دین احکام واخلاقیات اسلام در سطح جامعه و نهادینه کردن آنها در رفتارهای افراد جامعه کاری فرهنگی خواهد بود که چنین امری در قالب های گوناگون مانند رسانه های مختلف دیداری و شنیداری از قبیل صدا و سیما، سایت های مجازی، مطبوعات ، سینما و... متبلور است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تبیین و تقویت توحید ابعاد گوناگون عدالت، نبوت و امامت وفلسفه آن، معاد محوری، نماز، حجاب، جهاد، تولی و تبرا، خانواده محوری، ارزش کار، رعایت نظم واجرای قانون، رعایت حقوق افراد، ارزش خودکفایی، استقلال ، ایثار و کمک به دیگران ، دوری از محرمات مانند اسراف و خرج کردن های غیر ضروری برخی از ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی است.
وی با بیان اینکه در تمامی امور باید امید به خداوند داشت، گفت: حل مشکل اقتصادی جامعه اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی مؤمنان و استمداد آنها از خدای متعال قابل حل است و این کار با توسل به سران کفر مانند آمریکا و کشورهای مستکبر اروپایی شکل نمی گیرد.
نبویان افزود: تقویت رابطه با خدای متعال می تواند مشکل جامعه ما را حل کند و تقویت رابطه با کشورهای ضد دین و ضد اسلام و دشمنان ملت ایران راه چاره نیست.
وی ادامه داد: رابطه با کشورهای فاسد و ظالم که در دشمنی با ملت ایران از هیچ امری فروگذار نکرده اند نباید مسئله اصلی سیاست خارجی ما تلقی گردد؛ و حل مشکل ما با عنایت به سران کفر نخواهد بود بلکه به دست خدای متعال است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: باور واقعی به این که خدای متعال همه کاره جهان است و تنها به عنایت اوست که زندگی بشر سامان یافته و مشکلات حل می شود، موجب شد که امام خمینی(ره) تأکید کنند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
نبویان اظهار داشت: امام(ره) با تحمل سختی ها ثابت کرد که دشمنان خدا و سران کفر نمی توانند بر ایمان و تلاش مؤمنین و امدادهای الهی پیروز شوند و همگی شاهد بوده که ملت ایران در سالهای جنگ تحمیلی با ایمان در مقابل آمریکا و بیش از 37 کشور دنیا که به حمایت از صدام برخاسته بودند به پیروزی رسید.
وی اضافه کرد: شاهد بودیم صدام با اعتماد به آمریکا و تکیه بر کشورهای بزرگ اروپایی مانند فرانسه، انگلستان، آلمان و نیز کشورهای عربی منطقه نتوانست به پیروزی برسد و دیدیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تکیه و اعتماد به وعده های دشمنان و امید به رفع زورگویی های آنان یعنی رفع تحریم ها، جز شکست و ذلت برای ما نتیجه ای ندارد؛ این امر را در مسئله هسته ای در حال مشاهده هستیم.
نبویان اضافه کرد: با اینکه تقریبا 95 درصد ابعاد هسته ای خود را واگذار کردیم، دشمن به هیچ یک از حداقل 5 درصد تعلیق و نه رفع تحریم های وعده داده شده عمل نکرده است.
وی یادآورشد: هنوز یک دلار از پولهایی که آزاد شده به دست ایران نرسیده و هنوز نتوانستیم بدهی بدهکاری خود را به دانشگاه های خارج پرداخت کنیم. این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز هیچ کشتی ما مورد بیمه قرار نگرفته و در عوض پیشروی های دشمن را روز به روز بیشتر شاهد هستیم. نبویان به برشمردن عملکرد دشمن اشاره کرد و گفت: تهدید نظامی و توهین مکرر، تحقیر ملت ایران در سفر هیأت پارلمانی و اشتون به ایران، بیانیه پارلمان اروپا، مشروط دانستن سفر هیأت پارلمانی ایران به آلمان به انگشت نگاری از نمایندگان مجلس، منع سفر هیأت پارلمانی ایران با جلوگیری از گذر هواپیمای حامل نمایندگان مجلس از فضای آمریکا، تصرف ظالمانه اموال و ساختمان مربوط به بنیاد علوی و مصادره آنها بخشی از رفتارهای دشمن است.
وی یادآور شد: سال گذشته در همین زمان ما تحت تحریم های سنگین تر بودیم و فشارها بیشتر بود اما دشمنان ما جرأت توهین کردن به ملت ایران را نداشتند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار های دشمن نسبت به کشورمان گفت: گمان باطل کرده ایم که حل کننده مشکلات ما دشمنان خدا، اسلام و این ملت هستند؛ باید باور به توحید داشته باشیم و حل کننده مشکلات را خداوند بدانیم.
سیام**7261**1058 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن