تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815009929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصیص اعتبارات ویژه برای اردوگاه ها /احیای انجمن خبرنگاران در کانون های فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش با حضور در خبرگزاری پانا مطرح کرد: تخصیص اعتبارات ویژه برای اردوگاه ها /احیای انجمن خبرنگاران در کانون های فرهنگی خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش از تخصیص اعتبارات ویؤه برا ی اردو گاه های کشور خبر دادوگفت:یکی از برنامه های ما احیای انجمن خبرنگاران در کانون های فرهنگی کل کشور است.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ساعت 12:23



مهدی علی اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار داشت: واحد فرهنگی و هنری آموزش و پرورش برای تبلیغ و معرفی خبرگزاری پانا برنامه هایی می تواند طراحی کند و همچنین برای تربیت خبرنگار در بین دانش آموزان و معلمان همکاری با خبرگزاری پانا داشته باشد.
وی ادامه داد: در اوقات فراغت تابستان  مناسب ترین زمان برای تربیت خبرنگاران است و خبرنگاران در جشنواره های تابستانی به منظور پوشش کامل اخبار مربوط به این حوزه مستقر باشند.
علی اکبرزاده ایجاد انجمن خبرنگاران در کانون ها را که سابقه قبلی هم دارد مطرح کرد و افزود: کانون ها 19 انجمن دارند که یکی از اینها انجمن خبرنگاران است باید آن را در تابستان امسال فعال کنیم و به دنبال اساتید مجرب این حوزه به منظور تربیت خبرنگاران باشیم تا باز خورد مناسبی از ان دریافت کنیم.
مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش اذعان داشت:برای شرکت در اردوها و جشنواره تابستانی هر یک از دانش آموزان به فراخور استعداد هایی که دارند در این جشنواره ها حضور می یابند هدف برگزاری المپیاد هنری نیست بلکه صرفا مایل هستیم دانش آموزان در یک تربیت اجتماعی حضور داشته باشند و این هم با طی یک سلسله مراحل از سطح مدرسه آغاز و به مرحله کشوری خاتمه می یابد.
وی وظیفه مربیان در سطح مدراس را بسیار خطیر دانست و خاطر نشان کرد:شاید نقاشی یک دانش آموز از نظر یک مربی ارزش هنری نداشته باشد اما وقتی به سطوح بالا راه پیدا کند ممکن است یک پدیده هنری باشد در نتیجه قضاوت یک مربی در سطح مدرسه حساس و سرنوشت ساز است در مقوله هنر نمی شود دانش اموز را به قوی و ضعیف تقسیم کرد.   
علی اکبرزاده  ادامه داد:جشنواره های تابستانی یک تلنگر به دانش آموزان است تا بدانند در چه زمینه ای استعداد دارند و متوجه این مطلب بشوند که ما آنها را درک و مورد تشویق قرار می دهیم شاید هم استعدادی  در این جشنواره کشف شود.
مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش از تخصیص اعتبارهای ویژه برای اردوگاه ها خبر داد و تاکید کرد:این اعتبارات به زودی به استان ها اعلام خواهد شد و برخی از اردوگاه ها و کانون های فرهنگی تربیتی تجهیز می شوند و برخی دیگر توسعه خواهند یافت.
وی گفت:برنامه های بسیاری به منظور غنی  اوقات فراغت تابستان تدارک دیده شده است هرچند آموزش و پرورش تنها دستگاه متولی اوقات فراغت نیست اما به اندازه امکانات و ظرفیت هایی که دارد پر بار تر از سنوات قبل  آماده و مهیای امر غنی سازی اوقات فراغت شده است.
*غنی سازی اوقات فراغت با همکاری دستگاه های متولی
عراقی ،مسئول اردوگاه های کشور عنوان کرد:همه مراکز فرهنگی از قبیل پژوهش سرا ها،دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی تربیتی، مراکز فرهنگی هنری و  سینماهای تربیت آماده پذیرایی از دانش آموزان در فصل تابستان هستند و در راستای غنی تر شدن این برنامه ها  جلسات هماهنگی با سایر دستگاه های متولی این امر نیز انجام شده است.
وی افزود:دستگاه های مختلف نظیر صدا و سیما ، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فنی و حرفه ای کشور، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی درزمینه های غنی سازی اوقات فراغت با آموزش و پرروش همکاری خواهند داشت و از امکانات و ظرفیت های آنها می توان استفاده نمود.
4محور برنامه تابستانه برای اوقات فراغت دانش آموزان؛
 1- فرهنگی و هنری، 2- ورزشی، تربیت بدنی و سلامت، 3- مهارت آموزی ، 4- فعالیت های جهادی طرح هجرت 3
که هر یک از این بخش ها را با همکاری واحد های زیربط  مانند معاونت تربیت بدنی و سلامت ، سازمان فنی و حرفه ای و بسیج سازندگی دنبال خواهیم کرد و پس از طی دورها مدارک لازم ازسوی مرجع مربوطه صادر خواهد شد.
وی اردوهای جهادی تحت عنوان هجرت 3 را به مانند سال های قبل فعال دانست و افزود : دانش آموزان  در قالب رنگ آمیزی مدارس و ترمیم و مرمت مدارس  کوچک مناطق محروم به این اردو ها اعزام می شوند. 
* اردوگاه ها منابع ملی کشور هستند
دهقانی گفت: چند سال گذشته جفایی در حق معاونت پرورشی و فرهنگی به ویژه اردوها ی دانش آموزی و اردوگاه ها شده است که خبرگزاری پانا برای احقاق این حق باید به کمک این بخش آمده و آن را زنده کند.
*ظرفیت 14 میلیونی اردوگاه ها کشور
وی ادامه داد: 238 اردوگاه فعال از 304 اردوگاه در کل کشور وجود دارد که  این ظرفیت 14 میلیون نفر در 180 روز است اما نکته تکان دهنده این موضوع آنجاست که کمتر از 6 میلیون نفر از این ظرفیت استفاده می کنندو بالغ بر 8 میلیون ظرفیت خالی داریم به همین سبب اردوگاه ها تضعیف شد و باعث شد مربیان هم از مقوله اردوگاه و اردو غافل شوند.
دهقانی خاطر نشان کرد:این منابع به عنوان منابع پایدار معاونت پرورشی در حال هدر رفتن است و سرمایه گذاری هایی که از قبل انجام شده به درستی استفاده نمی شود به دلیل چند اتفاق مانند تصادف های جاده ای دانش آموزان و یا نبود اعتقاد به اردو نزد مربیان  این اردوها تعطیل شد. 
وی اردوها را مکمل آموزش دانست و گفت: نظر مسئولین فعلی نیز بر زنده شدن اردوها ی دانش آموزی و اردوگاه ها است
و این امر نیز از آموزش مربیان آغاز شده است در تابستان امسال 2 دوره آموزش متمرکز مربیان  با هدف تریت مدرس از هر منطقه یک مربی خواهر و یک مربی برادرخواهیم داشت و تا پایان سال 93 همه مربیان کشورتوسط این مربیان آموزش های لازمه را خواهند دیدکه دوره ای تکمیلی و تخصصی نیز ر سال های آینده اجرا خواهد شد.
دهقانی گفت: باید جامعه نسبت به برگزاری اردوها حساس شود زیرا این یک فعالیت تربیتی مهم است که در تمام دنیا نیز از آن استفاده می شود و ما نیز شاهد بازگشت ان به جایگاه اصلی خود در کشور باشیم.
وی خاطر نشان کرد:اردوگاه ها منابع ملی کشور هستند و به همه کشور تعلق دارند و بلا استفاده ماندن آنها جفای به بیت المال است ابن اموال متعلق به یک استان و یا شهر نیست.
 
 
 
 
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن