تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810158239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما ربودن دختران دانش آموز نیجریه را اقدامی هولناک توصیف کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوباما ربودن دختران دانش آموز نیجریه را اقدامی هولناک توصیف کرد تهران – ایرنا – ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا ضمن تایید خبر اعزام کارشناسان نظامی برای یافتن بیش از 200 دانش آموز دختر نیجریه ای که گروه تروریستی ˈبوکوحرامˈ آنها را ربوده است، ربایش این دختران را ˈهولناکˈ و ˈشنیعˈ توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، اوباما روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ˈای بی سیˈ آمریکا ضمن تایید این خبر که رهبران نیجریه پیشنهاد اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به این کشور را پذیرفته اند، بر لزوم اقدام جامعه بین المللی در زمینه کمک به مقابله با این گروه تروریستی وابسته به القاعده تاکید کرد.
ˈگودلاک جاناتانˈ رییس جمهوری نیجریه که به خاطر انفعال دولتش در یافتن دانش آموزان دختر ربوده شده با انتقادهای فراوانی مواجه است، روز یکشنبه گذشته اعلام کرد از رییس جمهوری آمریکا ودیگر قدرت های جهانی از جمله انگلیس، فرانسه و چین خواسته است تا در زمینه مسایل و مشکلات امنیتی، این کشور را یاری دهند.
روز گذشته نیز ساکنان مناطق شمال شرقی نیجریه که به صحنه خشونت های گروه تروریستی بوکوحرام تبدیل شده است، از ربوده شدن هشت دختر 12 تا 15 ساله دیگر خبردادند.
نخستین گروه از دانش آموزان در 25 فروردین (14 آوریل) در شهر ˈچیبوکˈ استان ˈبورنوˈ ربوده شدند.
ˈابوبکر شکائوˈ Shekauسرکرده این گروه تروریستی اخیرا در اظهاراتی ویدیویی که نسخه ای از آن روز دوشنبه گذشته به دست این خبرگزاری رسید، مسوولیت ربوده شدن این دختران را بر عهده گرفت و تهدید کرد که گروهش این دختران دانش آموز را به عنوان برده خواهد فروخت.
اوباما از این حادثه به عنوان عاملی که می تواند جامعه بین الملل را در جهت مقابله با گروه تروریستی بوکوحرام بسیج کند، یاد کرد.
وی افزود: گروه اعزامی به نیجریه شامل نیروهای نظامی و کارشناسانی است که با هدف شناسایی محل اخفای دختران دانش آموز و امدادرسانی به آن ها اعزام شده اند.
مقامات آمریکایی همچنین از احتمال انتقال گروه 220 نفری دانش آموزان 16 تا 18 ساله به کشورهای همسایه نظیر چاد و کامرون خبردادند، این در حالی است که دو کشور مذکور وجود این گروه از دختران را در خاک خود تکذیب کرده اند.
طبق اظهارات پلیس، چند نفر از دختران ربوده شده توانستند خود را از دست ربایندگان نجات دهند، اما هنوز 220 نفر از آن ها در اسارت به سر می برند.
آخرین گروه از دانش آموزان در روستای ˈوارابهˈ در ایالت بورنو ربوده شدند.
به گفته یکی از ساکنان این منطقه، مردان مسلح اواخر وقت روز یکشنبه گذشته پس از جستجوی خانه به خانه این هشت دختر را با خود بردند. برپایه این گزارش ، دیگر شاهدان عینی ماجرا نیز گفته های وی را تایید کردند.
یکی از ساکنان منطقه به این خبرگزاری گفت که هیچ نیروی نظامی یا پلیس تا کنون به منطقه اعزام نشده است.
وی افزود: ما اینجا امنیت نداریم و اگر مردان مسلح تصمیم بگیرند دختران ما را با خود ببرند، هیچ کس قادر نیست مانع آنها شود.
خشم و انزجار جهانی درباره ربوده شدن دانش آموزان دختر در منطقه چیبوک، به تدریج در حال افزایش است.
ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس نیز این حادثه را ˈتکان دهندهˈ خواند و برای کمک به دولت نیجریه در زمینه یافتن این دانش آموزان ابراز آمادگی کرد.
دانشگاه ˈالازهرˈ مصر نیز که مهم ترین موسسه علوم اسلامی اهل سنت در جهان شناخته می شود، هرگونه آسیب به این دختران را مخالف آموزه های اسلامی دانست.
از زمان وقوع این حادثه، خانواده های دختران نیجریه ای از عملیات نجات ارتش این کشور که طبق گفته آن ها با تاخیر و تعلل آغاز شده است، به شدت انتقاد و فشار ناشی از این حادثه به دخترانشان را ˈغیرقابل تحملˈ توصیف کرده اند.
ارتش می گوید عملیات جستجوی گسترده ای را از جمله در منطقه جنگلی ˈسامبیساˈ در ایالت بورنو که اردوگاه های مستحکم بوکوحرام در آن واقع شده، آغاز کرده است.
گروه افراط گرای بوکوحرام تهدید کرده است حملات بیشتری را در سراسر نیجریه از جمله در دلتای نیجر که کانون بزرگ ترین صنعت نفت قاره آفریقا است، اجرا خواهد کرد.
ربوده شدن دختران دانش آموز یکی از تکان دهنده ترین حملات گروه تروریستی بوکوحرام طی پنج سال گذشته به شمار می آید.
این گروه تا کنون هزاران نفر را در مناطق مرکزی و شمالی نیجریه به قتل رسانده است. در سال جاری میلادی یک هزار و پانصد نفر به دست اعضای این گروه کشته شدند.
گروه افراط گرای بوکوحرام وابسته به القاعده فعالیت های تروریستی و خشونت آمیز خود را از سال 2009 آغاز کرد.
خاورم**9156 *1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن