تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820816315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی سامانه اطلاعات زمین در کشور/ سنددار شدن 5 میلیون هکتار اراضی ملی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی خیری خبر داد؛
راه اندازی سامانه اطلاعات زمین در کشور/ سنددار شدن 5 میلیون هکتار اراضی ملی
ارومیه- خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگلها و مراتع کشور از راه اندازی سامانه اطلاعات زمین کشور طی آینده نزدیک خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق خیری شامگاه سه شنبه در نشست سراسری روسای ادارات ممیزی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در ارومیه با بیان اینکه سامانه اطلاعات زمین،طی آینده نزدیک در کشور راه اندازی می شود، افزود: نرم افزار این سامانه تدوین و مقرر شده در فاز نخست، این سامانه در دو استان تهران و البرز اجرایی و در فاز دوم نیز این سامانه را در دیگر استانهای کشور به صورت سراسری عملیاتی می کنیم. وی عدم وجود یکپارچگی آماری و تنوع بیش از حد آمار موجود را از جمله موارد مهمی دانست که باید در حوزه منابع طبیعی در کشور مورد توجه قرار گیرد و اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات انجام شده در بخش های مختلف، حقوق حقه ملت و دولت در حوزه عرصه های ملی روز به روز بیشتر احقاق شده و شاهد کاهش سودجویی ها از این عرصه ها توسط سودجویان باشیم. مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری سازمان جنگلها و مراتع کشور ادامه داد: اختلاف منابع طبیعی با اوقاف بر سر دو میلیون هکتار از عرصه های ملی بود که طی طرح دعواهای حقوقی 70 درصد از این عرصه ها رفع اختلاف شدند و دو سوم دعواها به نفع سازمان جنگل ها و یک سوم به نفع اوقاف رقم خورد. خیری اضافه کرد: در حال حاضر نیز سازمان جنگلها و مراتع کشور با سازمان های اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد و مسکن و شهرسازی در خصوص مالکیت عرصه های ملی اختلاف دارد که در صدد هستیم با امضای توافقنامه در این خصوص راهکاری مشخصی پیدا کنیم. وی با اشاره به اینکه هم اکنون 162 میلیون هکتار عرصه ملی در کشور وجود داشته که از این تعداد، 153 میلیون هکتار نقشه برداری و یک هزار و 333 میلیون هکتار نیز اخذ سند شده، ادامه داد: هدفگذاری ما سنددار کردن 50 درصد از اراضی ملی بدون سند کشور است که با توجه به این امر، در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال پنج میلیون هکتار از عرصه های ملی سنددار می شوند. مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: یکی از مهمترین مواردی که در این خصوص باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم، ایجاد سند برای اراضی ملی است که با این امر، سند اراضی ملی به نام دولت صادر شده و دیگر هیچ فردی ادعای مالکیت آن را نخواهد داشت. نشست سراسری روسای ادارات ممیزی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با حضور 33 نفر از روسای ادارت ممیزی استانهای کشور برگزار شد که تعیین نقشه های عرصه های ملی به صورتˈ کاداسترˈ از جمله محورهای مورد بحث در اولین روز نشست بود.  


۱۳۹۳/۲/۱۷ - ۰۹:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن