تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813204591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا پايان سال 2014 کاربران اينترنت به سه ميليارد نفر مي رسند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۳:۳۴ب.ظ)
اتحاديه مخابرات سازمان ملل متحد: تا پايان سال 2014 کاربران اينترنت به سه ميليارد نفر مي رسند اتحاديه مخابرات سازمان ملل متحد (ITU) آمار جديد تعداد کاربران اينترنت را تا پايان سال 2014 نزديک به 3 ميليارد نفر اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اتحاديه مخابرات سازمان ملل متحد اعلام کرد دو سوم از کاربران اينترنت در جهان از کشورهاي در حال توسعه هستند.
گفتني است، استفاده از تلفن همراه تأثير بسزايي در استفاده از اينترنت در کشورهاي در حال توسعه داشته است.
سانو براهيما، مدير دفتر توسعه مخابرات (ITU)، آمار سه ميلياردي کاربران اينترنت در جهان را نقطه عطفي در عرصه رو به رشد ارتباطات و اطلاعات در جهان معرفي مي کند.
وي همچنين گفت: "پشت اين آمار و ارقام داستان هاي واقعي زندگي انسان ها وجود دارد، داستان هايي از اين قبيل که به لطف فناوري اطلاعات و ارتباطات زندگي اجتماعي و اقتصادي مردم بهبود يافته است".
بر اساس آمار منتشر شده در مورد تعداد کاربران اينترنت در جهان، بيش از سه چهارم کاربران اينترنت از کشورهاي توسعه يافته و دو سوم نيز از کشورهاي در حال توسعه مي باشند.
شايان ذکر است، حدود يک پنجم از جمعيت آفريقا به اينترنت دسترسي دارند، اين در حالي است که نزديک به دو سوم از جمعيت آمريکا تا پايان سال جاري به اينترنت دسترسي خواهند داشت.
اروپا نيز داراي بالاترين ضريب نفوذ اينترنت به ميزان 75 درصد مي باشد. همچنين منطقه آسيا و اقيانوس آرام نيز جزء مناطق پرکاربر اينترنتي محسوب مي شود.
هم اکنون با توجه به نفوذ تلفن همراه در کشورهاي مختلف و پهناي باند اشتراک اينترنت در جهان به ميزان 2 ميليارد و 300 ميليون نفر رسيده است که 55 درصد از اين ميزان در کشورهاي در حال توسعه مي باشد.
گفتني است شاخصه هاي پهناي باند و تلفن همراه بيشترين ميزان رشد را در سال جاري داشته اند و رشد آنها نرخ 2 رقمي را نشان مي دهد.
در مقايسه با شاخصه هاي تلفن همراه و پهناي باند، شاخصه ي پهناي باند ثابت نرخ رشد کمي را نشان مي دهد و تا پايان سال 2014 به رشد 10 درصدي بسنده خواهد کرد.
در اين ميان آفريقا در زمينه پهناي باند ثابت کمترين نرخ رشد را به ميزان 0.5 درصد تجربه مي کند.
استفاده از تلفن همراه نيز يک گام بزرگ به جلو برداشته است که طي آن تا پايان سال 2014 تعداد کاربران تلفن همراه در جهان به 7 ميليارد نفر خواهد رسيد.
همچنين بيش از 75 درصد از کاربران تلفن همراه در کشورهاي در حال توسعه هستند که نشان دهنده بازارهاي رو به رشد اين کشورها مي باشد.
بر اساس آمار منتشر شده، تعداد کاربران تلفن ثابت طي پنج سال گذشته کاهش يافته است و در سال جاري 100 ميليون مشترک کمتر از سال 2009 از تلفن ثابت استفاده خواهند کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن