تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812903967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات هند درایستگاه هشتم - پلیس ازکشف 800کیلومواد منفجره خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انتخابات هند درایستگاه هشتم - پلیس ازکشف 800کیلومواد منفجره خبر داد دهلی نو - ایرنا - هشتمین مرحله انتخابات مجلس هند از صبح روز چهارشنبه در حالی آغاز شد که پلیس می گوید بیش از 800 کیلو مواد منفجره و 130بمب کشف کرده است.


به گزارش ایرنا، مرحله هشتم شانزدهمین دوره انتخابات مجلس عوام هند (لوک سابا) در64 حوزه در بخش های باقیمانده از ایالت های آندراپرادش، جامو و کشمیر، هیماچال پرادش، اوتاراخاند، اوتارپرادش، بیهار و بنگال غربی برگزار می شود.
مرحله نهم و پایانی این انتخابات در 41 حوزه باقیمانده نیز روز 12 می (22 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.
این انتخابات سرنوشت بازیگران قدرتمند سیاسی هند از جمله ˈنارندرا مودی ˈ نامزد حزب مخالف بهارتیاجاناتا (بی جی پی) و ˈسونیا گاندیˈ رهبر حزب حاکم کنگره را برای تصدی سمت نخست وزیری تعیین خواهد کرد.
همزمان با رسیدن انتخابات هند به گام های آخر، پلیس و نیروهای امنیتی هند اعلام کردند بیش از 806 کیلوگرم مواد منفجره و 130 عدد بمب را از زمان شروع بزرگترین انتخابات عمومی جهان در 18 فروردین (5 مارس) تاکنون از مناطق تحت کنترل افراطیون مائوئیست معروف ˈناگسال هاˈ کشف و خنثی کرده اند.
مائوئیست ها در مناطق روستایی چندین ایالت هند فعال هستند و ضمن تحریم شانزدهمین دوره انتخابات مجلس، تهدید به حمله برای برهم زدن اوضاع کرده بودند.
براساس یک گزارش رسمی، اکثر این مواد منفجره و بمب هایی که قرار بود از آنها در حمله به نیروهای امنیتی و مسوولان برگزاری انتخابات استفاده شوند در مناطق تحت کنترل مائوئیست ها در ایالت های بیهار، جهارکاند، چتیسگر، مهاراشترا و اوریسا کشف شده اند.
نیروهای امنیتی درگیر در مبارزه با مائوئیست ها طی یک ماه اخیر که انتخابات در هند جریان دارد بیشترین تعداد تلفات را در منطقه دورافتاده ˈبسترˈ در ایالت چتیسگر داده اند.
جمعا 22 تن از نیروهای امنیتی در جریان حملات جداگانه مائوئیست ها در این منطقه کشته و 16 نفر دیگر از آنان مجروح شده اند.
5 تن دیگر از نیروهای امنیتی که مامور حفظ آرامش برای برگزاری انتخابات در ایالت بیهار بودند نیز در جریان حمله افراطیون کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند.
وزارت کشور هند می گوید 130هزار تن از نیروهای امنیتی را برای برگزاری آرام انتخابات گماشته است. علاوه براین120 هزار نیروی ویژه در مناطق ناآرام برای انجام ماموریت های مربوط به انتخابات و هموار سازی زمینه برای تحرک نیروها در ایالت های مختلف مستقر هستند.
وزارت کشور هند همچنین 33 بخش تحت کنترل گروه های تندرو و افراطی را بسیار حساس شناسایی کرده چون بیشترین موارد ناآرامی ها در طول برگزاری انتخابات لوک سابا در سال های 2004 و 2009 از این بخش ها گزارش شده اند.
اکنون که انتخابات با مشارکت خوب مردم هند به مراحل آخر رسیده هجمه تبلیغاتی حزب مخالف یعنی بی جی پی علیه دولت ˈمانموهان سینگˈ از حزب کنگره شدت بیشتری گرفته و برروی مسایل اقتصادی متمرکز شده است.
ˈیاشوانت سینهاˈ وزیر دارایی دولت بی جی پی که یک دهه قبل در انتخابات سراسری هند کنار گذاشته شد سیاست اقتصادی ائتلاف مترقی متحد به رهبری حزب کنگره را بشدت به باد انتقاد گرفته است .
وی اقتصاد هند را درحال حاضر با بدترین بحران مواجه دانست و ˈپی. چیدامبرام ˈ وزیر فعلی دارایی از حزب کنگره را به حیله گری در حفظ کسری مالی در 6/4 درصد تولید ناخالص داخلی متهم نمود.
در مقابل حزب کنگره نیز حزب راستگرای بهارتیا جاناتا (بی جی پی ) را به استفاده از پول های کثیف برای تبلیغات جهت رسیدن به قدرت متهم کرده و خواستار انجام تحقیقات در مورد منابع مالی این حزب شده است .
ˈآنند شرماˈ وزیر فعلی بازرگانی و صنعت هند از این حزب می گوید بیش از 100میلیارد روپیه درتبلیغات نارندرا مودی نامزد اصلی حزب بی جی پی برای رسیدن به پست نخست وزیر هند استفاده شده است .
این درحالیست که همزمان رسانه های هندی آماری از رکورد شکنی های این فرد در فعالیت های انتخاباتی اعلام کرده اند.
گفته می شود این نامزد انتخاباتی از حزب بی جی پی تا زمانیکه این انتخابات به پایان خواهد رسید 300 هزار کیلومتر را برای سخنرانی در 437 گردهمایی عمومی در 25ایالت طی کرده است.
این ارقام غیر از 1350 گردهمایی ویدئو کنفرانس این نامزد می باشد که به صورت سراسری و گسترده برگزار شده است.
بیشتر نظرسنجی ها در هند نشان می دهد تاکنون حزب مخالف بی جی پی بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات شانزدهمین دوره مجلس دارد .
به هرحال شمارش آراء از 16ماه می (26 اردیبهشت) آغاز خواهد شد و حزب پیروز در انتخابات ضمن تکیه زدن براکثر 543 کرسی مجلس عوام، دولت آینده هند را نیز تشکیل خواهد داد.
آساق ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن