تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820390623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی قزوین برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین
چهارمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی قزوین برگزار شد
قزوین- خبرگزاری مهر: چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین روز جمعه در سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور چهارمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی استان قزوین روز جمعه با حضور واجدان شرایط در محل سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.


در این دروره از انتخابات 2800 نفر اعضاء واجد شرایط رای دادن هستند که با آراء خود هفت نفر هیئت مدیره اصلی و دو نفر علی البدل را انتخاب خواهند کرد.

مرتضی شعبان نژاد عضو هیئت نظارت انتخابات در زمان برگزاری انتخابات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: یکی از مهمترین فعالیتهای نظام مهندسی کشاورزی صدور پروانه بخش کشاورزی، دامداری و مرغداری است.

وی افزود: مجوزهای تغییر کاربری و نظارت بر ساخت و سازهای واحدهای کشاورزی نیز توسط این سازمان انجام می شود.

عبدالعلی نیک فرجام اولین رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قزوین که در میان رای دهندگان حضور داشت هم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ظرفیت های این تشکل تخصصی اظهارداشت: این تشکل در استان قزوین 13 سال سابقه دارد و در ابتدا در یک اتاق اجاره ای فعالیت آن را آغاز کردیم و در بدو شروع 121 نفر عضو داشت.

نیک فرجام تصریح کرد: خوشبختانه در همان سال اول فعالیت توانستیم تعداد 90 نفر از مهندسان کشاورزی را در طرح افزایش سطح کشت گندم جذب کنیم و از محل درآمد آن بخشی نیز به سازمان نظام مهندسی تعلق گرفت تا بتواند فعالیت های خود را گسترش دهد که بتدریج با خریداری ساختمانی در جنب سازمان جهاد کشاورزی جایگاه این تشکل تقویت شد.

این کارشناس کشاورزی بیان کرد: مهمترین هدف فعالیت این سازمان ارتقاء سطح علمی و فنی کشاورزان و بهره برداران است که در این راستا با کاهش هزینه تولید می توان به افزایش میزان تولید کمک کرد و درآمد و سود کشاورزان را بالا برد.

وی یادآورشد: استفاده از روشهای مکانیزه در بخش کشاورزی و بذور اصلاح شده ، مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی و بهره گیری از روشهای جدید و استفاده از ماشین آلات توسط مشاوره های کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی صورت می گیرد و نتایج خوبی دارد.

نیک فرجام اظهارداشت: مهندسان عضو این سازمان همچنین انتقال دانش کشاورزی مدرن را به بهره برداران و کشاورزان بر عهده دارند که این کار به رونق کشاورزی کمک موثری می کند.

حمیدرضا تبسمی رئیس فعلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین هم در حاشیه برگزاری این انتخابات در خصوص مشکلات و چالش های این تشکل به خبرنگار مهر گفت: باید اصل 44 قانون اساسی بخوبی و به طور کامل اجرا شود و اگر امور تصدی گری دولتی در امور غیر حاکمیتی به بخش خصوصی توانمند واگذار شود شاهد رونق و توسعه در همه حوزه ها خواهیم بود.

تبسمی تصریح کرد: مسئولان باید برای استفاده از مهندسان کشاورزی اولویت قائل شوند و برای نمونه اگر برای هر 10 هکتار زمین الزام استفاده از کارشناسان اجرا شود و سم فروشان با مجوز فعالیت کنند و در توزیع سموم از نظر اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی بهره گرفته شود به نتایج ارزشمندی دست خواهیم یافت.

این کارشناس یادآوزشذ: از کارشناسان کشاورزی می توان در بخش صنعت برای اجرای طرح فضای مشجر استفاده کرد که این کار هم به سالم سازی فضای محیط زیست و پاکیزگی محیط های صنعتی کمک می کند و هم برای کارشناسان آشتغالزاست.

تبسمی گفت: با همکاری ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیشترین تفاهم نامه توسط این سازمان، منابع طبیعی و محیط زیست با نظام مهندسی منعقد شده که امیدواریم بخش صنعت هم از این ظرفیت بخوبی استفاده کند.

وی بیان کرد: در تولید محصول سالم هم وارد عرصه شده ایم که تفاهم نامه ای بین نظام مهندسی، جهاد کشاورزی و استانداری منعقد شده تا برای کنترل سلامت محصول کشاورزی  اقدام شود که در حال حاضر کشت گلخانه ها به صورت کامل کنترل و نظارت می شود.

این کارشناس تصریح کرد: با تفاهم نامه امضاء شده با شرکت توزیع نیروی برق با اجرای طرح کاهش مصرف انرژی توانستیم مبلع یک میلیارد و 400 میلیون تومان یارانه انرژی صرفه جویی شده را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

تبسمی همچنین گفت: امیدواریم با تقویت سازمان نظام مهندسی زمینه پویایی بخش کشاورزی و اشتغال مهندسان این تشکل بیش از پیش فراهم شود.


انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی در قزوین که از ساعت هشت صبح آغاز شده تا ساعت 11 به حد نصاب نرسید که قرار بود به چند هفته بعد موکول شود که با پیشنهاد اعضاء و موافت ناظر اعزامی از تهران با تمدید مهلت ثبت نام سرانجام این انتخابات با بحد نصاب رسیدن قانونی آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

قرار است نتایج انتخابات تا ساعت شش بعدازظهر امروز جمعه مشخص و اعلام شود.


۱۳۹۳/۲/۵ - ۱۴:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن