تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 16 درصدی آسم در بین کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افزایش 16 درصدی آسم در بین کودکان
آسم یکی از بیماری‌های شایع کودکان است و با بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد 16 درصد افزایش پیدا کرده است.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مهدی نجمی، مدیر برنامه ملی کنترل آسم وزارت بهداشت در هفتمین روز جهانی آسم گفت: آسم یکی از بیماری‌های شایع در کودکان است و بررسی‌ها نشان داده که افزایش شیوع آسم کودکان، نزدیک به 16 درصد افزایش داشته است.


وی در ادامه افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، شیوع علائم آسم در جمعیت کودکان و نوجوانان حدود 13 درصد است و در گزارش دیگر در شهر تهران، علائم آسم 35 درصد اعلام شده است.


نجمی با اشاره به اینکه علاوه بر استعداد ژنتیکی در بروز آسم اظهار داشت: عوامل محیطی نقش قابل توجهی در این بیماری دارد، همچنین رژیم غذایی تمایل به فست فود‌ها، مصرف سیگار و قلیان، شیوع آسم را افزایش داده است.


وی به عوامل دیگر اشاره کرد و گفت: تشخیص‌های دیر هنگام و درمان‌های غلط، ناقص ماندن درمان و عدم دسترسی به دارو، فقر فرهنگی و اقتصادی، اختلالات روانی و اجتماعی، چاقی، استرس و هیجانات فردی ناشی از زندگی شهر نشینی همگی در افزایش آسم موثر هستند.


نجمی به هزینه‌های بیماری آسم اشاره و تصریح کرد: هزینه و بار اقتصادی آن در جامعه مثل بیماری دیابت و از مجموع هزینه‌های درمان سل و ایدز نیز بیشتر است.


وی در ادامه افزود: مجموع هزینه‌های سالیانه یک کودک مبتلا به آسم حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان و در بزرگسالان یک میلیوم و 800 هزار تومان است، همچنین در بیمارانی که آسم کنترل شده دارند، حدود دو میلیون و 100 هزار تومان است.


مدیر برنامه‌های کنترلی آسم وزارت بهداشت گفت: با توجه به جمعیت کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تخمین زده می‌شود که مجموع تمام هزینه‌های درمان این بیماران، معادل 8 هزار میلیارد تومان در سال باشد و اگر کنترل آسم انجام شود، این هزینه‌ها به یک سوم کاهش و نزدیک به دو میلیارد و هفتصد هزار تومان کاهش می‌یابد.


وی با بیان اینکه تنها 10 درصد بیماران آسم از نوع شدید هستند گفت: با این وجود 50 درصد هزینه‌های درمان مربوط به این گروه می‌شود که با کنترل بار سنگینی از سیستم بهداشتی برداشته می‌شود.


نجمی اظهار داشت: با افزایش دانش همگانی در خصوص آسم، این بیماری قابل کنترل می‌شود و این کنترل نیاز به همکاری و مشارکت همه افراد جامعه دارد.


وی با اشاره به نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی که بازنگری روی آن انجام گرفته است، تصریح کرد: در این طرح، کل جمعیت کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند و به همه افراد برای مراجعه به مراکز درمانی فراخوان داده می‌شود تا از نظر بیماری‌های مختلف ارزیابی اولیه شوند و در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده شوند.


نجمی در ادامه گفت: برای بیماری آسم نیز، برنامه غربالگری جمعیتی داریم و از افراد مراجعه کننده 3 سوال پرسیده می‌شود و در صورت مثبت بودن هر یک و شک به این بیماری، مورد ارزیابی‌های مختلف قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن