تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805626437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف و ضبط اشياي تاريخي دوره ساساني در کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰ب.ظ)
کشف و ضبط اشياي تاريخي دوره ساساني در کرمانشاه فرمانده يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از کشف و ضبط اشياي تاريخي و دستگيري قاچاقچيان اشياي تاريخي در چند استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ محمد کربلائي حريري گفت: ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه موفق به کشف تعداد 73 شي تاريخي ارزشمند مربوط به ادوار تاريخي سلوکي – ساساني - دوران اسلامي - پيش از تاريخ و دستگيري يک نفر از قاچاقچيان اموال تاريخي شدند.
وي ادامه داد: براساس دستور رياست سازمان مبني بر عزيمت فرمانده يگان حفاظت کشور به استان کرمانشاه در ايام تعطيلات نوروز و بررسي نقاط ضعف و پيشگيري از هرگونه شکست حفاظتي، با بازديدهاي ميداني از موزه ها و آثار تاريخي، جلسه هماهنگي با جانشين و رئيس پليس آگاهي استان صورت گرفت.
فرمانده يگان حفاظت تصريح کرد: با تبادل اطلاعات و اخبار در خصوص حفاظت از مواريث تاريخي فرهنگي کشور، موضوع شناسائي عوامل مرتبط با خريد و فروش اشياء عتيقه و زير نظرقراردادن افراد داراي سوء سابقه فروش غيرقانوني اموال تاريخي به منظور پيشگيري احتمالي از هرگونه قاچاق اشياء تاريخي در سطح استان مطرح و با هماهنگي مسئولين ذيربط و تدبير و کار کارشناسي شناسايي فردي از مظنونين بومي سابقه داردر دستور کار قرار گرفت.
کربلائي افزود: با اخذ حکم قضايي، در راستاي اجراي دستور قاضي کشيک در عملياتي مشترک و از پيش طرح ريزي شده ، تيمي از پليس آگاهي و يگان حفاظت با همراهي فرمانده يگان حفاظت کشور و استان به محل مورد نظر مراجعه و با رعايت جوانب امنيتي ، حفاظتي و با حفظ حريم خصوصي و شهروندي در بازرسي از منزل شخصي ايشان تعداد 65 قلم شي تاريخي فرهنگي کشف و ضبط شد.
وي گفت: 15 جلد کتاب قديمي چاپ سنگي، 35 عدد سکه قديمي مربوط به ادوار تاريخي سلوکي، ساساني و دوران اسلامي، 3 عدد انگشتر مفرقي تاريخي، 1 عدد کاسه قديمي مسي، 1عدد آويز قديمي نگين دار، 1 عدد شي تاريخي مربوط به دوران پيش از تاريخ و..... ) توسط ماموران کشف شد که به دليل احراز سوء سابقه کيفري متهم و به منظور اطمينان از پاکسازي محل ويا مکانهاي اختفاء احتمالي از وجود اشياء تاريخي ، نسبت به بازرسي محل کسب و مغازه نامبرده اقدام شد و تعداد 8 قلم شي تاريخي ديگر در محل کشف و ضبط شد.
فرمانده يگان حفاظت سازمان همچنين از کشف 306 عدد سکه تاريخي و دستگيري 3 نفر قاچاقچي اموال تاريخي در استان خراسان شمالي خبر داد.
سرهنگ کربلائي در اين رابطه گفت: براساس گزارش يگان حفاظت استان و اخبار مردمي مبني بر نگهداري اشياء تاريخي در منزل فردي بومي پس از هماهنگي با مقامات قضايي استان، اکيپي مجرب از نيروهاي يگان حفاظت استان طي عمليات مشترکي با مامورين انتظامي منطقه به محل مورد نظر مراجعه کردند.
وي تصريح کرد: با انجام تحقيقات ميداني نسبت به بازرسي منزل اين فرد تعداد 300 عدد سکه تاريخي کشف و دو نفر در اين رابطه دستگير شدند.
فرمانده يگان حفاظت افزود: در ادامه پيگيري موضوع و در پي اعتراف متهمين، تعداد 6 عدد سکه تاريخي ديگر کشف و همدست ديگر ايشان در قاچاق اموال تاريخي دستگير و کليه متهمين به همراه پرونده به مراجع قضايي براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي استان ارجاع شد.
وي تصريح کرد: تعداد 561 عدد سکه تاريخي مربوط به دوره تاريخي قاجاريه و پهلوي و دستگيري يک قاچاقچي اشياء عتيقه توسط يگان حفاظت استان زنجان از ديگر رويدادهاي اين حوزه طي هفته هاي اخير است.
کربلائي گفت: بر اساس گزارش يگان حفاظت شهرستان خدابنده، مبني بر نگهداري مقاديري اشياء تاريخي در منزل فردي بومي، پس از هماهنگي با مقامات قضايي استان تيمي از نيروهاي يگان حفاظت استان، طي عملياتي مشترکي با مامورين پليس آگاهي به محل مورد نظر مراجعه کردند.
فرمانده يگان حفاظت تصريح کرد: پس از انجام بررسي ميداني نسبت به بازرسي منزل اين فرد، ماموران ما موفق به کشف و ضبط تعداد 561 عدد سکه تاريخي مربوط به ادوار تاريخي قاجار وپهلوي شدند و درادامه عمليات، فرد مورد نظر دستگير و به همراه پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي استان ارجاع شد.
کربلائي افزود: در استان خراسان شمالي هم ماموران يگان حفاظت موفق به کشف تعداد 11 کوزه سفالي مربوط متعلق به دوره قاجار شدند.
وي اظهار داشت: تعداد 11 عدد کوزه سفالي مربوط به دوره قاجار حين عمليات خاکبرداري در منزلي مسکوني واقع در شهرستان خوسف توسط عده‌اي کارگر شهرداري کشف شد.
فرمانده يگان حفاظت تصريح کرد: پس از اطلاع يگان حفاظت استان از موضوع، با انجام بررسيهاي اوليه و احراز صحت خبر، تيم عمليات گشتي يگان حفاظت به محل مراجعه و نسبت به جمع‌آوري اشياء اقدام کردند و پس از تهيه صورتجلسه، اقلام مکشوفه به واحد اموال فرهنگي استان انتقال و براي کارشناسي نهايي و تخمين دقيق‌تر قدمت آثار کشف شده اقدام شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن