تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816530796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در موضوع ویزای ابوطالبی حق با ایران است یا آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با پانا برسی کرد؛ در موضوع ویزای ابوطالبی حق با ایران است یا آمریکا خبرگزاری پانا: امریکا ادعاهایی را مطرح می‌کند که البته این ادعا‌ها رد می‌شود اما این مسائل باید به جای فضای سیاسی در یک فضای حقوقی مورد بررسی قرار بگیرد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ساعت 12:09



داوود آقایی استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران درباره نزاع دیپلماتیک ایران و آمریکا بر سر ویزای حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی پانا با بیان اینکه: درچارچوب قرارداد مقر که درسال۱۹۴۷ بین دبیرکل سازمان ملل و وزیرخارجه آمریکا به ثبت رسیده وظایف و تکالیف دولت میزبان یعنی آمریکا مشخص است اظهار کرد: برای ایجاد تسهیلات و امکانات ورود نمایندگان دولت‌ها که قرار است درمقرسازمان ملل در نیویورک شروع به کار کنند و نیز رتق و فتق مشکلات و اختلافاتی که دراین زمینه ممکن است به وقوع بپیوندد کمیته‌ای متولی کار شده که وظایف دولت میزبان و البته میهمانان و یا کسانی که ماموریت دارند را بر عهده گرفته است.
وی افزود: درسازمان ملل قاعده این است که دولت ذینفع (دراینجا ایران) درخواست و نقطه نظر و احتیاجات خودش را برای کمیته بررسی کننده مطرح می‌کند و کمیته هم نظر می‌دهد البته نظر قطعی منوط به مرحله دیگر و نهاد دیگری است.
آقایی خاطرنشان کرد: کمیته موضوع را رسیدگی می‌کند اگر به این جمع بندی رسید که موضوع در مرحله دیگری در قالب یک وضعیت قضایی بررسی شود یک نهاد سه نفره متشکل از داوران پیش بینی شده است که درآنجا پرونده براساس اسناد و مدارکی که دولت خواهان ارائه می‌دهد بررسی می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در این مرحله دولت خواهان دلایل خود را ابراز می‌دارد و در آن داوری موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد ولی به هر دلیلی چنانچه کمیته بررسی کننده اولیه تشکیل شد و به یک جمع بندی مشخص نرسید موضوع بین دو دولت ایران و آمریکا محول خواهد شد.
داوود آقایی یادآور شد: علی القاعده استدلال آمریکایی‌ها این است که آقای ابوطالبی یک تروریست است چون در گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی نقش داشته، قوانین بین المللی را نقض کرده، کنوانسیون‌های حقوق دیپلماتیک را نقض کرده و لذا شایستگی این را ندارد که بیاید نماینده یک دولت خارجی باشد. درواقع آقای ابوطالبی چنانچه به آمریکا برود از مصونیت‌های حقوقی بهره‌مند می‌شود و دولت آمریکا باید این مصونیت‌ها را برای او تامین کند.
وی افزود: آقای ابوطالبی درپاسخ به اتهامات آمریکایی‌ها گفته است: زمانیکه سفارت اشغال شد من اساساً تهران نبودم در اهواز بودم و پس از اینکه به تهران آمدم گهگاه از من دعوت می‌شد برای کارهای مترجمی به سفارت بروم لذا نقشی در این زمینه نداشتم و مسئولیتی در این زمینه نمی‌پذیرم کمیته استدلال کننده باید این مطالب را دریافت می‌کرد و اگر ضرورت داشت به کمیته داوری ارجاع می‌داد اما این کار را نکرد و کمیته نیز در این مورد از خود سلب مسئولیت کرده وتوپ را در میدان امریکا و ایران انداخته که خودشان موضوع را با هم حل و فصل کنند.
این استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران می‌افزاید: به هرحال امریکا ادعاهایی را مطرح می‌کند که البته این ادعا‌ها رد می‌شود ولی اگر این مسائل را به جای فضای حقوقی در یک فضای سیاسی مطرح بکنیم ناچاریم این موضوع را بپذیریم که آمریکا در راستای روابط خصومت آمیز ۳۵ ساله با ایران موضوعی را پیدا کرده تا از آن برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران استفاده کرده و با اتهام زنی به نوعی احیای دوباره‌‌ همان موضوع گروگان گیری و اینکه ایران ناقض قوانین بین المللی است بپردازد.
داوود آقایی در ادامه با بیان اینکه این موضوع یک موضوع حیثیتی برای آمریکایی‌ها است و گروه‌های تندرو در آمریکا به راحتی تحمل نمی‌کنند کسی که منتصب به امر گروگان گیری دیپلمات‌هایشان است به آمریکا بیاید و مصونیت داشته باشد گفت: از این جهت موضوع را مدام پیگیری و بزرگنمایی می‌کنند لذا اگر موضوع را در این قالب بررسی کنیم بعد سیاسی موضوع را باید درنظرداشت که قاعدتاً هم باید از طریق راه حل‌های سیاسی این قضیه دنبال شود.
استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران در خاتمه گفت: یک روند دو مرحله‌ای در سازمان ملل پیش بینی شده که دولت خواهان یعنی ایران باید دلایلش را مستند و متقن به آن کمیته ارائه می‌داد که ارائه داده و کمیته هم چنانچه به جمع بندی رسید باید آن را به هیات سه نفره داوری ارجاع دهد ولی آن کمیته در داخل خودش به این جمع بندی نرسیده است.
گفتنی است در حال حاضر ۱۹ نماینده از کشورهای دیگر در کمیته داوری حضور دارند و ریاست این کمیته نیز بر عهده قبرس است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن