تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821145269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«بهترین معلم» نمایندگان مجلس چه کسانی بودند؟/ هدیه نمایندگان به فرهنگیان در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
«بهترین معلم» نمایندگان مجلس چه کسانی بودند؟/ هدیه نمایندگان به فرهنگیان در سال 93

«بهترین معلم» نمایندگان مجلس چه کسانی بودند؟/ هدیه نمایندگان به فرهنگیان در سال 93
برای هر شخصی دوران مدرسه یکی از پرخاطره‌انگیزترین دوران زندگی هر فردی به شمار می‌آید، دوره‌ای که در آن فرد درس‌ صبر، شجاعت، ایستادگی و بسیاری چیزهای دیگر می‌آموزد.


به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، برای هر شخصی دوران مدرسه یکی از پرخاطره‌انگیزترین دوران زندگی هر فردی به شمار می‌آید، دوره‌ای که در آن فرد درس‌ صبر، شجاعت، ایستادگی و بسیاری چیزهای دیگر می‌آموزد.

12 اردیبهشت و هفته معلم، فرصتی است تا افراد با مرور خاطرات دوران مدرسه، یاد و خاطره معلمان دلسوزی که با سوختن خود مانند یک شمع، روشنایی بخش محفل فرزندان این جامعه شدند، را به یاد آوریم.

بر همین اساس، برای یادآوری خاطرات آن دوران، به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم که برخی از آنها زمانی خود معلم بودند و سخنان، خاطرات و مسئولیت آنها در قبال فرهنگیان را جویا شدیم که این گفت‌وگوها از نظرتان می‌گذرد.

گفتنی است سخنان و نظرات نمایندگان مجلس در قالب 5 سؤال مطرح شده است که این سؤالات شامل اولین معلم در دوران مدرسه، بهترین معلم آنها در آن دوران، یک جمله زیبا در وصف معلم، بهترین خاطره و عملکرد نمایندگان مجلس در سال 93 برای فرهنگیان، از موضوعاتی است که از نمایندگان مجلس پرسیده شده است.

***

 

فارس: اولین معلم شما در مدرسه چه کسی بود؟

ـ جبار کوچکی نژاد(عضو کمیسیون آموزش مجلس): آقای شکوری

ـ عبدالوحید فیاضی(سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس): آقای سیدضیاءالدین حسینی که در چند سال اخیر فوت کرد.

ـ حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی(عضو کمیسیون آموزش مجلس): از سن حدود 5 سالگی که به مکتب خانه می‌رفتم اولین معلم بنده آقای میرزاعلی اکبر آشوری بود و پس از آن آقای شاه‌محمدی اولین معلم بنده در کلاس اول بود.

ـ قاسم عزیزی(عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس): آقای مجتبی نوری

ـ ایرج ندیمی(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): آقای رحمتی که اکنون به حرفه وکالتی مشغول است.

ـ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): آقای خطیبی

ـ عطاءالله سلطانی‌صبور(رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس): آقای فرجی که از اهالی شهر تبریز بود.

ـ غلامحسین شیری(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): از اول ابتدایی تا پنجم ابتدایی پدرم معلم بنده بود.

ـ قاسم جعفری(عضو کمیسیون آموزش مجلس): معلم کلاس اول ابتدایی بنده آقای جهانی بود که بعد از گذشت چند ماه آقای عسگریانی جایگزین وی شد.

ـ احمد بخشایش(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): آقای اشجع‌زاده

ـ محمدحسین میرمحمدی(عضو کمیسیون اقتصادی مجلس): خانم نیّری

ـ حسین نقوی‌حسینی(رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس): آقای علی‌دوستی که اکنون در قید حیات هستند و چند بار برای احوالپرسی و دیدن وی به خدمتشان رفتم.

***

فارس: بهترین معلم در دوران مدرسه چه کسی بود؟

ـ جبار کوچکی نژاد(عضو کمیسیون آموزش مجلس): آقای سجودی که دبیر ادبیات دوم دبیرستان بنده بود.

ـ عبدالوحید فیاضی(سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس): تمام معلمان بنده از بهترین‌ها بودند.

ـ حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی (عضو کمیسیون آموزش مجلس): با توجه به امکانات آن دوران، معتقدم تمام معلمان بنده از بهترین‌ها بودند.

ـ قاسم عزیزی(عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس): آقای مجتبی نوری که تا پایه چهارم ابتدایی معلم بنده بود، همچنین آقای صورتگر که معلم درس عربی و دینی در دوره اول متوسطه و استاد دانشگاه بنده بود که درس علوم اجتماعی را تدریس می‌کرد از بهترین‌ معلمان بنده در دوران تحصیلی بودند.

ـ ایرج ندیمی (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): با توجه به مشکلات آن دوران و اینکه معلمان با خلوص نیت بیشتری به آموزش دانش‌آموزان می‌پرداختند، تمام آنها از بهترین‌ها بودند اما در این میان معلمان فیزیک و شیمی به نام آقایان سجادی و محیطی به دلیل اینکه علاوه بر آموزش درس علوم، درس اخلاق و انسانیت نیز به دانش‌آموزان می‌آموختند و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بودند، جزو بهترین معلمان بنده در آن دوران هستند.

ـ ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): معلم شهید پایرنج که در واقع وی از همکلاسی‌های بنده در مقاطع مختلف تحصیلی و در دانشگاه تربیت معلم بود که بنده بسیاری از چیزها را از وی آموختم.

ـ عطاءالله سلطانی‌صبور(رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس): تمام معلمان خوب بودند اما معلم پایه سوم ابتدایی آقای حاجی‌زاده به دلیل خاطرات خوبی که از ایشان به ذهن دارم جزو بهترین معلمان بنده بودند.

ـ غلامحسین شیری(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): پدرم بهترین معلم بنده بود.

ـ قاسم جعفری(عضو کمیسیون آموزش مجلس): آقای عسگریانی که معلم پایه‌های دوم، سوم و چهارم ابتدایی بنده بود که در کنار درس، بسیاری چیزها از وی آموختم و در پایه اول راهنمایی آقایان حسن ‌زاده معلم ریاضی، غلامرضا خطیب معلم ورزش و انشانویسی و عیسی رحمانی از بهترین معلمان بنده در آن دوران بودند.

ـ احمد بخشایش(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): تمام معلمان به دلیل زحماتی که برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان به عهده داشتند، معلمان خوبی بودند اما آقای مؤمن‌زاده معلم پایه چهارم ابتدایی و آقای احمد نعمت‌اللهی که در پایه اول راهنمایی درس علوم را تدریس می‌کرد، از بهترین معلمان بنده بودند.

ـ محمدحسین میرمحمدی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس): آقای مشایخی که در دوره دبیرستان دبیر جبر و هندسه بودند، وی با یک حس همدلی و دوستانه مطالب این درس را که از نظر بسیاری از دانش‌آموزان فهمش برای آنها مشکل بود به راحتی این مطالب را به آنها انتقال می‌داد، در حقیقت عملکرد و رفتار مناسب این معلم باعث پیشرفت بسیاری از دانش‌آموزان در فهم مطالب این درس شد.

ـ حسین نقوی‌حسینی (رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس): تمام معلمان بنده به دلیل اینکه هر کدام در نقش و جایگاه خود اثرگذار بودند از بهترین‌ها بودند.

***

فارس: یکی از خاطراتی که از دوران مدرسه به ذهن دارید را تعریف کنید؟

ـ جبار کوچکی نژاد(عضو کمیسیون آموزش مجلس): در آن دوران بنده دوره ابتدایی را در مدرسه‌ روستا سپری کردم، زمانی که به پایه چهارم ابتدایی رسیدم به دلیل کمبود معلم در روستا به دانش‌آموزان کلاس اولی نیز درس می‌دادم که برای بنده خیلی جذاب بود و از بدترین خاطرات بنده،‌ کتک‌های معاونان مدرسه بود که به دلیل دیر آمدن به مدرسه با چوب‌های درخت انار به کف دست ما می‌زدند.

ـ عبدالوحید فیاضی(سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس): به یاد دارم که در دوره دبیرستان،‌ معلم عربی داشتیم که فامیلی ایشان آقای مظلوم بود و لباس روحانیت به تن داشت که در چند سال اخیر فوت کرد، وی سر کلاس درس معمولاً از دیالوگ‌های محلی در سخنان خود استفاده می‌کرد و زمانی که دانش‌آموزان درس نمی‌خواندند و وی عصبانی می‌شد به دلیل صمیمیتی که با بچه‌ها داشت، در برخی اوقات نعلین خود را به سمت آنها پرت می‌کرد.

ـ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی(عضو کمیسیون آموزش مجلس): سال 62 که در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بودم  اوایل جنگ بود و بنده با عشق و علاقه و تمایل به جبهه اعزام شدم، در آن زمان نوع تدریس معلمان نیز تغییر پیدا کرده بود به طوری که در کلاس‌های درس با بهره‌گیری از نهج‌البلاغه و آیات قرآن به دانش‌آموزان درس خلوص و ایستادگی را می‌آموختند و با این سخنان نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز دانش‌آموزان را همراهی می‌کردند.

ـ قاسم عزیزی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس): بعد از اخذ دیپلم بنا به دلایلی نتوانستم در امتحانات ورودی دانشگاه شرکت کنم و بعد از گرفتن دیپلم تا شرکت در دانشگاه چند سالی وقفه افتاد؛ تا اینکه یک روز یکی از معلمان دوره دبیرستانی خود را دیدم که وی نیز با توجه به شناختی که از بنده داشت پس از اولین برخورد، اولین سؤالی که از بنده پرسید این بود، آیا دانشگاه شرکت کردی و در چه رشته‌ای قبول شدی،‌این سؤالات و سخنان این معلم باعث شد تا انگیزه شرکت در دانشگاه در من به وجود آید و توانستم در دانشگاه ادامه تحصیل دهم.

ـ ایرج ندیمی (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): به دلیل علاقه و هوش بسیاری که داشتم برخی از پایه‌های تحصیلی را جهشی خواندم، به طوری که با دادن امتحان و کسب نمره قبولی، به صورت جهشی از کلاس اول به کلاس دوم ابتدایی و از پایه اول راهنمایی به دوم راهنمایی رفتم.

ـ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): یکی از خاطرات به یادماندنی بنده در دوران دانش‌آموزی طراحی یک نمایشنامه‌ای بود که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس و روستاهای مختلف اجرا می‌کردیم؛ در این نمایشنامه که 8 نفر ایفای نقش می‌کردند بر این اساس بود که عده‌ای از منافقین قصد داشتند تعدادی از بچه‌های انقلابی را به شهادت برساندند که بنده در این نمایشنامه نقش مادر شهید را اجرا می‌کردم؛ آن موضوعی که باعث به خاطر ماندن این خاطره و نمایشنامه در ذهن بنده شد شهادت دانش‌آموزی بود که در این نمایشنامه نقش فرد شهید را بازی می‌کرد؛ در دوران جنگ تحمیلی نیز، از ما 8 نفری که در اولین اعزامی به جبهه در مناطق جنگی حضور پیدا کردیم شهید محمدزاده در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید؛ به عبارتی نقش این شهید نوعی آگاهی و انتخاب در آن بود و اکنون عکسی که بر مزار این شهید نقش بسته است همان عکسی است که در این نمایشنامه و روی سِن در واقع به صورت نمایش توسط منافقین به شهادت می‌رسد.

ـ عطاءالله سلطانی‌صبور(رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس): در پایه سوم ابتدایی مشغول به تحصیل بودم اما نوشتن و چهار عمل اصلی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم را به خوبی یاد نگرفته بودم که معلم همین پایه تحصیلی آقای حاجی‌زاده این مطالب را به خوبی به ما آموزش دارد و با توجه به اینکه ما در روستا مشغول به تحصیل بودیم این معلم روابط اجتماعی بسیار خوبی با مردم روستا داشت و انسان بسیار با منطق و خوبی بود به طوری که اهالی روستا وی را از اعضای خانواده خود می‌دانستند و اینگونه معلم با این خصوصیات اخلاقی در آن دوران بسیار کم پیدا می‌شد.

ـ غلامحسین شیری(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): دوران تحصیلی بنده در دو دوره طاغوت و پیروزی انقلاب سپری شد، دوره طاغوت به دلیل برخی مشکلات، زورگویی و بی‌توجهی‌ برخی از معلمان خاطره خوبی از آن دوران ندارم، بهترین خاطره بنده مربوط به پیروزی انقلاب است که در آن زمان در سال اول دبیرستان مشغول به تحصیل بودم که با دیگر همکلاسی‌ها در سر کلاس‌های درس سرود آزادی و رهایی می‌خواندیم.

ـ قاسم جعفری (عضو کمیسیون آموزش مجلس): سال 1354 که آقای عسگریانی معلم بنده در پایه دوم ابتدایی بود یک روز که درس ریاضی داشتیم سر کلاس آمد و به جای کتاب ریاضی از دانش‌آموزان خواست که کتاب قرآن را روی میز بگذارند و می‌گفتند آن چیزی که در زندگی همه ما مهم است و به ما درس زندگی می‌دهد، همین قرآن است؛ این معلم در کنار درس ریاضی و دیگر دروس، درس قرآن را به خوبی به ما آموزش داد و عملکرد وی باعث شد که علاقه دانش‌آموزان نسبت به این درس افزایش پیدا کند و جالب‌تر از همه این بود که دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی برای یاد گرفتن قرآن نزد ما می‌آمدند و از دانش‌آموزان این پایه می‌خواستند که این درس را به آنها آموزش دهند.

ـ احمد بخشایش (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): رقابت‌های تحصیلی که در پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی بین دانش‌آموزان کلاس ایجاد شده بود به خصوص بین 4 نفر از دانش‌آموزان ممتاز کلاس که بنده نیز جزو این افراد بودم که برای رسیدن به بالاترین نمره درس با هم رقابت می‌کردیم و تلاش این معلم که باعث ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان کلاس، به ویژه ما 4 نفر برای رقابت در درس‌ها شده بود، عاملی شد که بنده در آینده به حرفه معلمی تمایل پیدا کنم.

ـ محمدحسین میرمحمدی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس): خاطره بنده به اولین روزهای حضورم در مدرسه بر می‌گردد،‌ چند روزی از اولین روز بازگشایی مدرسه گذشته بود که در همین روزها بنده برای رفتن به دستشویی از معلم کلاس اجازه گرفتم پس از دستشویی بدون اجازه از معلم از مدرسه خارج شده و به منزل رفتم، مادرم پس از دیدن من، پرسید چقدر زود از مدرسه تعطیل شدی که من هم در جواب مادرم به دروغ گفتم خانم معلم به من گفته دیگه مدرسه نیا، مادرم پس از شنیدن این حرف، دست مرا گرفت و به مدرسه برد، خانم معلم پس از دیدن من پرسید تو کجا رفتی ما در مدرسه دنبال تو می‌گشتیم؛ از آن به بعد معلم اسم مرا «دانش‌آموز فراری» گذاشته بود.

ـ حسین نقوی‌حسینی (رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس): کلاس دوم راهنمایی در مدرسه لشگری درس می‌خواندم که در آن زمان آقای سیدمحمدشیرکوند مدیر مدرسه بود که امسال تقریباً دو هفته گذشته برای احوالپرسی به منزلشان رفتم.

خاطره‌ای که به یاد دارم در خصوص امتحان درس دینی در خرداد ماه بود، زمانی که از منزل حرکت کردم و به پشت دیوار مدرسه رسیدم مشاهده کردم که یک برگه امتحانی روی زمین افتاده است، این برگه را که از روی زمین برداشتم تمام سؤالات امتحان دینی در آن چاپ شده بود که بنده بسیار خوشحال شدم و سریع جواب سؤال‌ها را پیدا کردم و به سمت در مدرسه حرکت کردم، زمانی که به مدرسه رسیدم هیچ دانش‌آموزی داخل حیاط مدرسه نبود که پس از پرس‌وجو متوجه شدم که این امتحان دیروز برگزار شده بود و در حقیقت بنده تاریخ زمان امتحان را اشتباه نوشته بودم، در نهایت بنده این درس را افتادم و در شهریور ماه امتحان دادم.

***

فارس: یک جمله زیبا در وصف معلم را برای ما عنوان کنید؟

ـ جبار کوچکی‌نژاد (عضو کمیسیون آموزش مجلس): معلمان بهترین‌های جامعه هستند.

ـ عبدالوحید فیاضی(سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس): معلم معمار شخصیت انسان است.

ـ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی(عضو کمیسیون آموزش مجلس): معلم یک واژه نیست بلکه یک دنیا معناست و چون شمعی که می‌سوزد و با سوختن خود به اطرافیانش روشنایی می‌بخشد.

ـ قاسم عزیزی(عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس): معلم کسی است که در سرزمین دانش درس صبر و وفاداری را به فرزندانش می‌آموزد.

ـ ایرج ندیمی (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): اگر سرمایه انسانی را گران سنگ‌ترین و عظیم‌ترین سرمایه‌های دنیا بدانیم که فراتر از تمام معادن و منابع و همه داشته‌های رو زمینی و زیر زمینی باشد، معلمان همه تاریخ هستند که بیشترین نقش را در پهنای ثروت، ایمان و اخلاق دارند.

ـ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی (عضو کمیسیون آموزش مجلس): جمله شهید مطهری که گفت من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه‌ها را.

ـ عطاءالله سلطانی‌صبور(رئیس کمیته آموزش  و پرورش مجلس): معلمان پیامبران نامرسلند.

ـ غلامحسین شیری (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): معلمان روح جامعه هستند.

ـ قاسم جعفری (عضو کمیسیون آموزش مجلس): معلم کسی است که الفبای زندگی را به ما آموخت.

ـ احمد بخشایش (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): معلم یعنی شمع، ‌سوختن، عشق و رفع کینه از سینه‌هاست؛ و یک بیت شعری از مولانا که گفت «رو سینه را چون سینه‌ها هفت آب شو از کینه‌ها و آنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو».

ـ محمدحسین میرمحمدی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس): معلم نوری است در پی ظلمت‌ها.

ـ حسین نقوی‌حسینی(رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس): معلم شخصیتی عاشق، هنرمند، صاحب فن و صاحب علم است.

***

فارس: نمایندگان در سال 93 برای معلمان چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

ـ جبار کوچکی نژاد(عضو کمیسیون آموزش مجلس): بحث رتبه بندی معلمان که در هفته‌های گذشته به دلیل اخطار قانونی در مجلس رأی لازم را کسب نکرد و از طرف دیگر تهیه طرح هیأت امنایی کردن وزارت آموزش و پرورش از مواردی است که نمایندگان در تلاش هستند برای فرهنگیان در سال 93 انجام دهند.

ـ عبدالوحید فیاضی(سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس): پیگیری بحث رتبه بندی معلمان

ـ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی(عضو کمیسیون آموزش مجلس): در حقیقت پیگیری امورات فرهنگیان وظیفه نمایندگان مجلس است و برای ارتقای این جایگاه باید زمان بیشتری را صرف کرد اما با توجه به مبحث رتبه بندی معلمان که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم.

ـ قاسم عزیزی(عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس): با توجه به اهمیت حرفه معلمی و اینکه زیر بنای پرورش نیروی انسانی در جامعه به عهده معلم است، هر قدمی که برای برطرف کردن مسائل و مشکلات فرهنگیان و ایجاد انگیزه در آنها مقدور باشد، مشارکت لازم را خواهم داشت.

ـ ایرج ندیمی (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): باید گفت آن اعداد و ارقام بودجه‌ای که در کمیسیون تلفیق برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده متناسب با بودجه کشور است مگر نه یک معلم به عنوان نانوای واقعی هستی که یک نان ثمره فعالیت وی است نباید دغدغه معیشتی داشته باشد، البته در همین مجلس نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است تا امتیازات و افزایش‌های بودجه‌ای برای فرهنگیان در نظر گرفته شود اما با توجه به زحمات این حرفه اندک است که امیدواریم بتوانیم با داشته‌های دولت مشکلات فرهنگیان را برطرف کنیم.

ـ ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی(عضو کمیسیون آموزش مجلس): در حال حاضر بیشترین خدمتی که می‌توان به این قشر زحمتکش انجام داد این است که امسال با همکاری دولت بتوانیم بحث رتبه‌بندی معلمان را پیگیری و به سرانجام برسانیم.

ـ عطاء‌الله سلطانی‌صبور(رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس): ما آرزو داشتیم که امسال بحث رتبه بندی معلمان را به سرانجام برسانیم که متأسفانه دولت مخالفت کرد که البته نمایندگان مجلس پیگیر این مسئله هستند که دولت این موضوع را به صورت یک لایحه به مجلس ارائه کند.

ـ غلامحسین شیری (عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): امیدواریم بتوانیم امسال بحث رتبه‌بندی معلمان که در مجلس رأی لازم را کسب نکرد با ارائه لایحه‌ای از سوی دولت به سرانجام برسانیم تا به معلمان و فرهنگیان هدیه خوبی تقدیم کرده باشیم.

ـ قاسم جعفری(عضو کمیسیون آموزش مجلس): با توجه به اینکه هفته‌های گذشته بحث رتبه‌بندی معلمان در مجلس به دلیل اینکه دولت این موضوع را مغایر با اصل 65 و 75 قانون اساسی عنوان کرد، رأی لازم را کسب نکرد که امیدواریم دولت این بحث را به عنوان یک لایحه‌ای به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کند تا در برطرف کردن مشکلات معیشت فرهنگیان و جایگاه آنها قدمی برداشته شود.

ـ احمد بخشایش(عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس): پیگیری بحث رتبه‌بندی معلمان

ـ محمدحسین میرمحمدی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس): توجه به مسائل فرهنگیان و اینکه با توجه به سند تحول بنیادین باید یک بازنگری دیگری در آن صورت گیرد تا بتوان بحث رتبه بندی معلمان را برای فرهنگیان در سال 93 پیگیری و عملیاتی کرد.

ـ حسین نقوی‌حسینی(رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس): با توجه به اینکه نمایندگان مجلس کارشان قانونگذاری و ناظر بر اجرای قانون هستند، بنابراین نمایندگان مجلس در حوزه قانونگذاری از هیچ تلاشی برای ارتقای جایگاه معلمان فروگذار نمی‌کنند و  با هر لایحه و برنامه‌ای که در راستای حمایت از این قشر زحمتکش جامعه باشد به خوبی دفاع می‌کنند.






1393/2/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن