تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820957103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور در بازارهای جهانی برای حمایت از فرش دستباف ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین سلطانی فر:
حضور در بازارهای جهانی برای حمایت از فرش دستباف ضروری است
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با ایجاد بازرهای دائمی در مراکز استانها و شهرهای بزرگ و شرکت در نمایشگاههای جهانی، بازاریابی فرش دستباف با جدیت پیگیری می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش توسعه هنر قالیبافی و صنایع دستی با رویکرد توانمندسازی و استحکام خانواده بزرگ کمیته امداد دوشنبه شب با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور، محمد باقر آقاعلیخانی رئیس مرکز ملی فرش ایران، مرتضی روزبه استاندار و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات 29 فروردین قرارگاه فرماندهی آجای قزوین برگزارشد. مسعود سلطانی فر در این همایش گفت: از 460 رشته صنایع دستی که در کشورهای مختلف وجود دارد ایران اسلامی با توجه به غنای فرهنگی و مردم سخت کوش و هنزمندان زیادی که در این عرصه فعالیت می کنند 350 رشته صنایع دستی در ایران فعال است که هنرمندان به تولید آثار ارزشمندی مشغول هستند. وی افزود: علیرغم آن که از طرح های فرش ایران کپی برداری می شود اما همچنان تولیدات فرش ایران در دنیا بی نظیر است و تولید هیچ کشوری در فرش قدرت رقابت جدی با هنرمندان ما را ندارد. سلطانی فر بیان کرد: در گلیم بافی، خط و معرق ایران اسلامی سرآمد هنرمندان جهان است که اثار ارزشمند هنرمندان ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی بازار خوبی دارد و به فروش می رسد.

فعالیت دو میلیون نفر در صنایع دستی

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر دو میلیون نفر در کشور در عرصه صنایع دستی فعالیت می کنند و حداقل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر معیشت خود را از این راه تامین می کنند که این رقم قابل توجه در اشتغال و ارزش افزوده و اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

این مسئول یادآورشد: امروزه حجم تجارت جهانی در بخش صنایع دستی اعم از فرش و گلیم با انواع سنگ های قیمتی مانند طلا و نقره و سایر زیورآلات یک هزار میلیارد دلار برآورد می شود که متاسفانه سهم اقتصاد صنایع دستی بسیار ناچیز است و می تواند بیشتر شود. سلطانی فر یادآورشد: در شرایط کنونی کشورهای ایران، هند و چین سه قطب مهم صنایع دستی دنیا محسوب می شوند که ایران محور است. از این هزار میلیارد دلار دو تا سه درصد در اقتصاد کشور باید سهم ما باشد که حدود 20 تا 30 میلیارد دلار می شود که سهم ما فقط 10 درصد است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ضرورت استفاده از همه ظرفیت های تولید و ظرفیت های اقتصادی نیازمند یک رویکرد و برنامه جدید با هم گرایی و هم افزایی دستگاههای دولتی هستیم تا بتوانیم اشتغال و تولید بیشتری داشته باشیم. سلطانی فر بیان کرد: با رویکرد اقتصاد مقاومتی می توانیم سهم خود را در جهان افزایش دهیم و ارز مورد نیاز خود را تامین کنیم و ظرفیت تاریخی کشور را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم و از رکود جلوگیری کنیم.

وی در خصوص رویکرد دولت در این حوزه گفت: رویکر دولت ژرف نگری و استفاده از ظرفیت های موجود و نهادهای مختلف بخصوص دستگاههای حمایتی که کار نظارت اقشار آسیب پذیر را دارند مانند کمیته امداد که کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته است در اولویت قرار دارد.

سلطانی فر تصریح کرد: از آنجا که در اقتصاد مقاومتی تمرکز و اشتغالزایی در کمیته امداد می تواند نتایج بهتر و مثبتی داشته باشد در موضوع فرش می توانیم بهتر عمل کنیم و ظرفیت های این بخش را بکار گیریم. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد: در حال حاضر سالانه دو میلیون مترمربع فرش در کشور تولید می شود که یک میلیون و 500 هزار مترمربع آن صادر می شود که بیانگر ظرفیت بالای این صنعت است و با توجه به اصالت و هویت فرهنگی کشور، فرش ایران حرف اول را در دنیا می زند بویژه در روستاها توانسته تامین کننده معیشت روستائیان باشد. بازاریابی داخلی و خارجی در فرش ضروری است

این مسئول اظهارداشت: هماهنگ نبودن با زمان، بازرگانی داخلی و خارجی عمده ترین مشکل در حوزه صنایع دستی و فرش است که برای رفع این مسائل باید بتوانیم فروش صنایع دستی هنرمندان در بازارهای داخلی و خارجی را رونق بخشیم که این کار امسال با جدیت بیشتری انجام می شود.

سلطانی فر گفت: طرحی تهیه شده که علاوه بر راه اندازی بازارچه های داخلی برای معرفی تولیدات خود بتوانیم در بازارهای خارجی هم حضور موثری داشته باشیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در صنایع دستی صورت گرفته و بازاریابی هم خوب بوده و امیدواریم در سالهای آینده گامهای خوبی برای فروش صنایع دستی بردشته شود.


۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۰۹:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن