تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد جدید غربی ها به اسد برای ماندن در قدرت بدون انتخابات!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پیشنهاد جدید غربی ها به اسد برای ماندن در قدرت بدون انتخابات!
غربی ها این پیشنهاد را به خود مقامات سوری نیز داده اند که بشار از این قانون استفاده کند و دو سال دیگر حکومت را ادامه دهد ولی انتخابات برگزار نکند.کسانی که چند سال است می گویند بشار نباید باشد. این بار هم قانون اساسی و هم بشار را مورد شناسایی قرار داده اند.
کد خبر: ۳۹۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸ - 05 May 2014



پیشنهاد جدید غربی ها به اسد برای ماندن در قدرت بدون انتخابات!
انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه قرار است، در ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ سال جاری در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در این کشور بر‌گزار شود. البته احتمال عقب افتادن انتخابات تا سال ۲۰۱۶ میلادی نیز مطرح شده ‌بود،که فعلا چنین نشده است.

به گزارش«تابناک»، چند ماه پیش اخضر ابراهیمی در سفر به تهران نتوانست ایران را مجاب کند که بشار اسد را متقاعد نماید که انتخابات سال 2014 را برگزار نکند. این در حالی است که  بشار اسد عزم خود را برای برگزاری انتخابات جزم کرده است. بعد از ثبت نام کاندیدها دادگاه عالی قانون اساسی سوریه، درخواست نامزدی بشار اسد، حسان عبدالله النوری و ماهر عبد الحفیظ النجار از نمایندگان پارلمان را پذیرفت.

این در حالی است که یک مسئول اروپایی که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان  موضوعات مهمی را فاش کرده است. این روزنامه به نقل از این مسئول اروپایی می نویسد،«یک مسئول آمریکایی به همتایان اروپایی خود گفته است: وقتی برای نشست ژنو دو خود را آماده می‌کردیم، به روس‌ها و ایرانی‌ها پیشنهاد دادیم که بشار اسد در منصب خود بماند اما بدون اجرای انتخابات. پاسخ مسکو و تهران این بود که اسد مانند هر شهروند دیگر سوری حق دارد نامزد انتخابات بشود و بهتر است تصمیم‌گیری در این خصوص که چه کسی را می‌خواهند به مردم سوریه واگذار شود».

در همین چارچوب حسین شیخ الاسلام سفیر سابق ایران در سوریه در گفت و گو با «تابناک» ادعای این روزنامه و انتخابات اینده سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

وی در ابتدا بیان داشت؛ می توان موفقیت دولت سوریه را در کنترل تروریست ها ، توافق با برخی گروه های معارض ، همکاری با سازمان ملل درخصوص منع گسترش سلاح های شیمیایی و آمادگی برای برگزاری انتخابات نام برد.

شیخ الاسلام اضافه کرد، جبهه مقابل همزمان با برگزاری انتخابات در سوریه با افزایش عملیات انتحاری و اقدامات ایذائی فضای ناامن و رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند و مانع برگزاری انتخابات شوند.

سفیر سابق ایران ادامه داد، در چنین شرایطی گام اول انتخابات ریاست جمهوری با معرفی سه نامزد برای رقابت توسط دادگاه قانون اساسی برداشته شد و این اولین بار است که انتخابات رقابتی در سوریه بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات اصلاح شده جدید برگزار می شود.

انتخابات در سوریه نشان دهنده پاسخ قانونی حاکمیت سوریه مبنی بر مشروعیت نظام و انتخابات بر اساس نظریات مردم است بنابراین انجام آن مخصوصا در شرایطی که طرف مقابل ادعا می کند که انتخابات نامشروع است یک پاسخ قانونی به این ادعاهاست ضمن آن که اقتدار حاکمیت را در مدیریت فضای سیاسی و میدانی نشان می دهد.

شیخ الاسلام گفت، جریان خارجی حامی معارضه که در گذشته بر کناره گیری بشار اسد تأکید می کرد اکنون به جایی رسیده است که تمایل دارد و در تلاش است تا بشار اسد فعلا تمدید شود اما انتخابات برگزار نگردد زیرا نتیجه انتخابات به نفع بشاراسد خواهد بود و بشار تا هفت سال دیگر رئیس جمهور باقی خواهد ماند که در واقع آنها به طور غیرمستقیم هم قانون اساسی و هم حکومت فعلی سوریه را به رسمیت شناخته‌اند.

بشار رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم است و این حق مردم سوریه است که در انتخابات رقابتی آینده که متأسفانه امکان اجرای آن در کل خاک سوریه و با مشارکت همه سوری‌ها ممکن نیست  رئیس جمهور خود را از میان نامزدهای معرفی شده انتخاب کنند ضمن این که جامعه جهانی نیز باید به نتیجه این انتخابات که خواست واقعی مردم سوریه است احترام بگذارند. در واقع روند سیاسی در سوریه از یک نظام تک حزبی به نظام چند حزبی  به زمان نیاز دارد.

مثلا در قانون اساسی سوریه وجود دارد که کاندیدای ریاست جمهوری باید بتواند امضای 35 نماینده مجلس این کشور را به دست آورد. الان تعداد نمایندگان مجلس سوریه 250 نفر است که 162 نفر از آنها از حزب بعث آمده اند. 88 نفر باقی مانده در تایید صلاحیت کاندیداها ریاست جمهوری سوریه حاضر نبودند از کاندیدای دیگری غیر از بشار اسد حمایت کنند.

سفیر سابق ایران در سوریه پیرامون ادعای روزنامه الاخبار گفت، غربی ها از کانال های مختلف پیشنهاد کرده اند که بشار از یک ماده قانونی که در قانون اساسی جدید سوریه وجود دارد و به بشار اجازه می دهد حکومت را به مدت دو سال در شرایط اضطرار تمدید نماید استفاده کند. حتی غربی ها این پیشنهاد را به خود مقامات سوری نیز داده اند که بشار از این قانون استفاده کند و دو سال دیگر حکومت را ادامه دهد ولی انتخابات برگزار نکند.

در واقع کسانی که چند سال است می گویند بشار نباید باشد. این بار هم قانون اساسی و هم بشار را مورد شناسایی قرار داده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن