تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821275460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسین علیزاده: سخت است خودتان را جای من بگذارید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حسین علیزاده: سخت است خودتان را جای من بگذارید
استاد و پیشکسوت موسیقی ایران با بیان اینکه موسیقی میراث کهن ماست، گفت: اگر لطفی نبود موسیقی ایران زنده نبود.
آفتاب: به گزارش ایسنا، حسین علیزاده امروز (15 اردیبهشت ) در مراسم تشییع محمدرضا لطفی در گرگان با اشاره به اینکه امروز ملت ایران پاره تن خود را به خاک می‌سپارد، اظهار داشت: بسیار سخت است که اگر بخواهید خودتان را جای من بگذارید؛ فکر نمی‌کنم کسی غیر از من هنر لطفی را بشناسد، چرا که ما در شرایط سخت خوشی و ناخوشی را با هم گذراندیم.


وی افزود: در زمان آشنایی من با استاد لطفی، موسسه هنری چاوش را بدون هیچگونه حمایت دولتی تشکیل دادیم و این اتحاد، انسجام و همبستگی را تا آخر حفظ کردیم.


علیزاده اظهار داشت: از جوانی روزگار را با هم گذراندیم و با هم بودیم و شرایط سخت و خوشی‌ها را با هم سپری کردیم، هر کدام ما قسمتی از عرصه موسیقی ایران را بنیان نهادیم.


وی تصریح کرد: اگر لطفی نبود امروز موسیقی نبود؛ موسیقی ایران میراث کهن ماست و از 10 یا 20 سال پیش به وجود نیامده، بلکه تاریخی طولانی دارد و هیچکس نمی‌تواند منکر آن شود.


وی تاکید کرد: فرهنگ ایران در جهان ثبت شده و موسیقی نیز بخشی از این فرهنگ است، اثرگذاری موسیقی لطفی در تاریخ جهان ثبت می‌شود و همین باعث آرامش ما خواهد بود.


وی اظهار کرد: در شرایطی که حمل ساز ممنوع بود، در زیرزمین خانه خود موسیقی را زنده نگه داشتیم.


علیزاده افزود: آدم‌های بزرگ موسیقی را درک می‌کنند، حضور گسترده مردم هم نشان از درک موسیقی و استاد لطفی است، اما خطابِ من به مسئولان این است که موسیقی را درک کنند و بدانند هنرمندان وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستند، آن‌ها برای هنر و فرهنگ تلاش می‌کنند و به خاطر همین هنر هم شناخته می‌شوند.


علیزاده گفت: از همه مردم خوب گلستان تشکر می‌کنم و به مسئولانی که خطاب به شاگردان استاد گفتند باید راه لطفی را ادامه بدهند می‌گویم که این راه از قبل اتفاق افتاده بود و اگر لطفی نبود موسیقی زنده نمی‌ماند.






تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن