تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوه قضائيه مي‌تواند اموال زنجاني را مصادره كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قوه قضائيه مي‌تواند اموال زنجاني را مصادره كند
پرونده بابك زنجاني ميلياردر جوان ايراني و دلال نفتي به نظر پيچيده‌تر از آنچه گفته مي‌شد، مي‌رسد
پرونده بابك زنجاني ميلياردر جوان ايراني و دلال نفتي به نظر پيچيده‌تر از آنچه گفته مي‌شد، مي‌رسد. خبر‌رساني قطره‌چكاني دولتي‌ها و دستگاه قضايي در مورد اين پرونده، حساسيت‌ها را بيشتر هم مي‌كند. اين روزها خبرهاي جديدي از وضعيت بدهي ميلياردي او به دولت منتشر شده است؛ خبرهايي كه مي‌گويد او مقداري از املاكش را به نام دولت زده است؛ املاكي كه معلوم نيست چند درصد بدهي او خواهد شد.

   ملك 7هزار ميلياردي يا 1200 ميلياردي؟!
حسين دهدشتي نماينده مردم آبادان و عضو كميته پيگيري پرونده بابك زنجاني در مجلس در گفت‌وگو با فارس، در خصوص چك بابك زنجاني براي پرداخت بدهي نفتي‌اش كه قرار بود ششم ارديبهشت‌ماه نقد شود، گفت: طبق اخبار و اطلاعات ما اين چك پاس نشده است.
وي اضافه كرد: بابك زنجاني پيش‌تر يكسري از اموال خود را به نام وزارت نفت كرده بود. بابك زنجاني قصد داشت با اين اقدام و وكالتي كه به وزارت نفت داده، حسن نيتش را نشان دهد اما با رصد ما مشخص شد كه قيمت اين املاك منطبق با ادعاي آقاي زنجاني نبود. چك ششم ارديبهشت ماه هم مضاعف بر املاك ياد شده براي محكم‌كاري بيشتر از بابك زنجاني گرفته شد.
دهدشتي درباره جزئيات املاكي كه بابك زنجاني در اختيار وزارت نفت قرار داده بود، ‌گفت: اين املاك شامل ملك ايران‌زمين و يك ملك ديگر بود كه بحث‌هاي زيادي را در بر گرفت. آقاي زنجاني ادعا مي‌كرد ملك ايران‌زمين 7 هزار ميليارد تومان ارزش دارد، كارشناسان رسمي دادگستري قيمتي حدود 1200 ميليارد را داده بودند اما رصد ما رقم پايين‌تري را نشان مي‌داد.
 
  ملك ايران‌زمين در اختيار وزارت نفت قرار گرفت
عضو كميته مشترك كميسيون‌هاي اصل 90 و انرژي مجلس براي پيگيري پرونده بابك زنجاني ادامه داد: بحث‌هاي مطرح پيرامون قيمت ملك ايران‌زمين بحث‌برانگيز بود و اين سؤال مطرح مي‌شد كه آيا تباني‌اي در اين زمينه صورت گرفته است يا نه؟ تا آنجا كه من مطلعم در پنج، شش ماه گذشته اقدامات مربوط به نقل و انتقال اين املاك صورت گرفته بود و وكالت براي اين زمين‌ها به وزارت نفت داده شده اما بحث‌هاي مربوط به ارزش‌گذاري اين املاك براي ما مسئله بود.
وي با بيان اينكه بابك زنجاني در ابتدا با حسن نيت برخورد مي‌كند، تصريح كرد: عملاً در كارها چيزي از بابك زنجاني ديده نمي‌شود و به نظر مي‌رسد گفته‌هاي وي دور از واقعيت باشد.
   زنجاني مي‌گويد من اموالي ندارم
نماينده مردم آبادان در مجلس با بيان اينكه بخشي از بدهي بابك زنجاني با ارزش‌گذاري دو ملك يادشده پرداخت خواهد شد، گفت: در ابتداي تشكيل پرونده ما اصرار داشتيم كه ضمانت‌هاي لازم توسط وزارت نفت از بابك زنجاني اخذ شود. وزارت اطلاعات نيز موظف شده بود اموال وي در داخل و خارج را شناسايي كند، البته آقاي زنجاني برخي جاها گفته من اموالي ندارم و سرمايه‌ام همان پول در حساب است اما طبق تحقيقات وي اموالي داشته است.

   دستگاه قضايي مي‌تواند اموال را مصادره كند
دهدشتي با بيان اينكه اموال بابك زنجاني رصد و شناسايي شده است، ‌اظهار داشت: اينكه چقدر از اين اموال مربوط به وي است جاي بحث دارد! البته قوه قضائيه اكنون به مرحله‌اي رسيده كه مي‌تواند به آساني برخورد كند، يعني اموال وي را مصادره كند تا بتواند بدهي نفتي وي را بگيرد. بحث‌هاي ديگر پرونده مانند خلف وعده هم بايد مورد بررسي قرار گيرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به عدم‌پرداخت بدهي نفتي از سوي بابك زنجاني قرار نيست اموال وي را به فروش برسانند، ‌اظهار داشت: اين موضوع مربوط به قوه قضائيه بوده و من اطلاعي درباره آن ندارم، البته اين موضوع طول كشيده و از حوزه كاري ما نيز خارج شده است. عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي درباره جزئيات بيشتر پرونده بابك زنجاني گفت: ما به مسائل ديگر ورود نكرده‌ايم اما به طور معمول پول‌هاي بادآورده بحث‌هاي حاشيه‌اي دارد. آقاي زنجاني رويه عادي را طي نكرده و روال‌هاي غيرمتعارف معمولاً مسائل زيادي را در بردارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 15 ارديبهشت 1393 - 18:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن