تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816188300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز تغییرات شگرف اقتصادی در کرمانشاه/ دستگاههای اقتصادی برای تحقق حماسه ای بزرگ تلاش می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه مهر گزارش می دهد؛
آغاز تغییرات شگرف اقتصادی در کرمانشاه/ دستگاههای اقتصادی برای تحقق حماسه ای بزرگ تلاش می کنند
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: با روی کار آمدن مدیران جدید در استان کرمانشاه و بررسی وضعیت مرزهای و بازارچه های استان، رسیدن به صادرات 10 میلیارد دلاری در پایان سال 93 هدف گذاری شد که با مشخص شدن سهم دستگاه های متبوع برای دستیابی به صادرات در نظر گرفته شده به نظر می رسد باید کم کم منتظر تحقق حماسه ای بزرگ و آغاز تغییرات اساسی در اقتصاد استان باشیم.



به گزارش خبرنگار مهر، در کشورهای توسعه یافته یکی از مشخصه های اصلی برای ایجاد و جایگزینی صنایع مادی و پایه ای، نزدیکی به مرزهای آبی و خاکی است. اگر نگاهی گذرا به وضعیت چینش صنایع مادر در کشورهایی همانند آلمان و انگلیس داشته باشیم، ذهن ما به این امر معطوف می شود که بیشترین و اصلی ترین صنایع که ویژگی صادراتی بودن را دارند در نزدیکترین بعد جغرافیایی به مرزهای آبی و خاکی ایجاد شده اند که این امر خود برخواسته از دو اصل مهم در تجارت جهانی است؛ اولین بحث و موضوع جلوگیری از اتلاف زمان و از بین بردن هزینه های کاذب جابجایی است و دومین عامل نیز نزدیک شدن به بازار عرضه و تقاضای بین المللی است. با این وجود هنوز در کشورهای در حال توسعه ای همانند ایران این اصل حیاتی در حوزه اقتصاد رعایت نشده است و در حال حاضر شاهد تجمیع صنایع اصلی و مادر در مرکز کشور هستیم، امری که خود کاردی شده که به ریشه اقتصاد شهرهای مرزی وارد می شود.

کرمانشاه نیز با دارا بودن مرزها و بازاچه هایی فعال امروز نقش مهمی در صادرات کشور بر عهده دارد و همین که چیزی نزدیک به 54 درصد از صادرات کل کشور به عراق از مرزهای استان کرمانشاه صورت می گیرد به خوبی موید همین مطلب است. وجود دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی و دارا بودن بازارچه هایی فعال سبب شده تا استان کرمانشاه به کانونی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به کشور عراق تبدیل شود. در این میان و با وجود اینکه بسیاری مدعی هستند رسیدن به صادرات 10 میلیارد دلاری در پایان سال 93 با توجه به اینکه میزان صادرات صورت گرفته از مرزهای استان در پایان سال 91 دو میلیارد و 597 میلیون دلار و در پایان سال 92 نیز سه میلیارد و 50 میلیون دلار بوده است، مقداری بلندپروازانه است و این میزان صادرات حداقل در پایان سال جاری امکان پذیر نخواهد بود. اما تاکید مقامات استان و مسئولین مرتبط با بخش صنعت و تجارت و بازرگانی و مشخص شدن سهم هرکدام از سازمان ها و دستگاه های مربوط با این بخش باعث می شود کمی با دیده تردید به نفی صادرات 10 میلیارد دلاری نگاه کرد. دستگاه ها برنامه های خود برای تحقق صادرات10 میلیارد دلاری را وارد فاز اجرایی نمایند استاندار کرمانشاه در این خصوص و در سومین جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار داشت: برای تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری وقتی برای تلف کردن نداریم و همه دستگاه های مربوطه موظف هستند تا برنامه های خود را وارد فاز اجرایی نمایند. ابراهیم رضایی افزود: با معطل ماندن و کار انجام ندادن صادرات 10 میلیارد دلاری محقق شدنی نیست و باید هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد تا بتوانیم در پایان سال جاری رسیدن به این مهم را جشن بگیریم. وی تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری را برای رشد جهشی کرمانشاه ضروری برشمرد و گفت: به تعبیر ربر معظم انقلاب، استان کرمانشاه به کار جهشی نیاز دارد و حرکت عادی برای توسعه استان نمی تواند درد زیادی از این استان کمتر برخوردار را دوا کند.

رضایی خاطرنشان کرد: به همین منظور باید با شبانه روزی کردن فعالیت نهادهای مسئول در امر صادرات نظیر گمرکات، استاندارد و تحقیقات صنعتی، گذرنامه و سایر دستگاه های اجرایی مستقر در مبادی خروجی مرزها شرایط برای دستیابی به هدف گذاری صورت گرفته فراهم شود. استاندار کرمانشاه گفت: استان به دلیل هشت سال درگیری در دوران دفاع مقدس آنگونه که باید نتوانست در مسیر توسعه و شکوفایی قدم بردارد به همین خاطر امروز همه ما مسئولین موظف هستیم تا آنچه را که در توان داریم برای رونق و شکوفایی و توسعه اقتصادی استان انجام دهیم. رضایی گفت: در پرتو تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری قطعا مشکل اشتغال کرمانشاه که خود مادر بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اجتمایی است کاهش خواهد یافت و می توان امیدوار بود بسیاری از شاخص های منفی استان که هم اکنون با آن مواجه است به حداقل خود برسد. سهم چهار میلیارد دلاری استان برای هدفگذاری انجام شده محقق شدنی است رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه نیز در این جلسه به هدف گذاری انجام گرفته برای تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری در پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: از این میزان صادرات، شش میلیارد دلار آن سهم سایر استان ها و چهار میلیارد دلار نیز سهم خود استان است که می توان آن را محقق کرد. معراج محرابی خاطرنشان کرد: در همین راستا سهم دستگاه های مربوطه کرمانشاه برای رسیدن به صادرات چهار میلیارد دلاری نیز مشخص شده و انتظار می رود هرکدام آن ها بتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

وی گفت: در میان دستگاه های اجرایی، اتاق بازرگانی و بخش تعاون بیشترین سهم را دارند و مقرر شده صادرات خود را تا پایان سال به یک میلیارد و 500 میلیون دلار برسانند. محرابی ادامه داد: بخش صنعت و معدن نیز با یک میلیارد و 400 میلیون دلار، بخش کشاورزی با 400 میلیون دلار، بخش خدمات فنی و مهندسی با 400 میلیون دلار و بخش صنایع دستی، گردشگری و توریسم درمانی نیزبا 300 میلیون دلار صادرات سایر دستگاه هایی هستند که باید استان را برای تحقق صادرات چهار میلیارد دلاری از مجموع 10 میلیارد دلار صادرات همراهی کنند. رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: جهت تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری از مرزهای استان برنامه هایی از جمله سهولت در امر تردد و امکان ترانزیت کامیون های ایرانی به داخل خاک عراق، ایجاد بسترهای لازم و سرعت بخشیدن در امر تخلیه و بارگیری به طور اتوماسیون در مبادی خروجی و شبانه روزی کردن فعالیت نهادهای مسئول در امر صادرات همچون گمرک، استاندار، گذرنامه و سایر دستگاه های اجرایی مستقر در میادی خروجی تدوین شده است.  

وی ادامه داد: تسریع در راه اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به منظور دستیابی به اهداف کلان صادراتی استان، فراهم کردن امکانات بانکی با استقرار صرافی های معتبر، تسریع در راه اندازی شهرصنعتی قصرشیرین به منظور استقرار واحدهای صنعتی صادرات محور و ارائه خدمات رفاهی استاندارد از دیگر اقداماتی است که برای تحقق این مهم ضروری است. محرابی، تشکیل هسته مطالعاتی و کارگروه تخصصی بازار عراق، استقرار نماینده (رایزن اقتصادی) مستقیم استان در کشور عراق و ایجاد خط اختصاصی جهت عبور و مرور کامیون های حامل بار بخصوص برای کامیون های حامل مواد فاسد شدنی از جمله این راه کارها هستند. وی در پایان، تبادل هیات های اقتصادی مشترک تجاری استان با اقلیم کردستان، برگزاری همایش ها و همایشگاه های کالای صادراتی حداقل سالی یکبار و در مقیاس ملی در کرمانشاه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی بخصوص در فضای مجازی برای تجار و بازرگانان را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که برای دستیابی به صادرات 10 میلیارد دلاری لازم و ضروری برشمرد. هدف گذاری صادرات 10 میلیارد دلاری بلندپروازانه نیست مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بر بلندپروازانه نبودن هدف گذاری صادرات 10 میلیارد دلاری تاکید کرد و گفت: در صورتی که دستگاه های اجرایی به وظایف خود عمل کنند این امر محقق خواهد شد. بابک دلفانی با بیان اینکه طی 10 سال اخیر همواره شاهد رشد صادرات در استان بوده ایم، افزود: در حالی که صادرات کرمانشاه در پایان سال 91 به دو مییارد و 597 میلیون دلار رسید این رقم در پایان سال گذشته به سه میلیارد و 50 میلیون دلار افزایش یافت. دلفانی خاطرنشان کرد: از سوی استاندار کرمانشاه یک هدف گذاری 10 میلیارد دلاری برای صادرات استان صورت گرفته که اگر محقق شود می تواند توسعه پایدار و هرچه بیشتر کرمانشاه را فراهم کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسیدن به مرز صادرات 10 میلیارد دلاری فواید بی شماری برای استان خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از فواید آن افزایش تولیدات استان متناسب با افزایش صادرات خواهد بود، چرا که وقتی ما صادراتمان افزایش یابد برای جلب مشتری های خود در بازارهای خارجی مجبور به افزایش تولیداتمان نیز خواهیم شد. دلفانی در پایان، گفت: رسیدن به صادرات 10 میلیارد دلاری علاوه بر اینکه نرخ بیکاری را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد، سبب افزایش درآمد سرانه  شده و بسیاری از مشکلات و ضعف های اجتمایی که در نتیجه ضعف اقتصاد رخ می دهد را برطرف می کند.  


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن