تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820467065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: انتقال آب از رود ارس به دریاچه ارومیه عملی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: انتقال آب از رود ارس به دریاچه ارومیه عملی نیست مهاباد - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه برای نجات این دریاچه از بحران فعلی آن به هیچ عنوان عملی نیست.


حجت الاسلام روح الله بیگی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح به دلیل مشکلات جغرافیایی و هزینه بالای آن، طرحی عملی و قابل اجرا نیست و کارشناسان امر نیز آن را تایید نمی کنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی طراحان انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه بیشتر آبرسانی به برخی شهرها و روستاهای واقع در مسیر این طرح در استان آذربایجان شرقی است تا احیای دریاچه ارومیه افزود: بر این اساس احتمال می رود مقدار آبی که به دریاچه ارومیه ریخته می شود بسیار ناچیز باشد.
حجت الاسلام بیگی یادآوری کرد: برای احیای دریاچه ارومیه باید برنامه ای مدون و دقیق که قابلیت اجرایی داشته باشد توسط کارشناسان خبره ارائه شود تا بر اساس آن بهترین راه حل ها برای نجات دریاچه اتخاذ شود.
وی نجات و احیای دریاچه ارومیه را یکی از اولویتهای مهم و اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: دولت نخستین مصوبه خود پس از روی کارآمدنش را به احیای دریاچه ارومیه و حل بحران آن اختصاص داد که این امر با وجود آنکه نشان دهنده توجه دولت به حل این مشکل زیست محیطی بود ولی در عمل اقدامی موثر در مورد آن هنوز انجام نشده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است گفت: اگر اقدامات جدی تری از سوی مسوولان صورت نگیرد باید منتظر آسیب های جدی تری در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به پیامدهای ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه و پدید آمدن سونامی نمک اشاره کرد و افزود: این طوفان نمک حیات بشر و سلامت انسان ها را تهدید می کند و مشکلات عدیده ای در مورد سلامت ساکنان منطقه به وجود می آورد.
وی بیکاری را دومین تهدید خشک شدن دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کشاورزان این استان با مشکل کم آبی و بی آبی مواجه هستند که در صورت ادامه یافتن وضعیت موجود، استان های همجوار نیز گریبان گیر این مشکل شده و بیکاری بسیاری از کشاورزان منطقه را به همراه دارد.
دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران بین دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی محصور شده و از 10 سال پیش روند خشک شدن تدریجی آن آغاز شده است.
هم اکنون 90 درصد از 30 میلیارد مترمکعب آب دریاچه ارومیه خشک و تبدیل به نمکزار شده است.
584/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن