تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806881172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت احزاب سیاسی باید به ارتقای سطح زندگی مردم منجر شود/ نگران فعالیت احزاب در قزوین نیستیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
فعالیت احزاب سیاسی باید به ارتقای سطح زندگی مردم منجر شود/ نگران فعالیت احزاب در قزوین نیستیم
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: برای رشد و توسعه کشور به فعالیت احزاب نیازمندیم و در قزوین هم نگران فعالیت های احزاب سیاسی نیستیم اما فعالیت های سیاسی باید در چارچوب قانون به ارتقای سطح زندگی مردم منجر شود.



به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی احزاب، گروهها و تشکل های سیاسی استان قزوین یکشنبه شب با حضور مرتضی روزبه استاندار، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی و حجت الاسلام امینی مشاور امور روحانیون استانداری قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه در این نشست گفت: تاریخ احزاب در کشورمان پر فراز و نشیب بوده و بخوبی شکل نگرفته که شاید عدم باورهای جامعه، بافت موجود و زیرساختهای تربیتی و هزینه زیاد موجب این بی رونقی است. وی افزود: نشاط لازم و سرزندگی سیاسی و فضای خوب سیاسی که باید حاکم باشد و احزاب آن را ایجاد کنند در جامعه مشاهده نمی شود و هنگامی که احزاب کم فروغ شوند کارکرد آن در قبیله ها و امور پنهان و آشکار شکل می گیرد و آسیب می بینیم. استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی احزاب قانونی فعال شوند چون مسئولیت پذیرند اگر حرکتی داشته باشند ایجاد قدرت می کنند و می توانند آراء مردم را جلب کنند و در انتخابات تعیین کننده باشند لذا باید پافشاری کنیم تشکل ها پا بگیرند تا پاسخگویی به مردم بیشتر شود. این مسئول یادآورشد: وقتی به طور میانگین سالی یک انتخابات در کشور برگزار می شود احزاب می توانند ساز و کار حضور مردم را تعریف کنند و با این تنوع فکری جامعه اگر احزاب را نداشته باشیم آنچه جایگزین خواهد شدهزینه زیادی خواهد داشت لذابا روشهای فکری موجود، سلائق مختلف و جریانات فکری بر اساس قانون موافقیم و از آن حمایت می کنیم. وی اضافه کرد: وقتی ظرفیت قانونی برای فعالیت احزاب وجود دارد باید به آن پایبند باشیم و از این مرحله عبور کنیم و با ساز و کار لازم هزینه احزاب را کاهش دهیم تا نشاط سیاسی در جامعه حاکم شود و در نهایت بستری برای انتخابات و سایر مواقع فراهم شود.

هیچکس نگران فعالیتهای حزبی نیست روزبه بیان کرد: هیچکس نگران فعالیت های حزبی نیست و مسئولان هم باید ظرفیت و آستانه صبر خود را بالا ببرند و تحمل شنیدن همه جور سخن را داشته باشند و تمرین این موضوع در جلسات هم اندیشی ممکن می شود. وی افزود: بازی سیاسی بلد نیستم بلکه برای همه کارهای خود حجت دارم و اگر کسی انتقاد یا سوال کرد پاسخگو خواهم بود، یا قانع می کنم یا قانع می شوم لذا از فعالیت احزاب سیاسی در استان استقبال می کنم چون نباید دچار استبداد رای شویم و دنیا و آخرت خود را برای چند روز مسئولیت از دست بدهیم. استاندار یادآورشد: هیچکس از فعالیت احزاب و اندیشه های سیاسی که در چارچوب قانون باشد ضرر نمی کند و ما هم باید تنوع سلیقه های سیاسی را بپذیریم اما بدانیم فعالیت در چارچوب قانون و رعایت خط قرمزها باشد. روزبه گفت: کسی با اصول نظام شوخی ندارد و ولایت فقیه، رهبری، قانون اساسی اصول نظام و خط قرمزهاست و فحاشی و تخریب و تهمت و افترا در این مسیر باید بشدت پرهیز شود و احزاب اصول کار را مشخص کنند تا فعالیتها در بستر نظام جمهوری اسلامی باشد. وی یادآورشد: اینکه بخواهیم به بهانه حزب اصول را زیر پا بگذاریم پذیرفتنی نیست و نزاع های سیاسی، عداوت، بدزبانی، انتقام گیری، فحاشی، تخریب ها نگران کننده است و احزاب وظیفه دارند موجب رشد فکری و عقل مداری جامعه شوند.


استاندار تصریح کرد: وقتی آموزه های دینی ما را به اخلاق و رعایت مسائل اخلاقی سوق می دهد دیگر اجازه نداریم از خطوط قرمز عبور کرده و رقیب خود را با تهمت و دروغ و افترا از میدان دور کنیم و به جای اثبات خود بدنبال تخریب رقیب باشیم. روزبه گفت: باید مرزبندی کنیم که به چه چیزی تحلیل سیاسی و فعالیت سیاسی می گوئیم و چرا وقتی وارد سیاست می شویم دین مداری را کمرنگ کرده ایم تا دروغ، تهمت، تخریب مجاز شود زیرا نقد کردن با زبان دین ما را محدود می کند که چارچوبها را رعایت کنیم و دیگر نتوانیم همدیگر را تخریب کنیم. وی افزود: به عنوان استاندار قزوین هیچ مسئله پنهانی ندارم و ظرفیت انتقادپذیری دارم و تلاش می کنم این روحیه را تقویت کنم و با کمال میل آمادگی دارم جلسات با احزاب سیاسی را به صورت مستمر ادامه دهم و برای جلسه بعدی در چهارم خرداد آماده هستم. استاندار بیان کرد: با هر سلیقه ای که هسیتم باید روی مشترکات یعنی توسعه استان تاکید و ادبیات جدیدی در حوزه توسعه استان تعریف کنیم تا نخبگان که بخشی از آنها در احزاب هستند مطالبات عمومی را با زبانی رسا و توام با اخلاق مطرح کنند و در رشد استان سهیم شوند. روزبه گفت: از حرف های سطحی باید فاصله بگیریم و یک ادبیات جدید خلق کنیم زیرا زیبنده نیست با وجود نخبگان مشکلات زیادی داشته باشیم و برخی مسائل بیماری مزمن 50 ساله شود لذا استاندار حق ندارد دچار روزمرگی شود بلکه وظیفه دارد با استفاده از همه ظرفیت ها به رشد استان کمک کند. وی افزود: مسئولیت ها رفتنی است و آنچه باقی می ماند گفتمان های اصولی و اخلاقی است و ما باید به گونه ای حرکت کنیم تافعالیت های حزبی در استان ما موجب ارتقاء سطح زندگی مردم شود و اگر اخلاق رعایت شود شاهد نشاط جامعه و کاهش آسیب ها خواهیم بود. در این نشست نمایندگان احزاب سیاسی استان دیدگاههای خود را با استاندار مطرح کردند.

تداوم و استمرار جلسات هم اندیشی، حمایت از فعالیت احزاب در استان، نظارت بر فعالیتها، معرفی و شناساندن احزاب به مردم، داشتن برنامه از سوی احزاب، کاهش هزینه های حزبی و دادن یارانه به احزاب با برنامه، جلوگیری از تندروی ها، کمک به ثبات و آرامش جامعه، دوری از حواشی و تندروی ها و وحدت نظر در توسعه استان از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی احزاب سیاسی استان قزوین بود. در این نشست نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی فعال استان از جمله حزب موتلفه، حزب کارگر، حزب اعتدال و توسعه، مجمع طلاب و دانشجویان مسلمان، انجمن اسلامی معلمان، جامعه اسلامی مهندسان، مجمع دانش آموزان استان، جمعیت دانش آموزان استان، مجمع حامیان انقلاب اسلامی، کانون فرهنگیان، خانه کارگر، جامعه اسلامی کارگران، مجمع رهپویان انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی فرهنگیان حضور داشتند و دیدگاههای خود را مطرح کردند.


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن