تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821051360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت وگوهای ملی لبنان ، آخرین زنگ تفریح سلیمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گفت وگوهای ملی لبنان ، آخرین زنگ تفریح سلیمان بیروت – ایرنا – سالن استقلال قصر بعبدا ( کاخ ریاست جمهوری لبنان) امروز شاهد آخرین نشست گفت وگوهای ملی لبنان در پایان دوره 6 ساله ریاست جمهوی « میشل سلیمان» است و رسانه های لبنانی آن را « آخرین زنگ تفریح سلیمان» توصیف کرده اند.


به گزارش ایرنا، دو دیدگاه در قبال تشکیل این جلسه وجود دارد، گروهی که جلسه قبل را به دلیل حمله بی سابقه میشل سلیمان به مقاومت ضد صهیونیستی تحریم کردند این بار هم گفته اند که ضرورتی برای برگزاری جلسه دقیقه نودی و در حالی که لبنان درحال انتخاب رییس جمهوری جدید است، وجود ندارد و تنها تلف کردن وقت است.
این گروه با تاکید بر اهمیت و ضروت گفت وگوهای ملی، تنها تشکیل آن در پایان دوران میشل سلیمان را که از موضع بی طرفی و ملی خارج شده و در یک جناح سیاسی قرار گرفته است، بی فایده می دانند.
در مقابل گروه دیگری که در جلسه قبل هم شرکت کرده بودند، گفته اند در جلسه امروز هم شرکت می کنند و سلیمان تا 25 ماه مه ( 4 خرداد) رییس جمهوری است و دلیلی برای تشکیل نشدن وجود ندارد.
آخرین تحولات منطقه و جهان و اوضاع امنیتی ، سیاسی و اقتصادی لبنان ، اوضاع فلسطین و سوریه ، پناهجویان ، راهبرد دفاعی لبنان و انتخاب رییس جمهوری جدید در دستور کار این جلسه قرار دارد.
تحریم کنندگان معتقدند در این جلسه هیچگونه امکان تصمیم گیری وجود ندارد و باید منتظر ماند تا رییس جمهوری جدید کار خود را شروع کند.
شبکه تلویزیون OTV از ارگان رسانه ای حزب جریان ملی آزاد لبنان به ریاست ژنرال« میشل عون» از اصرار میشل سلیمان برای تشکیل این جلسه در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود و دو دستگی ایجاد شده در قبال این جلسه ابراز شگفتی کرد .
این شبکه در گزارش خود افزود: به نظر می رسد که این جلسه با جلسه گذشته فرقی نخواهد داشت و تحریم کنندگان به بعبدا نخواهند آمد و بیشتر اعضای گروه 8 مارس برگزای این جلسه به ریاست میشل سلیمان را بی فایده و تنها تلف کردن وقت خوانده اند بنابر این ضرورتی برای حضور نمی بینند.
این شبکه ادامه داد: حزب الله ، حزب سوری قومی اجتماعی ، حزب دموکراتیک لبنانی به ریاست« طلال ارسلان» احتمالا از غایبان جلسه گفت وگوهای ملی خواهند بود و معتقدند که در این مرحله سرنوشت ساز لبنان دارای اولویت های دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرند.
در ادامه گزارش این شبکه با اشاره به اینکه در جلسه گذشته حزب نیروهای لبنانی به ریاست « سمیر جعجع» از گروه 14 مارس هم شرکت نکرد، مشخص نیست که در جلسه امروز شرکت می کند و یا خیر.
حزب نیروهای لبنانی قبلا اعلام کرده بود که به دلیل شرکت نکردن حزب الله برگزاری این جلسه فایده ای ندارد و بنابر این ضرورتی برای شرکت در آن نمی بیند.
منابع نزدیک به میشل سلیمان گفته اند تمایل دارد همانطور که دوره خود را با گفت وگوهای ملی شروع کرده، آن را با گفت وگوها به پایان برساند.
روزنامه لبنانی النهار هم نوشت که جلسه امروز « دیدار خداحافظی سلیمان » است اما بسیاری از اعضای گفت وگوهای ملی مانند حزب الله و حزب جریان المرده به ریاست « سلیمان فرنجیه» حضور نخواهند داشت.
الاخبار دیگر روزنامه لبنانی هم نوشت : جلسه گفت وگوهای ملی در بعبدا به ریاست سلیمان در حالی تشکیل می شود که سعد حریری رییس حزب المستقبل، سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی، محمد رعد رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان ( نماینده حزب الله)، سلیمان فرنجیه رییس حزب جریان المرده ، طلال ارسلان رییس حزب دموکراتیک لبنان و اسعدحردان رییس حزب سوری قومی اجتماعی حاضر نخواهند بود.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن