تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816277123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اروپا آماده سازگاری با سومین دوره ریاست جمهوری بشار اسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اروپا آماده سازگاری با سومین دوره ریاست جمهوری بشار اسد بیروت – ایرنا – فنجان قهوه را پشت سرهم سر می کشد، تلاش می کند تا خود را آرام نشان دهد، مکثی می کند و می گوید: اجازه بدهید موضوعی را بگویم، شکی نیست که بشار اسد رییس جمهوری سوریه باقی می ماند شاید نتواند مانند قبل حکومت کند زیرا مردم به دو دسته تقسیم شده اند.


از او سئوال کردم که آیا شما اعتراف می کنید، افکار عمومی در سوریه را تجزیه و به دو بخش تقسیم کرده اید؟، در جواب به این جمله بسنده می کند،« این منطق کارهای ماست!»
به او یادآور شدم که اما در آغاز سال 2012 به من گفتید « بشار اسد رفتنی است، چاره ای ندارد و رفتنش هم مسئله یک ماه و حتی کمتر دو سه هفته است».
در صندلی خود را جابجا کرد، بحران در وجودش در چهره اش بیشتر نمایان شد ، گویی می خواهد بجنگد و صدایش را اندکی بالا برد و گفت: بله نمی توانیم این هدفمان را محقق کنیم و هیچوقت هم نمی توانیم،درمقابل دوستان سرسخت و قدرتمند سوریه مانند روسیه و چین ، ایران و عراق و حزب الله و شاید دیگران هم باشند چه می شود کرد ، حتی برخی کشورهای عربی به ما چیزی می گویند اما عکسش را عمل می کنند.
یک مسافر به اروپا عجیب نیست که این روزها این سخنان را از مقامات و دیپلمات های اروپایی در باره سوریه بشنود و شگفت انگیز نیست که از مخالفان سوریه مانند این سخنان را بشنود و یاس و ناامیدی را درچهره آنها مشاهده کند.
آنها دیگر به اروپایی ها هیچ اعتمادی ندارند و فضا در پایتخت های اروپایی برای آنها حتی پاریس تغییر کرده است.
به گزارش ایرنا، این مقدمه تحلیلی بود که « سامی کلیب» تحلیلگر برجسته لبنانی با توجه به گفت وگویش با یک مقام اروپایی نوشته و در شماره روز دوشنبه روزنامه لبنانی الاخبار چاپ شده است.
ادامه مقاله سامی کلیب به شرح زیر است:
کاملا روشن است که اروپایی ها خود را آماده سازگاری با سومین دوره ریاست جمهوری بشار اسد در سوریه که یک امر قطعی شده است، می کنند.
اطلاعاتی دقیق حاکی هستند که رایزنی های آمریکایی و اروپایی در این خصوص حتی هفته ها قبل شروع شده است.
یک مقام آمریکایی به همتایان اروپایی خود گفته است: به روس ها و ایرانی ها در زمان آماده سازی شرایط اجلاس ژنو 2 برای حل بحران سوریه پیشنهاد کردیم که اسد در منصب خود باقی بماند اما انتخابات برگزار نشود اما پاسخ مسکو و تهران این بود، بشار اسد مانند دیگر شخصیت های سوری حق دارد نامزد انتخابات شود و این مردم سوریه هستند که باید سرنوشت کشورشان را پای صندوق رای ترسیم کنند.
یک مقام اروپایی هم گفته است که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه آب پاکی را روی دست ما ریخت و با صراحت گفت: فکر نکنید بین نظام و اسد و یا ارتش و اسد فرقی است، بشار اسد اکنون نماد این دو دستگاه است و هیچ حایگزنی برای او وجود ندارد و حتی برای منافع همه و مبارزه با تروریسم باید از فشارهای نظامی بر نظام و ارتش سوریه کاسته شود.
وی افزود: برخی کشورهای عربی به ما گفتند که می توانند با دادن سلاح های بسیار کشنده و پیشرفته به مخالفان معتدل توازن نظامی را در دو جبهه شمال وجنوب تغییر دهند اما برای ما کاملا روشن شد که کسی قادر نیست مانع رسیدن این سلاح ها به تروریست ها شود و مخالفان معتدل جایگاهی ندارند.
این مقام اروپایی اضافه کرد: حتی مقامات اردن هم به ما اعلام کرده اند که اجازه نمی دهند جبهه درعا در جنوب سوریه گشوده شود زیرا پیامدهای خطرناکی برای کشورشان دارد.
وی با بیان اینکه « گزارش های امنیتی تاکید می کنند که گروه های تروریستی در سوریه به باندهای مافیایی سلاح و قاچاق تبدیل شده اند»، افزود: در میدان جنگ معادله به نفع نظام سوریه کاملا تغییر کرده و ارتش این کشور و همپیمانان آن از جمله حزب الله در بیشتر محورها پیشرفت کرده اند اما بحران به این زودی ها پایان نمی یابد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن