تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805153383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي نمايش هاي خياباني با موضوع آب در استان تهران/ نگراني براي تامين آب زمستان بيش از تابستان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۵۱ب.ظ)
مدير عامل آبفاي تهران خبر داد: اجراي نمايش هاي خياباني با موضوع آب در استان تهران/ نگراني براي تامين آب زمستان بيش از تابستان است مدير عامل آبفاي تهران گفت: در صورتي که نتوانيم مخازن را حفظ کنيم مديريت فشار را اعمال مي‌کنيم اما در حال حاضر بحث فرهنگ‌سازي مطرح است، پس از اين مرحله به سراغ مشترکين خاص مي‌رويم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: براي تامين يک ميليارد و 35 ميليون متر مکعب آب مورد نياز براي سال 93، روي صرفه‌جويي 50 ميليون متر مکعبي مردم حساب کرده‌ايم.
يکي از کارهاي مناسب براي کاهش مصرف آب، اطلاع رساني و فرهنگ سازي مناسب است که مي تواند در جامعه باعث دگرگوني و تغيير در يک عادت نامطلوب شود.
حال اگر اين فرهنگ سازي در حاشيه يک نمايشگاه بين المللي و با حضور ميليون ها ايراني برگزار شود، مطمئنا نتايج مطلوبي به بار خواهد آورد.
آبفاي استان تهران در نمايشگاه کتاب تهران، اقدام به ايجاد يک غرفه براي اطلاع رساني و آشنائي کودکان و البته بزرگسالان با مسائل مهم آبي کشور کرده است که بي شک مي تواند قدم بسيار مطلوبي در بحث فرهنگ سازي باشد.
محمد پرورش در حاشيه برگزاري نمايشگاه کتاب پاسخ به سوال خبرنگار موج در مورد فرهنگ سازي در بين کودکان گفت: در نمايشگاه کتاب با وجود هزينه‌هاي بالا، براساس برنامه‌ريزي‌هاي کميته مصرف، تصميم گرفتيم بحث اطلاع رساني و فرهنگ سازي براي کودکان را دنبال کنيم که فکر مي کنم تا به امروز اين مهم تاثير خودش را در بين کودکان حاضر در نمايشگاه گذاشته است.
وي ادامه داد: برنامه‌ريزي شده است تا در نمايشگاه ها، سطح پارک‌ها و برخي مکان ها، نمايش‌هايي با موضوع آب اجرا شود و البته از ظرفيت صدا ‌و سيما نيز استفاده خواهيم کرد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکيد بر اين‌که بودجه شرکت در حدود سه ميليارد تومان در استان است، گفت: قرار شد امسال با توجه به بحث‌هاي مصرف از حوزه اجرا مقداري اعتبارات کم شود و به فرهنگ‌سازي بپردازيم تا در مصرف بتوانيم مديريت داشته باشيم.
پرورش با اشاره به اين‌که به دولت پيشنهاد داديم مجوز دهد تا توليد‌کنندگان لوازم کاهنده آب جنس با کيفيت را درب خانه‌ها توزيع و پول آن را ما به صورت اقساط دريافت کنيم، گفت: لوازم کاهنده، مصرف را بين 30 تا 35 درصد کاهش مي‌دهد.
وي ادامه داد: به سمتي مي‌رويم که لوازم کاهنده در منازل نصب شود تا مصرف آب کاهش پيدا کند.
محمد پرورش با تاکيد بر اينکه از هفته گذشته روزانه 220 هزار مترمکعب بر مصرف آب افزوده شده است، گفت: مصرف آب از دو ميليون و 600 هزار مترمکعب به دو ميليون و 820 هزار مترمکعب رسيده است.
وي افزود: در سال جاري هم چنين حجم بارندگي‌ها نسبت به سال گذشته 20 درصد و نسبت به دراز ‌مدت 30 درصد کاهش پيدا کرده است و با توجه به اينکه سال گذشته از حجم بارش‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پيدا کرده بود، در بخش مخازن سدها شاهد کاهش بيش از 30 درصد هستيم به گونه‌اي که ذخيره سد‌هاي شرق تهران 50 درصد کاهش منابع آبي دارند و اين در حالي است که ميزان مصرف طبق روال سال‌هاي گذشته است و از سوي ديگر مشترکين جديد نيز افزوده مي‌شوند.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اين‌که براساس پيش‌بيني‌ها در شهر تهران به يک ميليارد و 35 ميليون متر مکعب و در استان تهران به يک ميليارد و 350 ميليون متر مکعب آب نياز است، گفت: در سال گذشته از سامانه شرق 230 ميليون متر مکعب آب برداشت کرديم در حالي که در سال جاري مي‌توان 200 ميليون متر مکعب از سامانه شرق آب تامين کنيم.
پرورش با تاکيد بر اين‌که در سال‌هاي 80 و 87 که مشکل تامين آب داشته‌ايم ميزان مصرف به ترتيب 870 ميليون متر مکعب و يک ميليارد و 18 ميليون مترمکعب بوده است، گفت: بنابراين مشاهده مي‌شود مقدار مصرف مشابه آن زمان است.
وي با اشاره به اين‌که در شرق تهران يکسري مخازن به صورت مستقيم از لار و لتيان آب مي‌گيرند و با چاه ارتباط ندارند، گفت: برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته تا از تابستان عبور کنيم و بحث جيره‌بندي مطرح نيست اما مشکل اساسي ما براي تامين آب در فصل زمستان است زيرا بخش اعظمي از منابع ما در تابستان مصرف شده و ذخيره جديدي به وجود نمي آيد.
مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکيد بر اينکه در صورت عدم جدي‌گرفتن صرفه‌جويي مديريت فشار اعمال مي‌شود، گفت: در سال جاري روي 70 ميليون مترمکعب صرفه‌جويي آب حساب کرديم به گونه‌اي که 20 ميليون مترمکعب مربوط به چاه‌هاي جديد و 50 ميليون متر مکعب مربوط به مصرف مردم است.
پرورش با اشاره به اينکه انشعابات ويژه پله‌به‌پله مديريت مي‌شوند، گفت: در صورتي که نتوانيم مخازن را حفظ کنيم مديريت فشار را اعمال مي‌کنيم اما در حال حاضر بحث فرهنگ‌سازي مطرح است. پس از اين مرحله به سراغ مشترکين خاص مي‌رويم و در صورتي که باز هم مشکل وجود داشته باشد تعديل فشار آب خواهيم داشت.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده بر مديريت مصرف شناسايي مشترکين پرمصرف تاکيد کرد و گفت: براي اين مشترکين دو مرحله اخطار داديم و دنبال اخذ مجوز از دولت هستيم تا بتوانيم انشعاب‌هاي پرمصرف را قطع کنيم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اين‌که اين شرکت براي آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، نيروي انتظامي، فضاي سبز و ادارات برنامه‌ريزي کرده است، گفت: در سال جاري سه کميته تامين، توزيع و مصرف ايجاد شدند.
پرورش ادامه داد: با بررسي کميته تامين قرار است که در سال جاري 20 ميليون مترمکعب آب با حفاري جديد از طريق چاه‌ها تامين شود. از سوي ديگر مقرر است با تاکيد وزير نيرو در خرداد‌ماه آب ماملو منتقل شود.
وي تاکيد کرد: اگر در تابستان مصرف بالا رفت و مردم مصرف و مديريت نکردند تلاش مي‌کنيم که طوري شبکه را مديريت کنيم که قطعي نداشته باشيم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اين‌که در تمامي ميادين تهران در زمينه لزوم مديريت مصرف آب اطلاع‌رساني مي‌شود، گفت: براي فضاي پيرامون شهر با کمک شهرداري نيز برنامه‌ريزي شد تا با کمک يکديگر و مردم 50 ميليون مترمکعب در سال جاري صرفه جويي داشته باشيم.
پرورش با تاکيد بر اين‌که نگراني براي گذر از زمستان بيش از تابستان است، گفت: مخازن سد‌ها تا پايان سال آورده ندارند بنابراين تا پايان سال بايد مديريت کنيم تا مصرف دو ميليون و 600 هزار مترمکعبي شهر تهران که هميشه وجود دارد تامين شود.
وي تاکيد کرد: 8.5 ميليون نفر جمعيت در تهران بايد يکديگر را درک کنيم تا در تابستان که دماي هوا بالا است، مشکلي نداشته باشيم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مورد بدهي سازمان‌ها نيز گفت: 60 ميليارد تومان از اداره‌ها، سازمان‌ها و مراکز نظامي و انتظامي طلبکار هستيم که اگر اين منابع تامين مي‌شد مي‌توانست به پروژه‌هاي ما بسيار کمک کند.
پرورش تاکيد کرد: در حال حاضر به صورت متمرکز مذاکره مي‌کنيم تا بتوانيم پول را دريافت کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن