تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812693491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت نمایی «جهاد اسلامی» در نوار غزه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قدرت نمایی «جهاد اسلامی» در نوار غزه
پس از اعلام خبر توافق دو نیروی اصلی سیاسی فلسطینی "فتح" و "حماس" بر سر تشکیل دولت "آشتی ملی" توجه عمده رسانه های غربی و اسرائیلی به "فلسطین" و فعالیت گروه آزادی بخش فلسطینی دوخته شده است.
کد خبر: ۳۹۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ - 04 May 2014


پس از اعلام خبر توافق دو نیروی اصلی سیاسی فلسطینی "فتح" و "حماس" بر سر تشکیل دولت "آشتی ملی" توجه عمده رسانه های غربی و اسرائیلی به "فلسطین" و فعالیت گروه آزادی بخش فلسطینی دوخته شده است. از اهتزاز مشترک پرچم حماس و حزب الله تا افزایش فعالیت های جنبش جهاد اسلامی همگی از جمله موضوعات بررسی شده در رسانه های بین المللی بوده اند.

به گزارش "تدبیر"، ظهور جهاد اسلامی موضوعی است که توجه روزنامه "نیویورک تایمز" را به خود جلب کرده است. این روزنامه امریکایی با اشاره به افزایش فعالیت های گروه "جهاد اسلامی" در مناطق فلسطینی نشین می گوید:"تفنگ های کلاشنیکف به دست دارند و در میان علف ها استتار کرده اند. آنان از اعضای گردان های "القدس" شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هستند که در طول پنج سال گذشته اجازه ورود هیچ سرباز اسرائیلی ای به نوار غزه را نداده اند. فرمانده این شاخه فرد جوان 25 ساله است که می گوید وظیفه اش "حفاظت از مردم فلسطین" در مقابل هرگونه تهاجمی از جانب اسرائیلی هاست. در رادیوی این گروه نظامی اخباری مربوط به ورود پهپاد نظامی اسرائیل به شرق غزه پخش می شود. در موسیقی ای که برای مبارزان فلسطینی پخش می شود این نوا به گوش می رسد:"شما مردان واقعی هستید. شما اعضای گردان قدس" هستید."

روزنامه "نیویورک تایمز" در ادامه با اشاره به افزایش فعالیت های جنبش "جهاد اسلامی" در فلسطین می افزاید:"فعالیت های جنبش "جهاد اسلامی" قدیمی تر از زمان تاسیس "حماس" است. هنوز پیمان رسمی ای درباره همکاری حماس و فتح امضا نشده اما اعضای جنبش جهاد اسلامی برای تشکیل دولت به حماس پیوسته اند و قرار است مناصبی را در دولت آینده فلسطینی از آن خود سازند. در همین حال، اخیرا دولت مصر نیز با عبور یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه موافقت کرد تا با یکی از رهبران آن گروه در بیروت دیدار نماید. جنیش "جهاد اسلامی" سابقه فعالیت سیاسی طولانی تری نسبت به جنبش "حماس" دارد. اکنون تحلیلگران سیاسی بر این باورند که جنبش "جهاد اسلامی" به دلیل جلب حمایت عمومی مردمی در فلسطین توانسته جایگاه مهمی را در عرصه سیاسی فلسطین کسب کند."

این روزنامه امریکایی در ادامه با اشاره به آمار نشان می دهد که میزان اقبال عمومی فلسطینیان است نسبت به جنبش جهاد اسلامی افزایش یافته و در این باره می افزاید:"مرکز سیاستگذاری و آمار فلسطین نشان داده که میزان حمایت عمومی فلسطینیان از جنبش جهاد اسلامی در ماه دسامبر به 5 درصد و در ماه مارس به میزان 4 درصد افزایش یافته است."

روزنامه "تایمز اسرائیل" نیز در گزارشی جداگانه با ابراز هراس درباره افزایش فعالیت گروه های فلسطینی و همکاری آنان با گروه "حزب الله" می نویسد:"در جریان مراسم ازدواجی که در بیت المقدس برگزار شده بود شرکت کنندگان با شرکت در این مراسم شعارهای "ضد اسرائیلی" سردادند. در این مراسم شرکت کنندگان پرچم های حزب الله را در کنار پرچم حماس به اهتزاز درآوردند. روزنامه "تایمز اسرائیل" در ادامه می افزاید:"بیت المقدس طی ماه های اخیر صحنه افزایش درگیری میان فلسطینیان و سربازان اسرائیلی بوده است."













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن