تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811338033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی خطاب به منتقدانش: اگر با دنیا تعامل نکنیم پس در برابر آنها خنجر بکشیم؟/ تندروی و افراط نفعی برای کشور نداشته


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روحانی خطاب به منتقدانش: اگر با دنیا تعامل نکنیم پس در برابر آنها خنجر بکشیم؟/ تندروی و افراط نفعی برای کشور نداشته

روحانی خطاب به منتقدانش: اگر با دنیا تعامل نکنیم پس در برابر آنها خنجر بکشیم؟/ تندروی و افراط نفعی برای کشور نداشته
رییس‌جمهور گفت: این دولت از آغاز تاکید داشته است و امروز هم تاکید می‌کند راهی جز اعتدال، دوری از افراط، تفریط، تحجر و تسلیم دیگران نبودن و راهی جز عقلانیت نمی‌شناسد. به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی که به مناسبت روز معلم در جمع اساتید و معلمان نمونه کشور سخن می‌گفت، با اشاره به تجربه خود در دوران سیاست و زمان نهضت انقلاب اسلامی تا امروز، اظهار کرد: در این دوران همیشه مسئولیتی در حوزه‌های مختلف بر عهده داشته‌ام و آنچه که می‌فهم این است که تندروی و افراط به ما لطمه زده است و تندروی و افراط برای مملکت نفعی نداشته است.

وی با تاکید بر این‌که باید مسیر اعتدال و عقلانیت را در پیش بگیریم، خاطرنشان کرد: باید فضای آرام بحث و انتقادپذیری در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد و اگر اشکالی مطرح شد، باید به آن پاسخ بدهیم، نه اینکه منتقدان را به کمیته انضباطی ببریم،‌ بلکه باید از اشکال و نقد استقبال کنیم و به آن پاسخ بدهیم.

رییس‌جمهور تصریح کرد: آنچه من می‌فهم این است که این کشور با تقابل نمی‌تواند در دنیا موفق باشد و راه این دولت راه تعامل سازنده با دنیاست، اما وقتی ما حرف از تعامل سازنده می‌زنیم، می‌گویند می‌خواهید با دنیا بسازید؟ نخیر، پس می‌خواهیم در برابر دنیا خنجر بکشیم.

روحانی افزود: ما می‌خواهیم با دنیا منطقی صحبت کنیم، البته ممکن است در مواردی مشکلات حل نشود، اما صددرصد راه‌حلی دارد که باید به دنبال راه‌حل بگردیم.

رییس‌جمهور با بیان این که این دولت معتقد است در این کشور تحریم، ظلم بزرگ برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: اگر کسی از تحریم خوشش می‌آید استدلالش را بگوید، اما ما می‌گوییم تحریم یعنی نتوانیم جنسی را صادر یا وارد کنیم یعنی رفت و آمد اساتید و حضور در مراکز علمی محدود شود.

روحانی با طرح این پرسش که مگر کشوری در دنیا می‌تواند بگوید در حوزه علم از دنیا بی‌نیاز است؟ گفت: باید از دیگران بیاموزیم و باید رفت و آمدهای علمی داشته باشیم و در کنفرانس‌های علمی حضور داشته باشیم، اما شاهدیم وقتی استادی با یک خارجی حرف می‌زند عده‌ای می‌گویند نکند جاسوسی شده است و بعضی‌ها انگار سلول‌شان با شک ساخته شده است در حالیکه باید به اساتید‌مان اعتماد کنیم و بگذاریم بیاموزند و یاد بگیرند. در همین راستا آقایی را می‌شناسم که می‌گفت باید کاری کنیم زبان انگلیسی جایی تدریس نشود، چون خطری بزرگ است، من این حرف‌ها را نمی‌فهمم و شاید از قدرت درک من خارج است.

وی با بیان این‌که در دنیای امروز تربیت دانشجو به مفهوم آموزش دادن متدهای تحقیق و مطالعه است، خاطرنشان کرد: استاد باید متد و نحوه استفاده از علم را به دانشجو بیاموزد و این‌که چطور می‌توانیم از دنیای علم و دانش بهره ببریم. همچنین استاد باید یک زبان علمی را به دانشجو یاد بدهد که من غیر از این را نمی‌فهمم و درک نمی‌کنم.

رییس‌جمهور به عنوان فردی که سال‌ها در کار پژوهش و در حوزه و دانشگاه حضور داشته است، گفت: کلید را در این می‌دانم که به دانشجو متد، زبان و راه تحقیق و مطالعه یاد بدهیم که مجتهد همین کار را می‌کند و در حوزه نیز به طلاب متد را یاد می‌دهند.

روحانی با بیان این‌که ما باید در شرایط امروز ببینیم دانشگاه چگونه می‌تواند مفیدتر باشد تا در نهایت به تولید، خدمات کارآمد، ثروت ملی، قدرت ملی و بهبود زندگی مردم تبدیل شود، اظهار کرد: اگر دانشجو تبدیل به کاغذی به نام مدرک و مدارک‌دار بیکار در جامعه شود یک ایراد است که باید آن را رفع کنیم و ما برای حل این مشکلات به شما معلمان و اساتید امیدواریم چون شما تجربه دارید و همه باید دست به دست هم دهیم و به این مشکلات رسیدگی کنیم پس از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا دولت، هیات‌های علمی، دانشگاه‌ها و اساتید همه باید با هم راه بهتر را یاد بگیریم تا از راه بهتر به کشور، نظام، انقلاب و تاریخ خود خدمت بیشتر کنیم.

وی در بخش از سخنان خود با مروری بر وضعیت علمی جامعه ایران شناخت مقتضیات جهان و ایران را از سوی دانشگاهیان مورد تاکید قرار داد و گفت: حل معضلات سیاسی شعار نیست و باید راه‌حل داد. از طریق راه‌حل باید وارد شویم وگرنه از صبح تا شب شعار دهیم مشکلی حل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه من با شعار دادن مخالف نیستم گفت: ما باید ببینیم در دنیا چه می‌گذرد و راه‌حل چیست؟

ریس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که باید گذشته را نقد کرد، گفت: گذشته خودم را می‌گویم هشت ماه گذشته. مگر ما معصومیم ما هم غلط و اشتباه داشتیم. یک نفر بیاید انتقاد کند که دنیا، سیاست، حقوق و منطقه را بشناسد. با عظمت ملت ایران آشنا باشد و از زجر ملت خبر داشته باشد. بداند مشکل مردم چیست و راه‌حل آن در کجاست؟ این اشکال ندارد .

این خبر تکمیل می شود...





1393/2/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن