تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816369497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرعت مجاز در بزرگراه های تهران تغییر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سرعت مجاز در بزرگراه های تهران تغییر کرد


به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، به اعتقاد کارشناسان سرعت ۱۰۰ کیلومتر در معابر شهری بالاست و به زودی سرعت در بزرگراه های شرقی-غربی از جمله نیایش، همت، حکیم و ‌آزادگان کاهش می یابد.  
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرهنگ حسینی  با اشاره به اینکه سرعت در این بزرگراه ها صد کیلومتر است، افزود: به اعتقاد کارشناسان سرعت 100 کیلومتر در معابر شهری بالاست و یکی از سیاست های پلیس از دوسال گذشته این است که سرعت در بزرگراه ها کنترل شود.

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری سرعت در این بزرگراه ها باید به 80 کیلومتر در ساعت کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود:‌ هم اکنون این موضوع در کمیسیون های حمل و نقل در حال طرح است که در آ‌ینده نزدیک این سرعت به تصویب خواهد رسید.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی در تصادفات بزرگراه ها سرعت است، گفت: ‌با کاهش سرعت در این بزرگراه ها می توانیم شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات باشیم.   سرعت بیش از حد مهم ترین و شایع ترین عامل تصادفات و مرگ و میر در حوادث ترافیکی است. گر چه سرعت زیاد و حوادث ترافیکی رابطه ای بسیار پیچیده با یکدیگر دارند اما به زبان ساده می توان گفت که هر چه سرعت وسیله نقلیه بالاتر باشد احتمال انحراف و واژگونی خودرو بیشتر شده، احتمال تصادف، صدمه و مرگ و میر افزایش می یابد. براساس یک قانون مشهور در فیزیک، انرژی یک اتومبیل با توان دوم سرعت آن رابطه مستقیم دارد. .
فرض کنید  که اتومبیلی که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در حرکت است به جسمی برخورد کند، در این حالت میان انرژی که این اتومبیل به مانع مقابل وارد می نماید متناسب است با عدد 2500=502، در حالی که اگر همین اتومبیل با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به مانعی برخورد نماید میزان انرژی که آزاد می نماید متناسب با عدد 10000= 1002 است.   مفهوم این محاسبه این است که در حالت دوم اگر چه سرعت اتومبیل 2 برابر شده ولی انرژی تخلیه شده به 4 برابر حالت اول افزایش یافته است.
این انرژی در زمان تصادف به خودرو و سرنشینان منتقل شده و احتمال صدمه و مرگ و میر آنان را به میزان زیادی کاهش می دهد.   یکی از مطالعات مشترک  کارشناسان ترافیک و پزشکی نشان می دهد که اگر اتومبیلی با سرعت 50 کیلومتر در ساعت به کودکی برخورد نماید احتمال مرگ کودک حدود 50 درصد است ولی اگر همین اتومبیل با سرعت 65 کیلومتر در ساعت یعنی فقط 15 کیلومتر بیشتر به همان کودک برخورد کند احتمال مرگ کودک به 90 درصد افزایش می یابد و این درصد افزایش خطر، درصد بسیار هشدار دهنده ای است.


یک شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن