تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818180948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلم پیشکسوت مهابادی و 60 سال حضور پرثمر در سنگر تعلیم و تربیت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معلم پیشکسوت مهابادی و 60 سال حضور پرثمر در سنگر تعلیم و تربیت مهاباد - ایرنا - یکی از قدیمی ترین و پیشکسوت ترین معلمان آذربایجان غربی، ˈ سلیمان شاطریان ˈ است که پس از 60 سال تدریس همچنان به عشق دانش آموزان در مهاباد در سر کلاس درس ، این سنگر تعلیم و تربیت حاضر می شود.


به گزارش ایرنا، استاد شاطریان مسن ترین فرهنگی شهرستان مهاباد است که با 60 سال سابقه تدریس به او ˈ شیخ الرئیس معلمان ˈ این شهرستان لقب داده اند.
وی که بیش از 60 سال از عمر خود را صرف آموزش و تعلیم دانش آموزانش کرده و هم اکنون نیز به این امر مقدس می پردازد متولد سال 1311 و دارای مدرک تحصیلی لیسانس ریاضی از دانشسرای عالی تهران است.
وی در سال 1333 به استخدام آموزش و پرورش درآمده و پس از 40 سال تدریس در سال 1373 بازنشسته شد، اما پس از بازنشستگی همچنان به تدریس درس ریاضی در مدارس غیرانتفاعی این شهر از جمله مدارس اسراء و بیان مشغول است.
وی اولین فردی است که در شهرستان مهاباد موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته ریاضی شده است و نخستین دبیر ریاضی در این شهرستان شناخته می شود.
این معلم تلاشگر در سال 1387 نیز به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است و از بانیان تاسیس دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور در این شهرستان محسوب می شود.
این معلم پیشکسوت مهابادی در گفت و گو با ایرنا افزود: بهترین پاداش برای 60 سال تدریس یک معلم، موفقیت و سرافرازی دانش آموزانش در عرصه های مختلف علم و دانش است و خوشبختانه با هوش و ذکاوتی که دانش آموزان من تاکنون داشته اند این پاداش را از سال های قبل دریافت کردم به طوری که هم اکنون بسیاری از پزشکان، مهندسان، اساتید دانشگاه و مسوولان این شهر جزو دانش آموزان من بودند.
وی اضافه کرد: انتخاب شدنم به عنوان طراح سوولات سراسری به مدت سه سال متمادی نشان از اطمینان و باور مسوولان آموزش و پرورش به تلاش ها و زحمات من و یکی از بهترین خاطرات دوران خدمتم به شمار می رود.
وی اظهار کرد: تا زمانی که دانش آموزان تدریس و آموزش من را بخواهند و توان ایستادن در پای تخته سیاه را داشته باشم به آموزش و تعلیم ادامه خواهم داد.
وی با تبریک هفته معلم به تمامی معلمان کشور گفت: معلمان در طول تاریخ چراغ راه انسان ها برای رسیدن به علم و دانش بوده و در این راه تلاش ها و فداکاری های زیادی را انجام داده اند.
وی با اشاره به نام دو نفر از معلمان دوران تحصیل خود نیز اضافه کرد: در زمان حاضر تنها دو تن از معلمان دوران تحصیل خودم بنام های ˈقاسم حجازیˈ و ˈمحمد مجدیˈ در قید حیات هستند و در طول سال چندین بار برای ادای احترام به آنها سر می زنم.
شاطریان نمونه ای از هزاران معلمی است که سالهاست برای آموختن و تربیت ما تلاش کرده اند و با سخاوتی که داشتند، کودکی ها و غلط نوشتن های ما را در صفحه های دفتر نمره خود پنهان کردند و هیچگاه حرفی از آنها به میان نیاورده اند.
بیایید در این روزهای بهاری که به نام مقدس هفته معلم مزین شده، همه دانش آموزان و اولیای آنان به پاس سالها تلاش و فداکاری معلمان بر دست های خسته آنها به عنوان مفیدترین، دلسوزترین و تلاشگر ترین افراد جامعه بوسه زده و از یک عمر تلاش و کوشش آنها قدردانی کنیم .
7512/584/581/ 1495
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن