تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820524523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده اراک خواستار حل معضلات زيست محيطي شرکت املاح معدني ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۲۵ب.ظ)
نماينده اراک خواستار حل معضلات زيست محيطي شرکت املاح معدني ايران شد رئيس کميسيون کشاورزي ونماينده مردم اراک، خنداب و کميجان در مجلس خواستار تعيين ضرب الاجل براي حل معضلات زيست محيطي شرکت املاح معدني ايران (سولفات سديم) در تالاب ميقان اراک و پيشگيري از فاجعه زيست محيطي در اين زيستگاه کم نظير شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس رجايي در نشست کارگروه کاهش آلودگي هواي اراک گفت: برداشتهاي بي رويه و برخي اقدامات عمراني غيراصولي در سالهاي فعاليت شرکت املاح معدني ايران در تالاب ميقان رژيم آبي و اکولوژيک اين زيستگاه مهم پرندگان را برهم زده و ادامه اين روند به خشک شدن تالاب مي انجامد.
وي ادامه داد: تالاب کويري ميقان تالاب ميقان اراک به دليل ويژگيهاي منحصر به فرد و ارزشهاي زيستي متعدد پرونده ثبتي در کنوانسيون رامسر دارد اما تاخير در اصلاح آسيبهاي زيست محيطي روند ثبت آن را کند کرده است.
رييس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: تالاب ميقان اراک به لحاظ ويژگيهاي زيست محيطي کمتر از درياچه اروميه نيست و اگر روند تخربيي کنوني ادامه يابد سرنوشتي چون درياچه بختگان و هامون در انتظار آن است.
رجايي اظهار کرد: کم توجهي به اصلاح آسيبهاي تالاب ميقان اراک به نابودي تنوع زيستي گياهي و جانوري و بروز پديده طوفانهاي گردو خاک بر روي اراک مي انجامد و در صورت خشک شدن منابع آبي دماي هواي اراک حداقل دو درجه بالا مي رود .
وي بيان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه هر فعاليت عمراني و صنعتي مستلزم در يافت مجوز زيست محيطي است و هيچ بهانه اي در تخريب زيست محيطي اين تالاب پذيرفته نيست.
نماينده مردم اراک ، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري قانون ممنوعيت فعاليت معدني و صنعتي در تالاب ها، گفت: صدور مجوز سالانه براي اين فعاليتها در محدوده ي تالاب ها طرح جديدي محسوب مي شود و بر اساس قانون فعاليت آن ممنوع است.
رجايي ادامه داد: همانطور که دولت براي جلوگيري از آلودگي هوا بنزين يورو چهار وارد مي کند براي پيشگيري از آسيب جديد تر به تالاب ميقان نيز مي تواند سولفات سديم را وارد کند.
وي خاطر نشان کرد: صنايع و بخشهاي ديگر بايد مسووليت خود را در قبال منابع زيستي پايه بپذيرند چرا که توليد براي آسايش و رفاه است و نبايد به عامل تهديد سلامت تبديل شود .
نماينده مردم اراک ، کميجان و خنداب با بيان اينکه تبديل سوخت مازوت به گاز در نيروگاه شازند گامي موثر در مهار آلايندگي هواي اراک است گفت : استمرار تامين سوخت گاز نيروگاه علاوه بر صرفه اقتصادي خدمتي در کاهش آلودگي هوا است.
رجايي مشارکت صنايع در تحقق تعهدات ايجاد يکهزار هکتار فضاي سبز در طرح جامع کاهش آلودگي هواي اراک و نگهداري از آن را ضروري دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن