تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار درباره 3500 بمب متحرک در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
هشدار درباره 3500 بمب متحرک در تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به 3500 بمب متحرک در تهران هشدار داد. سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهرخبر گفت: در مورد اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی قبلا گزارشات متعددی داده شده و اگر کسی فضای گذشته را به یاد بیاورد خواهد دانست که شهرداری بارها مطالباتی را در مجامع عمومی و حتی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده که برخی از این محصولات کیفیت لازم را ندارند.


 وی ضمن اشاره به اینکه 3500 بمب متحرک همچنان در شهر وجود دارد که شهروندان از آنها استفاده می کنند اظهار کرد: این اتوبوس ها در سالهای گذشته از اتوبوس دیزلی به اوتوبوس گازسوز تبدیل شده که اتوبوس گاز سوز بعد از 3 سال کارکرد باید مورد بازنگری کامل قرار گیرد و مخازن به لحاظ خوردگی و رسوبات مورد بازدید قرار گیرند و عمدتا این اقدامات توسط تعمیر کننده های قطعات شرکت های خارجی باید انجام شود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص که اگر یکی از این سی ان جی ها منفجر شود نه تنها خود اتوبوس کاملا خواهد سوخت بلکه تا شعاع 20 متری نیز خطر ایجاد می کند، تصریح کرد: بیش از 4 سال است که اعلام می کنیم این اتوبوس ها فرسوده شده و باید نسبت به تامین اتوبوس جایگزین اقدام شود و نمی شود هم خدماتی به مردم نداد، شهرداری اتوبوس های دو کابینی را وارد کرده ولی این کفایت نمی کند چرا که شهر تهران سالانه هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و این در حالی است که اتوبوس های اسکانیای برون شهری نیز نیاز به اصلاح ساختار دارند.


تشکری هاشمی ضمن بیان اینکه در مورد اوتوبوس های گاز سوز، نهاد های مسئول اقدامی برای تست ادواری نکردند، گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری خود قراردادی با شرکت ها بسته و روزانه 10 اتوبوس مورد تست ادواری قرار می گیرند ولی این کفایت نمی کند چرا که عمر بهره بردای از این اتوبوس ها تمام شده و بعد از 3 سال اگر تست لازم صورت نگیرد اجازه کارکرد ندارند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور اتوبوس های فرسوده را به اجبار به شهرداری داده است، گفت: اتوبوس باید ایمنی، کیفیت، نگهداری قابل قبول برای رفاه مسافر و استفاده کننده ها داشته باشند و هر کدام از این اتوبوس ها اشکالاتی که داشتند در همان سال منعکس شد و برخی اتوبوس های گاز سوز نیز که زمینه های لازم نگهداری و تعمیرات و سوخت رسانی داشت در مراحلی قبول نمی شد ولی با وساطت و فشارهای متعدد شهرداری از آنها استفاده کرد.


وی ادامه داد: تا جایی که کار به مجلس کشیده ولی چون کشور در آن مقطع نمی توانست اتوبوس با کیفیت تولید کند و وارد کند، از همان اتوبوس ها استفاده کرد.


تشکری هاشمی ضمن بیان اینکه امیدواریم این حادثه تلنگری باشد که مسئولین حداقل نسبت به وضعیت حمل و نقل عمومی با لطافت بیشتری برخورد کنند، خاطرنشان کرد: نباید اصرار داشت که تولید کننده های داخلی محصولی برای حمل و نقل عمومی هم داشته باشند بلکه به سمت سازنده های با کیفیت رفته و در داخل کشور از شرکت های سازنده نیز حمایت کرده که با همان کیفیت خارجی تولید کنند.


وی در خصوص ساعت کاری اتوبوس هاس حومه شهر تهران گفت: اتوبوس هایی که به حومه شهر سرویس دهی می شوند زیر نظر شهر مبدا  هستند و طبق مصوبه وزارت کشور نظارت و کنترل و تامین ناوگان نیز توسط شهرهای مبدا انجام می شود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران خبر داد: زمانی که واگذاری به اتمام برسد فایل کامل اسامی کسانی که تحت عنوان خبرنگار طرح ترافیک گرفتند، را در اختیار رییس شورا قرار داده تا در صورت صلاح دید در اختیار رسانه ها قرار بگیرد اما یادمان باشد هدف از این آرم امتیاز برای گروهی نبوده که کالای ارزان در اختیار بگیرند انشالله در سال آینده فقط به کسانی که شغلشان خبرنگاری است تعلق خواهد گرفت و از سایرین هم می خواهیم این حق را تضعیف نکنند.




1393/2/13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن