تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816327515
نجات محیطبان از قصاص یعنی ما کارمان را کردیم
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نجات محیطبان از قصاص یعنی ما کارمان را کردیم
پس از نگارش چند فیلم سینمایی بود که پای خشایار الوند به تلویزیون باز شد. «شبهای برره»، «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» حاصل همکاری او با مهران مدیری بود که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.
خبرگزاری مهر: پس از نگارش چند فیلم سینمایی بود که پای خشایار الوند به تلویزیون باز شد. «شبهای برره»، «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» حاصل همکاری او با مهران مدیری بود که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.
او در نگارش سری اول «پایتخت» هم دست داشت و هفت قسمت را نوشت و حالا سری سوم این سریال به قلم او روی آنتن رفت و جزو آثار پربیننده نوروز بوده است. البته او با کوچ مهران مدیری به شبکه نمایش خانگی او را همراهی کرد و در این شبکه نیز «قهوه تلخ» و «ویلای من» را داشت و اکنون نیز «شوخی کردم» را دارد. «ساخت ایران» نیز نتیجه تجربه الوند با محمدحسین لطیفی بود.
با این نویسنده درباره «پایتخت 3» گپ زدیم. از اینکه چطور میشود سه نفره یک فیلمنامه نوشت گرفته تا نگاه اجتماعی خاص پایتخت و محور قرار گرفتن نقی در این سری و البته اعتراضاتی که برخی به سریال داشتند. سراغی هم از مهران مدیری گرفتیم که در برنامه سال تحویل اعلام کرد به زودی به تلویزیون برمیگردد.
*آقای الوند شیوه فیلمنامهنویسی در یک گروه سه نفره چگونه است؟ مثلا دیالوگها را یک نفر مینویسد و موقعیتها را نویسنده دیگر؟
- عمل نگارش سه نفره نبود و کل فیلمنامه را من نوشتم اما طراحی توسط محسن تنابنده صورت گرفت، بعد آن را در جلساتی با هم سبک سنگین کرده و به خط داستانی میرسیدیم، در نهایت من متن را مینوشتم محسن جان میخواند و بسیاری از بخشها تغییراتی میکرد.
تقریبا میتوانم بگویم تمام متنهای ما دو بار سه بار بازنویسی شد. به این دلیل که لحن پایتخت متعلق به تنابنده است. من در «پایتخت 1» هم بودم و هفت قسمت را نوشتم، در دو نبودم و حالا برگشتم اما این لحن که از متن شروع میشود و تا اجرای بازیگران، بازیگردانی و حتی انتخاب لوکیشن و طراحی صحنه و لباس ادامه پیدا میکند، دیدگاه محسن تنابنده به پدیده پایتخت و مختص خود او است. بنابراین من سعی میکردم خودم را به این لحن نزدیک کنم. شاید چون سلیقههای ما خیلی به هم نزدیک نبود، نتیجه خوبی میگرفتیم و این چالشها، به متنی میانجامید که بخشهایی از لحن پایتخت در آن بود، بخشهایی از دیدگاههای من را در آن میدیدید و در چکش خوردنها و کل کل کردنها گرچه خیلی اذیت میشدیم اما نتیجه خوبی میگرفتیم. آنچه که محسن بر آن اصرار داشت این بود که به اولین ایدهها رضایت ندهیم.
*این موضوع دقیقا معضل متنهای تلویزیونی است. بهترین دانستن اولین ایدهها...
- بله. ما هم سعی میکردیم بگردیم و ببینیم بهتر از ایده اولیه به چه چیزی میرسیم. این دوباره و سه باره نوشتنها فشار زیادی بر من وارد میکرد اما حاصل خوبی داشت. حسن وارسته هم در طول کار ایدههایی داد که بعضا مورد استفاده قرار گرفتند یا پایه یک داستان دیگر شدند. او هنگام نگارش در کنار من بود و وقتی متنها را تایپ میکرد یا میخواند، ایدههایی میداد که من لحاظشان میکردم اما نگارش را تنهایی انجام میدادم. تنابنده هم با ایدههای خیلی درخشان به یک آدم با تجربه در کنارش احتیاج دارد که بتواند این ایدهها را در ساختار جاسازی کند و نظم دراماتیک و داستانی به آن بدهد. من هم سعی کردم از این لحن بیرون نزنم و آنچه دیدید نتیجه یک چالش سه نفره بود.
*شما به عنوان نویسنده آثار طنز شناخته شدهاید. اما این بار با متنی روبرو شدید که قرار نیست صرفا طنز باشد بلکه سرشار از نگاه اجتماعی است و حتی آغاز آن به نوعی تلخ است. این بار چرخ زندگی به خواسته نقی معمولی نمیچرخد و با محور قرار گرفتن ماجراهای زندگیاش جنبههای دیگری از شخصیتهای «پایتخت» نمایان میشود.
- اول این را بگویم که علاقه اصلی من طنز نیست و سه چهار فیلمنامهای که از من در سینما کار شده هم هیچکدام طنز نبودهاند. من هم از سینما به تلویزیون آمدم. رفاقت با پیمان قاسمخانی و ملحق شدن به آن گروه و کار هر شبی نوشتن شاید یک جور شغل باشد و کار هنری به حساب نیاید. رئالیتی که در پایتخت وجود دارد، مثل این میماند که ما در زندگی واقعیمان که مدام نمیخندیم و ما سعی میکردیم چیزی شبیه زندگی واقعی را بازسازی کنیم منتها با حوادث سینمایی و دراماتیک. در زندگی واقعی این همه اتفاق برای یک خانواده در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق نمیافتد؛ بنابراین حوادث دراماتیزه و سینمایی است اما پرداخت رئال و نزدیک به زندگی واقعی. نوشتن چنین متنی از نوشتن کار صرفا کمدی سختتر است. در کار کمدی تکلیف مشخص است و ما قرار است صرفا بخندانیم. دوستان هم سعی میکنند از حربهای استفاده کنند که من آن را نمیپسندم و آن اینکه شخصیتها را احمق میکنند تا خنده بگیرند یا یک شخصیت جمله سادهای را که میتواند به راحتی به زبان بیاورد، نمیگوید و این موضوع سوءتفاهمهایی به دنبال دارد و اتفاقاتی را پشت هم ایجاد میکند.
*این هم یک معضل دیگری است که به درستی اشاره کردهاید. اما شما در «پایتخت» اصلا قادر به انجام چنین کاری نیستید چون مردم چند سال است این شخصیتها را میشناسند و ویژگیهایشان را میدانند.
- بله. این شخصیتها جا افتادهاند و مردم دوستشان دارند، بنابراین نویسنده به راحتی نمیتواند خیلی از آنها بیرون بزند. من نمیتوانم آنها را احمق فرض کرده و وانمود کنم آنها حرفهایشان را به هم نمیزنند. حتی پنهانکاری آنها هم هدف دارد و صرفا برای ایجاد کمدی نیست. این موضوع سختتر از کار کمدی صرف است.
*در این قسمت از «پایتخت» بار مجموعه بیشتر به دوش نقی میافتد و او نقش شخصیت اصلی را ایفا میکند. این تغییر رویکرد از کجا آمد؟
- در دو سری قبلی قهرمان داستان «خانواده» بود؛ همه خانواده درگیر یک بحران مثل مهاجرت به پایتخت یا سفر با یک گنبد و گلدسته از شمال به جنوب کشور بودند و همه به یک نسبت درگیر ماجرا بودند. من پیشنهاد کردم این بار یک قهرمان داشته و داستان اصلی درباره نقی، زندگی و شرایطش داشته باشیم و خطوط داستانی دیگر در موازات آن همدیگر را قطع کنند یا به خط اصلی کمک کنند یا در راه قهرمان مانع ایجاد کنند.
این شکل کلاسیک فیلمنامهنویسی شامل قهرمان، هدف و موانع باعث شد خط داستانی انسجام بیشتری پیدا کند، در حالی که سریهای قبلی بیشتر اپیزودیک بودند؛ مثلا در یک قسمت میدیدیم خانواده وارد یک خانه شده و با یک جنازه روبرو میشوند. در قسمت بعدی تلاش میکنند کلید خانه را بگیرند و... بنابراین داستان مقطع بود، اما در سری سوم قصه روانتر، سیالتر و منسجمتر جلو میرفت چون قهرمانی داشتیم که هدفی داشت و موانعی سر راهش بود. قهرمان هم از آدمهای معمولی اجتماع بود و هر آدمی میتواند در درون خود یک قهرمان باشد. فقط باید این را بخواهد و مجال بروز پیدا کند. نقی مطابق اسم فامیلش یک آدم بسیار معمولی است و در حضیض زندگیاش هم قرار دارد؛ مدتی بیکار است، پول ندارد، سقف خانهاش ریخته، وبال دامادش است، بحران روحی دارد و اوضاعش خراب است. اما همین آدم با کمک خانواده و خواست خود میتواند پرچم ما را بالا ببرد.
*سه قدرت مطرح دنیا را هم شکست دهد!
- بله سه قدرت مطرح دنیا را هم شکست دهد. این سیر دراماتیزه از این ناشی نمیشد که محسن تنابنده طراح داستان یا بازیگردان و همه آن سمتهایی را که در تیتراژ ذکر شده بود، بخواهد نقشی را برای خودش بردارد. این پیشنهاد من بود و محسن هم سخت قبول کرد که با این حجم کار، مدام جلوی دوربین باشد و تمام قصه روی او باشد. اما من این را به او قبولاندم! میخواستیم یک قهرمان و سیر داستانی منسجم داشته باشیم.
*اعتراض به سریالهای روی آنتن هم کم کم به یک اپیدمی تبدیل میشود و این موضوع با وجود پیشگیریهایی که انجام شده بود، دامن پایتخت را هم گرفت. هم برخی از هموطنان شمالی اعتراض داشتند و هم محمدعلی اینانلو یادداشت نوشت.
- این اعتراضها همه از دریچه دیدگاه شخصی است و کسی به مناسبات کار هنری فکر نمیکند. کسی به مناسبات کار حیات وحش خودش فکر میکند میگوید «بهبود» محیط بان واقعی نیست. ما هم چنین ادعایی نداشتیم. آن شخصیت محیط بان فرضی ما بود و اگر توانستیم کاری هم برای محیطبانها کنیم فبها المراد. فکر میکنم با سخنرانی بهبود و تاثیری که گذاشت ما کار خود را کردهایم. با لطف خانم ابتکار و محیط بانی که از قصاص رهایی پیدا کرد، ما تاثیر خود را گذاشتهایم. اگر قرار باشد هر کسی از دریچه خودش نگاه کند که ممکن است کارخانه تویوتا مثلا بگوید این لندکروزی که شما تغییرش دادهاید لندکروز ما نیست. این بحثها بیشتر شخصی است و افراد چون لوازم کار هنری را نمیشناسند، چنین بحثهایی مطرح میکنند.
بخشی از این حرفها خدایی نکرده غرض و یا حسادت است. معدل نظر مخاطب، مثبت است. قطعا ما اشتباهاتی داشتیم و خود من میتوانم همین حالا 10 ضعف کار را بشمرم. اما اینها طبیعی است. شاید اگر ما فرصت و بودجه بیشتری داشتیم یا ممیزی به ما کمک میکرد، برخی از ضعفها برطرف میشد. برخی از ضعفها هم درونی و توان ما همین است. اما اگر منصفانه در شرایط فعلی با این وضعیت بودجه و مناسبات سریالسازی که سه ماه مانده به عید یاد سریالش میافتیم و پول هم نداریم، بررسی داشته باشیم در مییابیم این گروه بد کار نکرد. ما کار گروههای دیگر را هم دیدیم و من فکر میکنم «پایتخت» کار آبرومندی بود و میشد زحمت عوامل را در آن دید؛ صحنههای شلوغ، داستان تکه پاره، لوکیشنهای متعدد و... کار پر زحمتی داشتیم و خداراشکر مخاطبان تا جایی که من میدانم بدشان نیامده است.
انتقاداتی هم حتما به کار وارد است و دوستان باید به شکل سالم و تمیز این انتقادات را به ما منعکس کنند تا ضعف کارمان را برطرف کنیم اما بیشتر چیزی که من میشنوم و میبینم ابراز سلیقه است. طبیعی است سلیقهها با هم یکی نباشد. نقد یعنی ما نقاط ضعف، نقاط مثبت و راهحلها را با هم ببینیم. اما من چنین چیزی ندیدم. اکثرا میگویند خوشمان آمد یا بدمان آمد، این خوب بود آن بد بود. به تعداد مردم جهان راه برای رسیدن به خدا وجود دارد. ممکن است 10 میلیون سلیقه وجود داشته باشد و ما ضمانت نداریم همه سلایق را راضی نگه داریم. سلیقه هر فرد برای خودش محترم است و میتواند سریال دیگری را تماشا کند. اما پشت اینکه بنشینیم و از موارد جزئی بیانیههایی دربیاوریم، اغراضی سیاسی جناحی وجود دارد.
بگذارید صریح بگوییم. آقای ضرغامی دارد میرود، جناحهای مختلف برای گرفتن این میکروفن در حال رقابت هستند و راحتترین کار زدن تلویزیون به هر بهانهای است. زمانی بهانهمان سریال «سرزمین کهن» و قوم بختیاری است و زمانی تبلیغ ماکارونی در برنامه کودک و... نمایندهای که به چنین چیزی ایراد میگیرد چرا با خودش نمیگوید تلویزیون برای چه به این روز افتاده که مجبور است آنتن خود را به شرکتهای تجاری بفروشد تا بتواند آنتن را زنده نگه دارد. بودجهای که قرار بود به تلویزیون برسد چرا نرسیده؟ مگر شما نماینده مردم نیستید؟ نمایندهای از یک شهرستان کوچک با 10هزار و 500 رای به مجلس رفته و انگار کل مشکلات استان بیکاری، اعتیادی و قمار که فراوان در استان وجود دارد یا مشکلاتی چون زباله، راهها، گردشگری، مسائل زیر ساختی، آب سالم و... حل شده فقط مانده که چرا یک مازندرانی فلان رفتار را از خود نشان داد. اینها چیزهای سیاسی، جناجی است که ارزش تأمل را هم ندارد. هم گوینده میداند چه خبر است، هم شنوندهها باهوشتر از این حرفها هستند. حالا این نماینده از قول چهار پنج میلیون مردم مازندران بیانیه میدهد و میگوید توهین شده است.
من میگویم بهتر است یک نظرسنجی در سطح استان برگزار کنند تا ببینند این سریال چقدر طرفدار دارد. این دوستان هم که دور بعدی نامزد مجلس شدند رأیهایش شمرده و معلوم میشود چقدر برای استانشان کار کردهاند. در مسائل زیست محیطی هیچ کاری برای فاجعهای که در مازندران رخ میدهد نشده است. راههایی که با نابودی جنگل ساخته میشوند، کارخانجاتی که با رانت در جاهایی که نباید قرار میگیرند، آلودگیهایی که به منابع آب وارد میشود، وضعیت دریای خزر که به فاضلاب تبدیل شده، وضعیت گردشگری، اسکان، بیکاری و... این استان با این همه استعداد و منابع مثل جنگل، خاک، دریا و کشاورزی چنین وضعیتی دارد. هیچ کس نمیپرسد این کارخانه نساجی به چه کسی فروخته شد؟ خصوصی سازی به چه قیمتی؟ اکنون کارگران آن کارخانه کجا هستند؟ چند ماه است حقوق نگرفتهاند؟ چرا نمایندگان مجلس پاسخ نمیدهند چه بلایی سر نساجی قائم شهر آمده و چرا خریدار کارگران را بیرون کرده و حقوقشان را پرداخت نمیکند؟ متاسفانه اغراضی پشت آن انتقادات وجود دارد که سالم نیست و هم خودشان میدانند چه خبر است و هم شنوندهها عاقل هستند.
*مهران مدیری در برنامه سال تحویل شبکه سه اعلام کرد قصد بازگشت به تلویزیون را دارد. در این بازگشت شما هم او را همراهی میکنید؟
- خبر زیادی ندارم. تقریبا از اواسط اسفند لوکیشن نرفتم و بچهها را ندیدم. چند روز پشت سری زدم اما آقای مدیری سر صحنه مشغول ضبط بود و نتوانستم با او صحبت کنم چندان خبری از این کار تلویزیون ندارم.
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
در برگزاری بررسی چالشهای محیطبانی کشور اعلام شد 3 محیطبان به دلیل درگیری با شکارچیان غیرمجاز محکوم به قصاص
در برگزاری بررسی چالشهای محیطبانی کشور اعلام شد3 محیطبان به دلیل درگیری با شکارچیان غیرمجاز محکوم به قصاص هستندمراسم بررسی چالشهای محیطبانی کشور که امروز در استان البرز برگزار شد حامل یک خبر ناگوار بود مبنی بر اینکه هماکنون 3 محیطبان به دلیل درگیری با شکارچیان غیرمجاز ازبانجات تبعه افغانستان ،دوازدهمین محکوم به قصاص ازچوبه دار رهایی یافت
در زندان گرگان بانجات تبعه افغانستان دوازدهمین محکوم به قصاص ازچوبه دار رهایی یافت گرگان - ایرنا- دوازدهمین محکوم به قصاص نفس در زندان گرگان که روز سه شنبه از چوبه دار رهایی یافت یک زندانی تبعه کشور افغانستان بود به گزارش ایرنا این زندانی که 37سال سن دارد پس از 19 سال و حفظسخنگوی قوه قضاییه/2 محاکمه غیابی ۴ فتنهگر فراری/ نجات ۳۰۰ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم
سخنگوی قوه قضاییه 2محاکمه غیابی ۴ فتنهگر فراری نجات ۳۰۰ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دمسخنگوی قوه قضاییه از محاکمه غیابی ۴ نفر از فتنهگران فراری به خارج از کشور و همچنین نجات ۳۰۰ محکوم به قصاص با توجه به گذشت اولیای دم خبر داد به گزارش خبرنگار قضایی فارس حجتالاسلام والمسلمیدو نفر از محکومان قصاص اعدام در کرمان نجات یافتند
دو نفر از محکومان قصاص اعدام در کرمان نجات یافتند معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت دو نفر از محکومان قصاص اعدام از نوع حلقآویز با تلاش همکاران اجرای احکام دادسرای کرمان با گرفتن رضایت از اولیایدم توانستند از اعدام رهایی یابند به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس علی سیدیمحکوم به قصاص نفس در میاندوآب از چوبه دار نجات یافت
محکوم به قصاص نفس در میاندوآب از چوبه دار نجات یافت مهاباد - ایرنا - رییس اداره دادگستری میاندوآب از بخشیده شدن یک قاتل پای چوبه دار توسط خانواده مقتول در این شهرستان خبر داد محمدحسن دانشمند دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت به همت اعضاء شورای حل اختلاف کارمندان ادرخواست یک وکیل دادگستری برای نجات یک محکوم به قصاص
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۸ یک وکیل دادگستری با تشریح پروندهای که طی آن موکلش به قصاص نفس محکوم شده است از اقشار مختلف جامعه برای اخذ رضایت اولیای دم و رهایی موکلش از قصاص کمک خواست هوشنگ پوربابایی در گفتوگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در تشریح این پپدر جوان قاتلی که از قصاص نجات یافته:کاش پدرمقتول درخیابان کتکم می زدتا اینقدرشرمنده اش نباشم
پدر جوان قاتلی که از قصاص نجات یافته کاش پدرمقتول درخیابان کتکم می زدتا اینقدرشرمنده اش نباشم جامعه > حوادث - روزنامه شرق در مصاحبه با پدر بک جوان نیشابوری که دوستش را 5 سال قبل در یک روستای نیشابور در مراسم عروسی کشت و هم اینک خانواده مقتول از قصاص گذشته اند و حتی دنجات سرنشینان قایق غرقشده از جزیره متروکه
نجات سرنشینان قایق غرقشده از جزیره متروکه سرنشینان قایق غرق شدهای در آبهای استرالیا با نوشتن پیام کمک روی صخرهها از مرگ نجات یافتند کد خبر ۳۹۵۴۳۸ تاریخ انتشار ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۲ - 24 April 2014 سرنشینان قایق غرق شدهای در آبهای استرالیا با نوشتن پیام کمک روی صخرهگروه کوهنوردی دانشجویان پیام نور گرفتار در ارتفاعات ماسوله نجات یافتند
گروه کوهنوردی دانشجویان پیام نور گرفتار در ارتفاعات ماسوله نجات یافتند رشت - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت گروه 70 نفره کوهنوردی دانسجویان پیام نور شهرستان آستانه اشرفیه که در ارتفاعات ماسوله گرفتار شده بودند نجات یافتند محمد احمدی پور روز پنجشنبهنجات معجزه آسا پیرمرد از تصادف کامیون
نجات معجزه آسا پیرمرد از تصادف کامیون دانلود دوربینهای نظارتی در شمال غربی چین لحظاتی هولناک از زیر گرفته شدن یک مرد سالخورده زمانی که قصد داشت از عرض خیابان عبور کند را به ضبط کردند در این حادثه راننده بونکر سیمان بدون توجه به زیر گرفته شدن پیرمرد به حرکت خود ادامه داد و لی خمدیرعامل متین ورامین: سه والیبالیست جذب کردیم
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۱ سرپرست تیم والیبال متین ورامین از جذب سه بازیکن به نامهای وادی مصطفیوند و پیروتپور برای شرکت در جام باشگاههای جهان خبر داد علیرضا فداکار در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اظهار کرد برای اعزام تیم به مسابقات باشگاههای جهان بانجات سه کودک گرفتار در سیل در پلدشت
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۳ بخشدار مرکزی پلدشت گفت در ساعات ابتدایی جاری شدن سیل 3 کودک که در روستای بهلول کندی در سیل گرفتار شده بوند با کمک نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافتند آقازاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود جدانلود بازی مدیریتی نجات شاهزاده Save The Prince
Save The Prince – جادویی شیطانی باعث طلسم قلعه پادشاهی شده است که تمام افراد آن را به سنگ تبدیل کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در شهر شده است شما در نقش معشوق شاهزاده بازی خواهید کرد که به کمک یک کوتوله سعی دارد تا این طلسم را از روی پرنس بردارد و او را نجات دهد آیا می توولایت تنها راه نجات است
امام جمعه کاشان ولایت تنها راه نجات است خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت جوانان و نوجوانی که در جلسات حلقه های صالحین شرکت می کنند برای این که مطالب را فراموش نکنند مسلح به سلاح قلم و کاغذ باشند به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان آیت الله عبدالنبی نمازی امامامداد و نجات را به کف خیابانها و خانهها ببریم
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۷ معاون وزیر کشور گفت باید دانش و عمل را به همه خانه ها ببریم و در امداد و نجات نیز اعتقاد بنده بر این است که باید کار را به کف خیابان ها و خانه ها ببریم به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا - منطقه کویر اسماعیل نجار صبح امروز در پنجمآیت الله نجاتی منامه را ترک کرد/ ادعاهای ضدایرانی ترکی الفیصل در نشست امنیتی بحرین
بین الملل آفریقا و خاورمیانه اخبار بحرین آیت الله نجاتی منامه را ترک کرد ادعاهای ضدایرانی ترکی الفیصل در نشست امنیتی بحرین خروج نماینده آیت الله سیستانی در بحرین تحت فشارهای آل خلیفه ادعاهای تکراری ترکی الفیصل ضد جمهوری اسلامی ایران و یورش نظامیان به منطقه القُريّة از مهمتریواکنش نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به برکناری اسماعیلی: تبلت و موبایل در زندان یعنی کوتاهی مدیران
واکنش نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به برکناری اسماعیلی تبلت و موبایل در زندان یعنی کوتاهی مدیران نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کوتاهی در بازرسی ها باعث ایجاد پل ارتباطی زندانیان با احمد شهید شده است گفت بازرسی دقیق منظم و دقیق از وظایف سازمان زندا-
گوناگون
پربازدیدترینها