تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812144721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا تعاونی مسکن نمایندگان مجلس، مردم را خانه خراب می‌کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آیا تعاونی مسکن نمایندگان مجلس، مردم را خانه خراب می‌کند؟
پروژه ساخت برج‌های عظیم تعاونی مسکن مجلس یا گودبرداری‌های عمیق از سال گذشته خبرساز شده است. تغییر کاربری زمین‌های در ارتفاع بالا و احتمالا موقوفه به محل ساخت برج وارد فاز اجرایی و باعث نگرانی همسایگان شده است.
کد خبر: ۳۹۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ - 03 May 2014



آیا تعاونی مسکن نمایندگان مجلس، مردم را خانه خراب می‌کند؟
«آقا تو را به خدا به داد ما برسید قبل از اینکه اتفاقی نظیر برج بابک زنجانی در شهرک غرب بیفتد . تعاونی مسکن مجلس قرار است 2 برج دوقلو 36 طبقه در سوهانک کوی بشارت بسازد . یکی از گودها به عمق 30 متر برداشته شده است . گود دوم که قرار است 40 متری باشد دقیقا در مجاورت آپارتمان 9 طبقه ما است که یک جنایت به نظر می رسد . خود مهندساشون می گویند از اینجا بروید این ساختمان سقوط می کند و برای ما هم خیالی نیست چون بیمه‌اش کردیم . نمی دانیم وجدان کجاست . شما یک راهکاری بیاندیشید .» خبر فوق، گلایه همسایه محل تعیین شده برای ساخت برج‌هایی است که از سال گذشته خبرساز شده است. در بهمن ماه سال 92، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به روسای دو قوه خبر داد که زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع، به طور غیرقانونی و پس از مراسم تحلیف حسن روحانی، به تعاونی مسکن مجلس واگذار شده بود. براساس بیانیه بسیج دانشجویی، تعاونی مسکن مجلس قصد دارد تا در این زمین دو برج ۳۵ طبقه در اراضی سوهانک (خیابان اصلی سوهانک ـ کوچه بشارت) برای اعضای خود که از نمایندگان و کارکنان مجلس تشکیل شده است، بسازد. در بیانیه صادر شده آمده بود: جای بسی تاسف است که در این بین تعاونی مسکن مجلس شورای اسلامی هم وارد این عرصه شده و به دنبال تغییر کاربری در ارتفاعات ۱۸۰۰ متر تهران و ساخت برج باشد. بی جهت نیست که نمایندگان مجلس در برابر تخریب باغات و تغییر کاربری ها ساکت هستند و باعث شده که دستورات مقام معظم رهبری در این خصوص بر زمین بماند. بر این اساس یک هفته بعد از تحلیف دکتر روحانی در ۱۳ مرداد ۱۳۹۲، در ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در جلسه‌ای شورایعالی شهرسازی و معماری تغییر کاربری زمین های سوهانک تعاونی مجلس به تصویب رسیده است. در حالی که چندین نفر از اعضای هیات رئیسه مجلس از جزئیات این خبر ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند، سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران اعلام داشته که شروع درخواست اجرای این پروژه به پیش از آغاز مجلس نهم باز می‌گردد و پیگیری های آن از همان زمان شروع شده بود. هاشمی با توجه به اینکه خودش عضو شورای مسکن و شهرسازی است، گفته بود که صدور چنین مصوبه ای را تایید نمی کند و در جریان آن قرار ندارد. این عضو کمیسیون عمران مجلس هم می گوید که عضو تعاونی مسکن مجلس که قرار است این برج ها را بسازد، نیست.
آیا تعاونی مسکن نمایندگان مجلس، مردم را خانه خراب می‌کند؟

پیگیری‌های رسانه‌ای بعدی نشان داد كه «پروژه‌ نور» كار‌های اجرایی خود را نیزآغاز كرده است. بنا به گفته‌ی سیدمهدی هاشمی پروژه‌ ساخت واحدهای مسكونی ١٠٠ تا ١٣٠ متری در منطقه سوهانك از مدت‌ها قبل در دستور كار تعاونی مسكن مجلس بوده است. اما ظاهرا به خاطر مشكلات مربوط به تصویب اختصاص زمین به این پروژه، كار به روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد كشیده می‌شود. رسانه‌ها در بررسی بیشتر در این باره به این نتیجه رسیدند که در بخشی از اطلاعیه‌ای که کانون بازنشتگان مجلس شورای اسلامی در سال ٩١ منتشر کرده آمده: «در پی تأکید ریاست محترم مجلس مبنی بر تأمین مسکن مناسب برای کارکنان خدوم مجلس، معاونت اجرائی با همکاری و حمایت صمیمانه ناظران و هیأت رئیسه محترم و در پی بررسی های جامعی که صورت داد زمین مناسبی را در منطقه سوهانک شناسائی و تفاهم نامه ای با یکی از سرمایه گذاران واجد شرائط جهت خرید زمین و تأمین ۵۰۰۰۰ مترمربع (حدود۴۵۰ واحد مسکونی) با شرائط پرداخت اقساطی به امضاء رسانده است.» براساس این اطلاعیه که ٢١ تیرماه ٩١ منتشر شده، تنها ١٠ روز فرصت داده شده تا افراد مبلغ ٣٠ تا ۴۵ میلیون تومانی را برای خرید این واحد‌ها واریز کنند. جالب‌تر اینکه همان زمان پیش‌بینی شده بود ساخت این زمین‌ها از شهریور ماه همان سال آغاز شود. اما ظاهرا به خاطر مشکلات مربوط به تصویب اختصاص زمین به این پروژه، کار به روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد کشیده می‌شود. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد بلافاصله پس از دریافت مجوز در آخر مردادماه امسال، کارهای اجرایی ساخت آن آغاز شده است.
آیا تعاونی مسکن نمایندگان مجلس، مردم را خانه خراب می‌کند؟

مجلس مقرر کرده بود که بخشی از مبلغ این واحدها که ساخت هر مترمربع آن ٢ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت را به صورت وام، در اختیار اعضای تعاونی مسکن خود قرار دهد. در حال حاضر در کوی بشارت در منطقه سوهانک تنها یک پروژه ساختمانی وجود دارد که براساس گزارش‌هایی که یکی از سایت‌های خبری منتشر کرده، حتی کارگران نیز اطلاعی از کارفرمای پروژه ندارد. اما آنها تایید کردند که مراحل گودبرداری پروژه‌های ساختمانی ۴٠ طبقه‌ از دو ماه قبل آغاز شده است. تنها مصوبه شورای عالی شهرسازی در منطقه سوهانک و کوچه بشارت مربوط به زمین متعلق به تعاونی مسکن مجلس شورای اسلامی است که با مصوبه شماره۳۰۰/۳۴۳۲۹ مورخ ۲۱/۵/۱۳۹۲ یعنی درست بعد از تنفیذ روحانی و در فاصله معرفی وزرا به مجلس و با امضای میرمحمد غراوی (معاون معماری و شهرسازی وقت وزارت راه و شهرسازی) انجام پذیرفته است.
آیا تعاونی مسکن نمایندگان مجلس، مردم را خانه خراب می‌کند؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن