تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820789450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 2400 ميليارد توماني دولت براي يارانه امنيت غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۴۳ق.ظ)
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خبر داد:‌ اختصاص 2400 ميليارد توماني دولت براي يارانه امنيت غذايي معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: برنامه هاي رفاهي و فقرزدايي مي تواند براي کشور ايجاد ثروت کند و امسال دولت 2400 ميليارد تومان يارانه براي امنيت غذايي درنظرگرفته است که قرار است اين مبلغ درقالب 5 نوبت سبد کالا بين جامعه تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره) توزيع شود.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر احمد ميدري با اشاره به تدوين سياست هاي کلي فقرزدايي در کشورگفت: بايد به مسئله فقر و آسيب هاي موجود در جامعه به عنوان فرصتي که مي تواند تحولي در جامعه ايجاد کند، نگاه کنيم. به طور مثال مي توان به مديران گفت که اگر بخواهيد فقر را حل کنيد و گستره آسيب ها را کاهش دهيد، بايد بودجه ها را شفاف کنيد؛ همچنين چنانچه به تحولات اقتصادي دنيا نگاه کنيد مي بينيد که جنبش هاي فقرزدايي در اروپا عامل ايجاد پارلمان ها بودند. از طريق ايجاد برنامه هاي فقرزدايي در شهرهاي خود مي توانيم رفتار نظام اداري خود را اصلاح کنيم.
وي افزود: برنامه‌هاي رفاهي و فقرزدايي بنا به شرايط استان ها و شهرها طراحي مي شوند و در اين طرح نوع فقر و ميزان گستره آن شناسايي خواهد شد.
ميدري در پاسخ به اين سوال که سهم بهزيستي از هدفمندي يارانه ها چقدر است؟ گفت: امسال دولت 2400 ميليارد تومان يارانه براي امنيت غذايي در نظر گرفته است که اين مبلغ قرار است در قالب پنج نوبت سبد کالا بين جامعه تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره) توزيع شود.
وي تصريح کرد: اين درست است که يارانه حق همه ايراني هاست، ولي اين واقعيت را بايد پذيرفت که يارانه بايد به افراد مسحق تر داده شود. اگر سيستمي ايجاد شود که مردم و دولت اعتماد داشته باشند که اين ها به مسحق ترين ها مي رسد مردم نيز از اين اقدام استقبال خواهند کرد.
معاون رفاه اجتماعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهارکرد: اگر اين وظيفه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گذاشته شود، پيشنهاد ما دريافت سبد کالا از سوي جامعه آسيب پذير و کساني که از حداقل هاي زندگي برخوردار نيستند، است.
ميدري با بيان اينکه سال گذشته به 50 ميليون نفر به ارزش 1600 ميليارد تومان سبد کالا داده شد، ادامه داد: در توزيع سبد کالا بسياري هم بودند که مي گفتند به افراد تحت پوشش تامين اجتماعي و بهزيستي سبد کالا داده نشد و اين نوعي احساس تبعيض بين مردم ايجاد کرد. در همه يکشورها گفته مي شود که اول کودکاني که تغذيه مناسب ندارند بايد سير شوند. در ايران 800 هزار کودک توسط وزارت بهداشت شناسايي شدند که اين شرايط را دارند و از سبد کالا بهره اي نبردند. اين نکته اي است که بايد در مرحله ي بعد مورد توجه قرار بگيرد و افرادي که مستحق هستند سبد کالا دريافت کنند و رئيس جمهور اعلام کرد که در مرحله ي اول 11 ميليون نفر از افراد تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي دريافت خواهند کرد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص ساماندهي کودکان کار و کودکان خياباني، گفت: چند سالي بود که شوراي ساماندهي کودکان خياباني تشکيل نمي شد، ولي چندي پيش در سال جاري اين شورا دومين نشست خود را تشکيل داد و وزير تعاون نيز خود مستقيما اقدام به برگزاري جلسات اين شورا مي کند که اين نشان مي دهد براي ايجاد تحول در اين مساله نيز اهتمام جدي وجود دارد.
دکترميدري افزود: آيين نامه شوراي ساماندهي کودکان خياباني در حال بازنگري است. در اين آيين نامه اختيارات بيشتري به استان ها داده خواهد شد تا هر استان بنا به ضرورت هاي موجود در اين خصوص و گستره ي مساله ي کودکان خياباني، اقدامات موثر را انجام دهد.
وي به تهيه آيين نامه مشترکي توسط سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: اين آيين نامه در خصوص مشاوره ژنتيک قبل از ازدواج تهيه شده است که هفته ي آينده تقديم وزرا و سپس در صورت صلاحديد به هيات دولت ارسال مي شود که احتمال مي دهيم مورد قبول قرار بگيرد. البته رايگان شدن اين گونه مشاوره حتمي است ولي درخصوص اجباري شدن آن هنوز بحث وجود دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن