تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814778091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرگزاری فرانسه :پلیس مغرب با اعمال خشونت تظاهر کنندگان استقلال طلب را متفرق ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خبرگزاری فرانسه :پلیس مغرب با اعمال خشونت تظاهر کنندگان استقلال طلب را متفرق ساخت تهران ، ایرنا- خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از گروه های طرفدار حقوق بشر اعلام کرد : پلیس مغرب به طور خشونت آمیز دو تظاهرات استقلال طلبانه در صحرای باختری را هنگام دیدار یک هیات حقوق بشر سازمان ملل از منطقه متفرق ساخته است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط ، این گروهها از زخمی شدن 15 نفر در جریان عملیات متفرق سازی تظاهر کنندگان خبر دادند ولی این خبر از سوی منابع رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.
در دخله واقع در جنوب صحرای باختری مستعمره سابق اسپانیا، دهها نفر از فعالان که پرچم های مستقل منطقه را برافراشته بودند، روز جمعه کوشیدندبرای انجام تظاهراتی همزمان با دیدار یک هیات کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل دور هم جمع شوند.
به گفته یکی از کارکنان یک سازمان غیر دولتی محلی، پلیس مغرب با اعمال زور این استقلال طلبان را متفرق ساخت و سه نفر زخمی شدند.
محمد امین سملالی نماینده محلی شورای ملی حقوق بشر یک نهاد رسمی مغرب از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرد و در عوض خواستار احترام به تمام عقاید چه وحدت طلبانه و چه استقلال طلبانه در چارچوب رعایت قانون شد.
به گفته حمود ایجیلید عضو اتحادیه مستقل حقوق بشر مغرب، ده ها نفر از مردم نیز روز پنجشنبه در اعتراضاتی در شهر العیون شهر اصلی صحرای باختری شرکت کردند ولی پلیس آنها را متفرق ساخت.
وی در یک تماس تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت : دوازده نفر با میزان جراحت مختلف به بیمارستان انتقال یافتند.
شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه با تصویب قطعنامه ای خواستار احترام بیشتر به حقوق بشر در صحرای باختری شد ولی مکانیزمی برای اجرای این درخواست تعیین نکرد.
مغرب کنترل اکثر مناطق صحرای باختری را که از سال 1975 شروع به انضمام آن به خاک خود کرد، در دست دارد ولی جامعه بین الملل هرگز این اقدام را به رسمیت نشناخته است .
جبهه پولیساریو که تحت حمایت الجزایر قرار دارد پیشنهاد رباط در مورد خودمختاری گسترده را رد کرده و از سال 1973 برای استقلال مبارزه کرده است .
مترجمام 1403 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن