تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804410466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامان جمعه، نقش سازنده معلمان و کارگران را یادآورشدند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: امامان جمعه، نقش سازنده معلمان و کارگران را یادآورشدند
امامان جمعه در خطبه های این آیین سیاسی عبادی ، نقش معلمان و کارگران را در عرصه های فرهنگی و اقتصادی جامعه یادآورشدند و ستودند.
آفتاب: این خطیبان، معلمان و کارگران را در تقویت فرهنگ و اقتصاد نقش آفرین توصیف و بررفع مشکلات معیشتی آنان تاکید کردند.


خلاصه خطبه های نماز جمعه:


مشهد- آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت روز معلم گفت: در کنار علم آموزی و توسعه دانش بینان و ارتقا سطح معلومات و تخصص ها ، توسعه متعالی ارزشهای دینی در جامعه بسیار مهم است و باید محور فعالیت بخشهای گوناگون و از جمله فرهنگی کشور قرار گیرد.


قم – حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان داشت: معلم مانند شمع است که به دیگران نور می دهد و خود قطره قطره آب می شود. وی گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال برای ارج نهادن به کار و تکریم کارگران از نمایشگاه توانمندی های متخصصان ،کارشناسان و کارگران در یک مجموعه صنعتی بازدید کردند و از این رو تکریم و احترام جامعه کارگری و نقش آفرینان تولید ضرورتی برخاسته از متن اسلام است.


شیراز - آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، معلم را نماد فرهنگ و فرهنگ سازی دانست و گفت: با توجه به نقش و تاثیری که شهید مرتضی مطهری در عرصه فرهنگ و فرهنگ سازی داشت، 12 اردیبهشت، روز شهادت این معلم بزرگ و شخصیت عظیم به عنوان روز معلم نامگذاری شد.


اردبیل - حجت الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حل مشکلات فرهنگیان بزرگترین تکریم این قشر است.


بیرجند - قائم مقام نماینده ولی در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هنر اصلی معلم، سوزاندن وجود خویش است تا از این طریق همچون شمعی، چراغ هدایت افراد جامعه باشد.


حجت الاسلام علی رضایی افزود: شرط اصلی معلم ماندن، آن است که با حقایق عالم آشنا شود تا بتواند شاگردان خود را آگاه سازد.


گرگان - خطیب موقت جمعه گرگان در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: حفظ احترام معلم از واجبات است.حجت الاسلام رسول رضایی بیان کرد: اولین معلم خداست و پیامبران معلمین بعدی انسانها هستند، پس معلم ارزش زیادی دارد و حفظ احترام معلم واجب است .


سمنان - امام جمعه موقت سمنان گفت: تلاش کارگران در تولید، مانند تلاش مجاهد در راه خداست.


حجت الاسلام محمدباقر عبدوس افزود: تلاش کارگران بدلیل اینکه برای تولید و پیشرفت جامعه اسلامی است، مقدس و ارزشمند محسوب می شود.


عبدوس به 12 اردیبهشت روز معلم و شهادت استاد مطهری اشاره و بیان کرد: شهید مطهری فرهنگ را محور اصلی انقلاب معرفی کرد و معتقد به آن نظام آموزشی بود که علم در آن به ارزش افزوده تبدیل شود.


ساری - آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: معلمان در نظام اسلامی از جایگاه بسیار والایی برخوردارند و تکریم این قشر زحمتکش بر همگان لازم است. در تمام جوامع، معلمان از ارزش و منزلت بسیار بالایی برخوردارند و مشکلاتی که هم اکنون این قشر با آن مواجهند، به هیچ عنوان در شان نظام اسلامی نیست.


وی گفت:کارگران نیز مانند معلمان در طول بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، در تمام عرصه ها حضوری موثر و پررنگ داشته اند. مسوولان باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود ، در جهت رفع مشکلات و همچنین بهبود وضع معیشتی جامعه کارگری اهتمام بیشتری داشته باشند.


بجنورد - حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنوردبه 12 اردیبهشت ماه روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: دشمن این شهید والامقام را در اوج توانایی از ملت ایران گرفت. وی با اشاره به این که شهید مطهری یک معلم نمونه بود، افزود: باید شخصیت و آثار این شهید والامقام را معلمان آموزش وپرورش، استادان حوزه و دانشگاه، الگوی خود برای پرورش نسل آینده در جامعه قرار دهند و نگذارند به فراموشی سپرده شود.


خرم آباد –امام جمعه موقت خرم آباد گفت:معلمان نقش اساسی در اقتصاد و فرهنگ کشور دارند.


حجت الاسلام قاسم متقی نیا افزود:قشر مظلوم کارگر نیازمند ارائه خدمات بیشتر و مطلوبتری هستند که باید مسوولان و مجلس در این خصوص چاره اندیشی نمایند. 


کرمان - حجت الاسلام محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان گفت:،معلمان و فرهنگیان زحمات فراوانی را متقبل می شوند که ما به ساحل نجات برسیم اما گاهی برخی خسارت ها را در جامعه متحمل می شویم.خطیب موقت جمعه کرمان گفت: زحمات قشر مهم، تاثیرگذار و اساسی معلم قابل تقدیر است و همیشه مدیون آنان هستیم.


ارومیه - حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ماهیت نگاه اسلام به کارگر با نگاه غرب به این قشر، تفاوت اساسی دارد و اسلام به کار به عنوان عبادت نگاه می کند. وی همچنین به مناسبت روز معلم گفت: معلم از جایگاه بسیار ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردار است به طوری که خداوند، خود را در سوره الرحمن با مضمون ˈ الرحمن - علم القرانˈ معلم معرفی می فرمایند.


اراک- ایرنا- امام جمعه اراک گفت: معلمان و دانشگاهیان باید در عرصه تعلیم تربیت مجاهدت، نشر فرهنگ اسلامی و مطالبات رهبری راسرلوحه کار خود قرار دهند.


به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: کار، مجاهدت و از خود گذشتگی و برنامه ریزی معلمان، کارگران، مهندسان و متخصصان در تمام زمینه ها موجب خودکفایی و رهایی کشور از نیاز به بیگانگان می شود. 






تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن