تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816652768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دين‌شناسي و زمان شناسي از ويژگي‌هاي بارز شهيد مطهري بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۲۲ب.ظ)
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران : دين‌شناسي و زمان شناسي از ويژگي‌هاي بارز شهيد مطهري بود نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: دين‌شناسي نخستين ويژگي‌ شهيد مطهري بود زيرا دين يک مجموعه ‌اي است که نياز به فهم و درک صحيحي از تمام اجزاي خود دارد و شهيد مطهري هم به خوبي بر ابعاد دين مسلط شد و دومين ويژگي شهيد مطهري زمان شناسي خوب ايشان بود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام و المسلمين علي سعيدي که به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته قم سخن مي‌گفت، اظهار کرد: در مقابل انقلاب اسلامي و نهضت ديني، چهار گفتمان و جريان ايستادگي کردند که نخستين آن‌ها گفتمان ليبراليستي بود.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: دست بافته‌هاي غرب در نهضت اومانسيم که پس از رنسانس حادث شد، متاسفانه در جوامع اسلام هم رسوخ کرد و سبب پياده شدن مدل انديشه غربي در اين کشورها شد و حتي متون دانشگاهي و گفتار اساتيد را تحت تاثير قرار داد.
حجت الاسلام سعيدي خاطرنشان کرد: ملي گرايي دومين جرياني بود که در مقابل نهضت ديني ايستادگي کرد که برآمده از نقشه کشورهاي استکباري براي تقويت ناسيوناليسم در کشورهاي اسلامي بود و در قالب‌هاي متنوعي چون پان ترکيم، پان عربيسم، پان ايرانسيم و حتي به عنوان ملي گرايي دولتي که پهلوي مشوق آن بود، جلوه کرد.
وي از جريان چپ مارکسيستي به عنوان سومين جريان مقابل جريان نهضت ديني نام برد و تصريح کرد: انقلاب سوسياليستي شوروي سابق، وقتي به کشورهاي اسلامي رسيد، ما شاهد ايجاد جريان چپ مارکسيستي در عراق، سوريه، ليبي و الجزاير بوديم که شهدايي چون مطهري و مفتح در مقابل آن در دانشگاه تهران ايستادند و شهيد صدر هم در عراق عمق انحراف اين جريان را افشا کرد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: چهارمين جرياني که در مقابل امام راحل ايستاد، جريان التقاطي بود که منافقين از جمله کساني بودند که گرفتار آن شدند و بناي ايدئولوژي خود ر ابا ترکيب چند جريان و تفکر گوناگون به هم آميختند، سپاه در مقابل اين جريان نيز ايستاد و رهبران روحاني و عالماني که در مقابل اين امواج خطرناک در 200 سال اخير ايستادند، جهادي سنگين و به تعبيري بزرگ‌ترين جهاد را بر دوش کشيدند.
وي خاطرنشان کرد: عالم اسلامي مانند شهيد مطهري که کتاب‌هاي متعددي در سر موقع خودش نوشت و سخنراني‌هاي سر بزنگاه را انجام داد، بايد در موقعش سخن بگويد و با شيوه‌اي درست با آسيب‌ها روبه‌رو شود.
حجت‌الاسلام سعيدي تاکيد کرد: دين‌شناسي نخستين ويژگي‌ شهيد مطهري بود زيرا دين يک مجموعه ‌اي است که نياز به فهم و درک صحيحي از تمام اجزاي خود دارد و شهيد مطهري هم به خوبي بر ابعاد دين مسلط شد، اکنون با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامي، هنوز از زبان کساني که انتظاري از آن‌ها نيست حرف‌هايي را مي‌شنويم که با چارچوب‌هاي مشخص شده به وسيله پيامبر اسلام (ص) سازگاري ندارد، نمونه آن‌ها مردم‌سالاري سکولار گفتن است.
وي افزود: دومين ويژگي شهيد مطهري زمان شناسي خوب ايشان بود زيرا عالمان دين ديده ‌بانان حريم مذهب نيز هستند و بايد نسبت به شرايط و نيازهاي زمانه آگاه و مسلط بوده و جلوتر از بقيه حرکت کنند؛ اين چنين ويژگي‌هايي در افرادي همچون امام خميني(ره) و شهيد مطهري و رهبر معظم انقلاب ديده مي‌شود.
حجت الاسلام سعيدي تصريح کرد: از پيامبر اکرم(ص) در هنگام رحلت نقل است که فرموده‌اند پس از من امتم به 73 جبهه تقسيم مي‌شوند و تنها يک جبهه بر حق است که بايد گفت جبهه‌اي حق است که ولي‌فقيه در رأس آن قرار دارد و توسط ايشان رهبري مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به سخن امام راحل مبني بر اينکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، اظهار کرد: در طول 32 سال خدمتم در سپاه پاسداران، اين جمله را لحظه به لحظه ديدم و ما بايد به گفتمان ديني مسلط شويم و جريانات انحرافي را بشناسيم.
وي افزود: از ابتداي انقلاب تاکنون شاهد دو نوع برداشت از حکومت ديني بوديم که يکي مردم سالاري ديني و ديگري مردم سالاري سکولار بوده است که ما به دنبال دولت ديني بوديم نه دين دولتي.
حجت الاسام سعيدي خاطرنشان کرد: از ابتداي انقلاب شاهد گفتمان بني صدر، گفتمان اصلاحات، گفتمان کارگزاران و ديگر گفتمان‌ها بوديم و حتي امام راحل با شاگردشان نيز مرزبندي کردند و ما بايد در سپاه اين گفتمان‌ها را بشناسيم.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اهداف سپاه همان‌هايي است که در افکار شهيد مطهري آمده و رهبر معظم انقلاب فرمودند که معنويت بايد در عمق جان پاسداران نفوذ کند زيرا معنويت بن مايه وجودي هر پاسدار است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن