تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819932684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید روسیه بر توقف عملیات نظامی/توقف حمله ارتش اوکراین


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تاکید روسیه بر توقف عملیات نظامی/توقف حمله ارتش اوکراین


در حالی که روسیه هشدار داد حمله اوکراین به شهر اسلاویانسک، امید به زنده نگه داشتن توافقنامه ژنو را از بین می برد، سخنگوی کاخ سفید نیز مسکو را به پایبند نبودن به توافقنامه ژنو متهم کرد. اوضاع در مناطق شرقی اوکراین به ویژه اسلوویانسک، بسیار ملتهب است. به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز جمعه اعلام کرد، حمله‌ صبح امروز، جمعه، 2 اردیبهشت 2014، 2 اردیبهشت 1393، نیروهای اوکراینی به شهر اسلاویانسک، به منظور تلاش برای پس گرفتن این شهر از جدایی طلبان، «عملیاتی تنبیهی» است که ناقوس مرگ توافقنامه ژنو را به صدا درمی آورد.
دمیتری پسکوف از شنیدن ناقوس مرگ توافقنامه ژنو گفت

دمیتری پسکوف که رسانه‌ های روسی، اظهارات او را بازتاب دادند، گفت: این حمله «آخرین امیدها به زنده نگه داشتن توافقنامه ژنو را از بین می برد».
وی تصریح کرد: «در حالی که روسیه تلاش می کند تنش‌ها را در اوکراین کاهش دهد، رژیم کییف نیروی هوایی خود را برای حمله به مناطق آرام می فرستد و در عمل، آخرین امید را به اجرای توافقنامه ژنو، از بین می برد».
به گزارش «رویترز» از مسکو، وی افزود: از آغاز این حمله، کرملین با نماینده ویژه‌ ای که رئیس جمهور روسیه برای گفتگو درباره سرنوشت ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا به اسلاویانسک، فرستاده، تماس نداشته است. این ناظران از یک هفته پیش گروگان گرفته شده‌ اند.
روسیه روز جمعه از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست به توقف تهاجم نظامی اوکراین در شهر اسلاویانسک در شرق این کشور ، کمک کند.
آندری کلین، نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، به خبرگزاری «ایتارتاس» گفت :«ما از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستیم برای توقف تهاجم نیروهای مسلح اوکراین، اقداماتی صورت دهد.»
خبرگزاری فرانسه از مسکو به نقل از این دیپلمات روس گزارش داد: مسکو درخواست های خود را به لامبرتو زانیر، دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، و دیدیه بورخالتر وزیر امور خارجه سوئیس ارائه کرده است.
پیش از آنکه دولت مرکزی اوکراین، حمله گسترده به شهر اسلاویانسک در شرق این کشور را که به تصرف جدایی طلبان هوادار روسیه در آمده است، آغاز کند، وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه در بیانیه‌ ای هشدار داد، عملیات نظامی در جنوب و شرق اوکراین می تواند پیامدهای «فاجعه‌ باری» داشته باشد.
مسکو نگرانی خود را در مورد گزارش‌های اخیر رسانه‌ها مبنی بر اینکه مقامات اوکراین قصد دارند حمله گسترده‌ای را به مواضع هواداران فدرالی شدن در جنوب و شرق این کشور آغاز کند، ابراز کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، آمده است: «ما از کییف همچنین آمریکا و اتحادیه اروپا که توافقنامه ژنو را امضاء کردند، می خواهیم  مرتکب اشتباهات جنایی نشوند و منصفانه شدت پیامدهای احتمالی توسل به زور علیه مردم اوکراین را ارزیابی کنند».
هفده آوریل، نمایندگان روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین در ژنو سندی را در مورد بحران اوکراین امضا کردند که از طرف‌های درگیر می خواست از خشونت، تندرو و اقدامات تحریک آمیز پرهیز کنند.
این سند همچنین خلع سلاح گروه‌های مخفی، آزاد شدن ساختمان‌هایی که به طور غیرقانونی به اشغال درآمده‌اند و آغاز گفتگوی ملی را در مورد اصلاح قانون اساسی خواستار می شد، اما به مفاد این بیانیه عمل نشد.
 توافقنامه ژنو، پس از نشست هفدهم آوریل روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین امضا شد.
اوکراین در ماه فوریه، پس از ماه ها اعتراض ضد دولتی، صحنه کودتا و برکنار شدن دولت یانوکوویچ بود.در پی برکناری دولت قبلی، افراد تازه ای سر قدرت آمده اند. روسیه دولت کنونی اوکراین را به رسمیت نمی شناسد.
کریمه که بیشتر جمعیت آن را روس تبارها تشکیل می دهند، شانزدهم ماه مارس، یک همه پرسی برگزار کرد و در آن، بیشتر مردم این منطقه، به جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند.
 توافق پیوستن کریمه به روسیه شانزدهم مارس امضا شد.
  پس از پیوستن کریمه به روسیه، اعتراض هایی ضد دولت تازه اوکراین در مناطق روس زبان جنوب شرقی اوکراین آغاز شد .   کییف ظاهرا با هدف سرکوب هواداران حکومت فدرالی در روسیه، عملیات ضد تروریسم در این کشور را آغاز کرده و روسیه نیز این عملیات را محکوم کرده است.
روسیه ادعاهای غرب را مبنی بر اینکه این کشور اعتراض ها در جنوب غرب این کشور را حمایت می کند، رد می کند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، گفته است برخی ادعا می کنند نیروهای ویژه روسیه در این منطقه حضور دارند آنها می گویند ما کارشناس نظامی به آنجا فرستاده ایم.
من به عنوان رئیس جمهور روسیه می گویم، هیچ نیروی ویژه، کارشناس یا نیرویی از این دست از روسیه در جنوب شرقی اوکراین نیست.
  توقف عملیات ارتش اوکراین در شرق، پس از سقوط سه بالگرد از سوی دیگر، عملیات نظامیان اوکراینی در حمله به شهر اسلاویانسک، در پی سقوط ۳ فروند بالگرد متوقف شد.
به گزارش سرویس مانیتورینگ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عملیات یورش به شهر اسلاویانسک، از سحرگاه امروز آغاز شده بود، متوقف شد.
اسلاویانسک، از مهم ترین پایگاه های مخالفان دولت کییف است.
بلافاصله پس از آغاز حمله، زنگ خطر در شهر اسلاویانسک به صدا درآمد و یگان هایی از نیروهای ویژه اوکراینی به ایست های بازرسی که کمیته های دفاع مردمی نزدیک این شهر ایجاد کرده بودند، حمله کردند و توانستند یکی از آنها را تصرف کنند.
نیروهای اوکراینی همچنین عملیات هلی برن نیرو بر روی یک تپه راهبردی مشرف به این شهر داشتند و ساختمان تلویزیون را تصرف کنند. این نیروها همچنین عملیات هلی برن نیرو را نزدیک ایستگاه قطار اسلاویانسک صورت دادند و با اعضای کمیته های دفاع مردمی درگیر شدند.
خبرنگار این شبکه افزود: در عملیات نظامی در شهر اسلاویانسک، بالگردهای نظامی و زره پوش مشارکت داشتند.   کمیته های دفاع مردمی از سرنگون کردن دو بالگرد ارتش اوکراین و به اسارت گرفتن یک خلبان خبر دادند.
توقف حمله ارتش اوکراین به اسلاویانسک در پی سقوط 3 بالگرد

یک خلبان هم بر اثر سقوط بالگردش، کشته شد. عملکرد ضعیف وزارت کشور اوکراین زمینه ساز آن شده بود، فرماندهی عملیات در جنوب شرق این کشور به سازمان امنیت ملی واگذار شود. پرواز بالگردهای نظامی اوکراینی بر فراز اسلاویانسک متوقف شده است که به معنای توقف عملیات نظامی است.
در عین حال اوضاع در مناطق شرقی اوکراین به ویژه شهر اسلوویانسک، بسیار ملتهب است.   تصاویر ویدئویی منتشر شده از این شهر، روی شبکه اینترنت نشان دهنده، درگیری های شدید است.


جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن