تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه‌های کارگر نمونه دلفانی از بیکاری تا مسکن مهر/ کارگری که آچار فرانسه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان در گفتگو با مهر مطرح شد:
دغدغه‌های کارگر نمونه دلفانی از بیکاری تا مسکن مهر/ کارگری که "آچار فرانسه" است
نورآباد- خبرگزاري مهر: دغدغه های علي سيفي كارگر نمونه شهرستان دلفان در سال 93 از بیکاری همشهریانش شروع می‌شود؛ مردي كه عشق و علاقه‌اش خدمترساني به مردم است و قبل از همه مي‌آيد و آخر از همه به خانه بر مي‌گردد.



به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله دهه اول ماه ارديبهشت فرصتي فراهم مي‌شود تا از مقام والاي كارگران به عنوان قشر زحمت كش و تاثير گذار اقتصاد كشور در قالب برنامه هاي مختلف تجليل شود و از خدمات ارزشمند سربازان گمنام عرصه توليد و اقتصاد به گونه اي قدر داني شود. در چند روز گذشته نيز اداره كار، رفاه و امور اجتماعي شهرستان دلفان نيز با برگزاري مراسمي تحت عنوان تجليل از كارگران نمونه شهرستان فرصت را مغتنم شمرد و از فعالان قشر زحمت كش كارگر تجليل كرد كه در اين ميان ده نفر به عنوان كارگران نمونه شركت هاي توليدي و صنعتي دلفان و يك نفر نيز با نام علي سيفي از پرسنل زحمتكش شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان به عنوان كارگر نمونه از بين ادارات و ارگان هاي دولتي معرفي شد و از زحمات اين عزيزان با اهداء هدايايي تجليل شد.

علي سيفي فردي خوش اخلاق، فعال در عرصه كار و فعاليت‌هاي اجتماعي است که هم اكنون درشبكه بهداشت و درمان شهرستان دلفان مشغول به انجام خدمت به مردم بوده و در انجام تمامي وظايف محوله كه به او داده مي شود با جان و دل استقبال مي كند. دوستان و همكاران لقب "آچار فرانسه" را به او داده اند به طوري كه اين كارگر عزيز در بسياري از حرفه ها سر و گردني نسبت به ساير همكاران خود دارد از مكانيكي و خدمات برقي خودرو گرفته تا رانندگي و عكاسي و تصويربرداري به طوریکه علي سيفي يك كارگر هنرمند است. او كه هم اكنون دهه چهارم عمر خود را با افتخار مي گذراند داراي دو فرزند پسر و يك دختر است كه از عشق و علاقه اش به فرزندانش حرف مي زند و با افتخار از آنان سخن مي گويد و خداوند را براي  وجودشان همواره شكر مي كند.

از او در مورد كارش پرسيديم او مي‌گويد: كار جوهر مرد است و كارگر يعني عشق به زندگي، عشق به خانواده و عشق به خوردن نان حلال و روزي پاك و من هرچند در جايي كه كار مي كنم در قسمت هاي مختلف اداره فعاليتي مستمر دارم اما دوست دارم كه هميشه مرا يك كارگر نام ببرند زيرا كه مقام ارزشمند كارگر بارها و بارها توسط ائمه معصومين(ع) و پيامبر اسلام(ص) بيان و سفارش شده است و من افتخار مي كنم كه يك كارگر هستم. علي سيفي تكريم ارباب و رجوع، خدمتگذاري صديق، وظيفه شناسي و دين داري را از مهمترين خصوصيات رفتاري يك كارمند و يا كارگر خوب مي داند و مي گويد: اگر ما بتوانيم در زندگيمان رفتار، منش و كردار بزرگان را به كار ببريم علاوه بر اينكه موجب خوشنودي خداوند متعال مي شود رضايتمندي مردم به عنوان بندگان خداوند را نيز به همراه دارد و به طور قطع در مسير زندگي نيز سعادتمند خواهيد شد. او نورآباد را يكي از شهرستانهاي محروم كشور مي داند و از تجمع كارگران در ساعات اوليه بامداد هر روز كه در ميدان امام خميني (ره) براي كسب  خرج و مخارج زندگي جمع مي شوند بسيار ناراحت است و مي‌گويد: هر روز صبح ساعت 6 و نيم كه به سر كار مي روم شاهد حضور صدها نفر از كارگران ساختماني در ميدان مركز شهر هستم كه منتظر ايستادن خودرويي براي سوار شدن آن براي در آوردن خرج زندگي هستند و از اينكه چرا شهر ما اين همه بيكار دارد بسيار رنج مي برم.

وي مي گويد: اگر اين كارگران نباشند نه اقتصادي، نه توليدي و نه ساخت و سازي صورت مي‌گيرد و مسئولان بايد توجه ويژه‌اي به اين قشر آسيب پذير جامعه داشته باشند و از لحاظ بيمه هايي درماني و بازنشستگي آنان را ياري كنند. سيفي مي‌گويد: من حدود 15 سال است كه خدمتگذار مردم شهرستان دلفان هستم و به خدمتگذاري خود نيز مي‌بالم و اين گلايه را نيز از مسئولان مسكن مهر دارم كه علاوه بر من تعداد زيادي از مردم با هزاران اميد و آرزو براي روياي خانه دار شدنشان اقدام به فروش مال و اموال خود كردند اما متاسفانه با وجود اينكه تمامي سهم آورده نقدي خود را واريز نموده ايم همچنان چشم انتظار واگذاري مسكن مهر هستيم. وی ادامه می‌دهد: براي يك كارگر بسيار سخت است كه ماهيانه مبلغ 300 هزار تومان را به عنوان كرايه خانه پرداخت کند و از مسئولان عاجزانه درخواست داريم كه فكري به حال خانه دار شدن ما باشند و هرچه سريعتر مشكل مسكن مهر ما را حل كنند مگر يک كارگر ماهيانه چقدر درآمد دارد.

کارگر نمونه دلفان از مسئولان شهرستان خواست به اين قشر از جامعه احترام بيشتري بگذارند و نگذارند حقشان پايمال شود و فراموش نكنند كه كارگران تاثير گذارترين قشر كشور هستند كه چرخه اقتصاد مملكت را مي‌چرخانند. بنابر این گزارش شهرستان دلفان رتبه نخست كارگران ساختماني و بيكاري را در استان لرستان دارد كه جا دارد مسئولان در جهت خدمت رساني و توجه ويژه به قشر كارگر زمينه هاي لازم را برای پائين آوردن نرخ بالاي بيكاري تلاش كنند و در جهت تحقق شعار امسال كه توسط مقام معظم رهبري با موضوع اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده اند گام هاي مهم و اساسي را بردارند.












۱۳۹۳/۲/۱۲ - ۱۴:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن