تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804449436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهماندوست: تکواندوی ایران اقتدار می‌خواهد/ برای مقانلو و بی‌باک آرزوی موفقیت دارم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: چرخش 180 درجه‌ای سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو نسبت به بیانیه‌ها؛
مهماندوست: تکواندوی ایران اقتدار می‌خواهد/ برای مقانلو و بی‌باک آرزوی موفقیت دارم
سرمربي پيشين تيم ‌ملي تكواندو و سرمربی کنونی تیم ملی چین تایپه معتقد است: شرایط تیم ملی بهتر از گذشته شده اما تکواندوی ایران باید به اقتدار گذشته خود بازگردد.
رضا مهماندوست در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: با المپين‌های تايپه هر روز دو ساعت بيشتر از بقیه آنها تمرينات اختصاصي دارم. براي مسابقات قهرماني آسيا هم 31 ارديبهشت از طريق سنگاپور راهي ازبكستان مي‌شويم. تیم ملی چین تایپه هر روز شرایط بهتری پیدا می کند. آنها متوجه شده‌اند كه تكواندو به جز تمرين مديريت هم مي‌خواهد. شرايط بدني آنها با گذشته قابل مقايسه نيست. تایپه ای ها فقط مشكل تاكتيكي دارند كه در حال برطرف كردن آن هستم.


شاید 10 طلا بگیریم وي با بيان اينكه نتايج مسابقات قهرماني آسيا قابل پيش‌بيني نيست، افزود: نااميد نيستيم و حتي مي‌توانيم 10 مدال خوشرنگ كسب كنيم اما دوست ندارم حرف بيهوده بزنم چون مسابقات سختی پیش رو داریم و اگر مدال بگیریم غافلگیر می شوند. از روزي كه به تايپه آمده‌ام حتي يك‌بار هم تعطيلي اردو نداشتيم چون هدف اصلي بازي‌هاي آسيايي، كسب سهميه المپيك و نهايتا المپيك ريو است اما استراحت چند روزه برای تکواندوکاران در نظر گرفته شده است. تایپه ای ها اسطوره آورده اند! مهماندوست در خصوص تمديد قراردادش با چين‌تايپه‌اي‌ها مي‌گويد: مسابقات برون‌مرزي نتايج يك مربي را تعيين مي‌كند. مسوولان هم تحمل ندارند و فقط نتيجه مي‌خواهند. آنها معتقدند بهترين مربي جهان و اسطوره را آورده‌اند و بايد برنده باشند! ما در سنگين‌ترين اوپن دنيا در آمريكا و كانادا قهرمان شديم و در شرق آسيا هم مدال داشتيم، در رقابت های جهانی هم دو مدال نقره و یک برنز گرفتیم به همين دليل انتظارات مثل كار در ايران بالا رفته و سخت شده است. اگر موفق نباشم ممكن است كه ديگر من را نخواهند اما من ماندني هستم. وي ادامه داد: در قراردادم هر سال دو هفته استراحت دارم كه به ايران مي‌آيم و قراردادم هم تا پايان بازي‌هاي آسيايي اينچئون است. آرامشي كه در اينجا دارم بهتر از ايران است. نمي‌گويم اينجا بحث و حاشيه وجود ندارد اما هركسي وظيفه خود را مي‌داند. ممكن است در تمرينات دلگير هم بشوم كه در همه‌جاي دنيا وجود دارد اما در مجموع همه چيز بستگي به نتايج من دارد.


به موقع حقوق میگیرم او به امكانات خوب چين‌تايپه و همكاري و حمايت مسوولان ورزش اين كشور اشاره كرد و گفت: در قراردادم گفتم اگر داروي دخترم كه در ايران نيست را برايم فراهم كنند، به تايپه مي‌آيم. خوشبختانه آنها به قول خود عمل كردند و با فراهم كردن آن دارو از چين‌تايپه و آمريكا حالا وضعيت سلامتي دخترم بهتر شده و دو هفته هم مي‌شود كه به حرف افتاده است در صورتي كه اگر در ايران بودم شرايط دخترم بدتر مي‌شد. روز اولي كه به فرودگاه آمدم ديدم تايپه‌اي‌ها با يك كيسه از دارو به استقبالم آمده‌اند! هیچ کاری در ایران برایم نکردند وي با يادآوري تنش‌ها در زمان مربيگري‌اش در ايران افزود: پول داروهاي دخترم را خودم مي‌دهم و تايپه‌اي‌ها فقط آن را برايم تهيه مي‌كنند. وقتي سرمربي تيم‌ملي بودم يك‌بار در بلژيك اين داروها برايم خريداري شد و من در بازگشت به ايران پول آن را به ذوالقدري پرداخت كردم اما او اعلام كرد اين پول با همكاري كميته ملي المپيك پرداخت شده و نيازي نيست كه آن را پس بدهم، اما بعد از آن بارها در مصاحبه‌هايشان اعلام كردند كه ما كارهاي زيادي براي مهماندوست كرده و داروهاي مجاني خريداري كرديم اما تمام آنها دروغ است!



مهماندوست می گوید: وقتی نتیجه خوب برای تایپه ای ها بدست می آورم، آنها برای تعویضم سادیسم اذیت کردن ندارند! همه چیز اینجا خوب است و بهترین امکانات رفاهی و ورزشی را دارم و حقوقم هم به موقع پرداخت می شود. در رنکینگ فدراسیون جهانی آنها سه نماینده داشتند اما بعد از آمدنم به اینجا تعداد تکواندوکاران تایپه در این رنکینگ جهانی به 6 نفر و حتی بیشتر هم رسیده است. دو نفر از بانوان آنها رتبه های سوم و هشتم رنکینگ را دارند. نفر اول وزن 58- کیلوگرم رنکینگ جهانی از پین تایپه است و نفراتی هم در عناوین 5، 12، 22 و 23 رنکینگ دارند. وی ادامه داد: برای المپیک نوجوانان نانجینگ نیستم اما 5 بازیکن چین تایپه را تمرین می دهم و آنها تنها کشوری هستند که با بیشترین سهمیه در تکواندو راهی نانجینگ می شوند. آنها مشغول ساخت یک مرکز بزرگ و مجهز برای تمام رشته های ورزشی خود تا المپیک 2016 ریو هستند که هر رشته سالن اختصاصی خود را دارد و از من هم برای سالن تکواندوی آن نظرخواهی کرده اند. از حدود چند ماه دیگر المپیکی های تایپه در این مرکز مستقر خواهند شد. می گویند؛ چرا به تایپه آمدم؟! مهماندوست با بيان اينكه اخبار تكواندوي ايران را پيگيري مي‌كند، تصريح كرد: تيم‌ملي در تورنمنت نه‌ چندان سنگين آلمان قهرمان شد كه در آن بيشتر تكواندوكاران باشگاهي حضور داشتند. بايد بگويم ايران تيم كوچكي نيست و براي آن آرزوي موفقيت دارم. تكواندوي ايران مربيان خوبي دارد و بايد به اقتدار قبلي بازگردد. وقتي با مربيان ديگر حرف مي‌زنم همه از شرايط تيم‌ ملي ایران تعجب مي‌كنند و به من مي‌گويند در تايپه چكار مي‌كنم؟!


شرایط تکواندوی ایران بهتر شده او به مربيگري‌ بيژن مقانلو اشاره كرد و گفت: بيژن سال‌ها مربيگري كرده و چهار سال هم با هم در تيم‌ملي بوديم. او كارش را بلد است و ياد گرفته و مي‌شود گفت كه ذاتا مربي است و مربيگري را مثل من دوست دارد. با اينكه روزهاي آغازين ورود مقانلو تيم‌ ملي شرايط خوبي نداشت اما حالا وضعيت بهتر شده است اما مسابقات سنگين آينده همه چيز را مشخص مي‌كند. شناختی از بی باک ندارم! سرمربي اسبق تيم‌ ملي تكواندو با بيان اينكه مقانلو و مهدي بي‌باك قبلا هم در كادر فني تيم‌ملي با هم همكاري داشته‌اند، خاطرنشان كرد: نمي‌توانم از مربيگري مهدي بي‌باك چيزي بگويم چون اصلا شناختي از او ندارم. مهدي خوب مدال مي‌گرفت و بازيكن بسيار خوبي بود اما مربيگري با دوران بازيگري متفاوت است. اميدوارم مهدي مثل دوران بازي‌اش در مربيگري هم سربلند باشد. مربيگري مثل پازلي است كه بايد مسايل فني، مديريتي، تمرينات و شرايط روحي را براي قهرمانان در نظر گرفت تا تيم باشخصيتي ساخت.


برای یوسف خوشحالم سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو درباره بازگشت یوسف کرمی به میادین می گوید: یوسف بازیکن خوب و بزرگی است و توانست خود را در تورنمنت های هلند و آلمان نشان دهد و مدال بگیرد، اما با شرایطی که حالا دارد، عیار او در رقابت های سنگین و مهم آینده مشخص می شود. به هر حال از موفقیت این قهرمان بزرگ خوشحال می شوم. مهماندوست معتقد است: به هر حال ریسک بزرگی است که یک قهرمان بعد از مدت ها دوری به میادین بازگردد و از حیثیت فنی و عناوین قهرمانی خود دفاع کند. در این شرایط مهم بازگشت نیست و باید به نتایج آن هم فکر کرد.انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن