تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدارمرکل و اوباما درکاخ سفید/ تحریم روسیه، محورمذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دیدارمرکل و اوباما درکاخ سفید/ تحریم روسیه، محورمذاکرات


درحالی‌که تنش‌ها میان غرب و روسیه برسراوکراین به طورکم‌سابقه‌ای طی دهه‌های گذشته بالا گرفته، آنگلامرکل، صدراعظم آلمان، به آمریکا سفرکرده است تا با رئیس‌جمهوری آمریکا رو در رو در به گفت‌وگو بنشیند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،مرکل که رهبرپرجمعیت‌ترین کشوروبزرگ‌ترین صنعت اتحادیه اروپا ونیزچهارمین کشورجهان ازنظر تولید ناخالص داخلی است، قراراست امروزجمعه با باراک اوباما درکاخ سفید گفت‌وگو کند.
 بنا برگزارش‌ها انتظارمی‌رود دوطرف درمورد دورتازه‌ای ازتحریم‌ها علیه مسکو، به دلیل آنچه غرب نقش آن دربحران اوکراین می‌داند، مذاکره کنند.
 خبرگزاری آلمان به گفته یک سخنگوی کاخ سفید آمریکا اشاره کرده است که، مرکل و اوباما «هماهنگی‌های نزدیک خود را درمورد تحریم‌هایی که بها را برای روسیه به خاطر تجاوز ادامه‌دار آن به تمامیت ارضی اوکراین وکوتاهی آن دراجرای توافق ژنو، بالا می‌برد،صحبت می‌کنند».
 اشاره به توافقی است که در ۱۷ آوریل میان اوکراین، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌ها دراوکراین شکل گرفت وبخشی ازآن خواستار خلع سلاح شبه‌نظامیان و خروج جدایی‌طلبان ازساختمان‌هایی که درمناطق شرقی اوکراین اشغال کرده‌اند، بود. آنچه رخ نداد وعملا فعالیت جدایی‌طلبان هوادارروسیه نیزافزایش پیدا کرد.غرب می‌گوید روسیه در جلوگیری ازاین فعالیت‌ها کوتاهی کرده است.
 جی کارنی، یکی دیگر ازسخنگویان کاخ سفید، نیزبه خبرنگاران گفته است ،هیچ شکی وجود ندارد که محورگفت‌وگوها، موضوع اوکراین خواهد بود.
 رسانه‌های آمریکایی نیزازمحوریت گفت‌وگوها برسرروسیه میان اوباما ومرکل سخن گفته‌اند.بحران اوکراین، بدترین تنش میان غرب و روسیه اززمان پایان جنگ سرد ارزیابی شده است.
 آنگلا مرکل نخستین رهبراروپایی است، که ازوقتی تنش‌ها دراکراین بالا گرفته، ازواشینگتن دیدارمی‌کند.صدراعظم آلمان پیش ازسفر خود به آمریکا به خبرنگاران گفته بود از طریق کانال‌های گوناگون با مقام‌های روسی درارتباط است، اما افزود که «همزمان آمادگی برای اعمال تحریم‌ها وجود دارد».
 آلمان نزدیک به یک سوم گازطبیعی که نیاز دارد را از روسیه وارد می‌کند وهزاران شرکت آن کشوردر روسیه مشغول به کار هستند.صدراعظم پیشین آلمان، گرهارد شرودر، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌هایی است که به گازپروم روسیه وابسته است.
 نشریه آمریکایی ومشهور«کریسچین ساینزمونیتور» درمقاله‌ای پیرامون سفرمرکل به آمریکا، سیاست‌های آلمان را نه تنها دارای ظرفیت حفظ توازن  میان قدرت‌هایی چون ایالات متحده وروسیه دانسته که ازآن کشوربه عنوان «قدرتی درحال طلوع» یاد کرده است.
 بنا برگزارش‌ها، موضوع شنودهای ارتباطی درآمریکا یا روابط تجاری نیز ازدیگر مسائلی‌اند که میان رهبران دو کشور مطرح می‌شوند.
 


جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن