تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820724282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن اسلامی معلمان استان زنجان:معلمان جرعه ی زلال دانایی را در روان بشر جاری ساخته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: انجمن اسلامی معلمان استان زنجان:معلمان جرعه ی زلال دانایی را در روان بشر جاری ساخته است خبرگزاری پانا: انجمن اسلامی معلمان استان زنجان در بیانیه ای به مناسب 12 اردیبهشت روز معلم، آورده است:معلمان علم و ایمان را بر ضمیرهای پاک دانش آموزان حک کرده و سیاهی جهل و نادانی را از دل ها زدوده و جرعه ی زلال دانایی را در روان بشر جاری ساخته اند
۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ ارديبهشت ساعت 18:47



 به گزارش سرویس خبر پانا، در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار پانا، مرکز زنجان قرار گرفت آمده است: در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده و در جامعه ای که معماری اندیشه ها و رفتارها بر اساس ارزش های فرهنگی بنا شده ، معلم از اعتباری ویژه باید برخوردار باشد و در ذهن و ضمیر مردم بعنوان نماد سعادتمندی و رستگاری و مرجع راهنمایی و آموزش درست زندگی حضوری همیشگی داشته باشد.  این بیانیه آورده است: فرهنگ ، شاخص توانایی ها و برتری های ذاتی آدمی نسبت به موجودات دیگر عالم آفرینش است و به هر اندازه که کامل تر شود، انسان را به سرچشمه های خداگونگی نزدیک و نزدیک تر می سازد، بنابر این نمی توان سخن از انسان گفت و فرهنگ را نادیده گرفت و یا به ارزش های فرهنگی توجه داشت اما نقش معلم را فراموش کرد.

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان زنجان افزوده است: با توجه به این کارکرد معلم ، باید توجه داشت که زندگی مردابی و انفعالی یا سرگردانی و بلاتکلیفی در رفتارهای فردی و اجتماعی ، ناآشنایی با اصول هدفمندی و غفلت از تحولات اجتماعی در تعارض با نقشی است که معلم به عنوان یک کنشگر اجتماعی باید ایفا کند.

در این بیانیه آمده است: اگر همه امور جامعه و توجه به آن از رسالت های معلمان نباشد، حداقل آنچه که در حوزه آموزش و پرورش می گذرد نمی تواند مورد غفلت معلمان شریف و بزرگوار واقع شود.

این بیانیه به دولت های نهم و دهم در عرصه آموزش و پرورش اشاره کرد و آورده است: از ابتدای دولت نهم تاکنون با بهره گیری از برنامه های سه وزیر که اغلب در هماهنگی با یکدیگر هم نبودند و بیشتر تحولات دستوری و سلیقه ای از مهمترین ویژگی های آنها بود ، موفقیت چندانی در برنامه های خود کسب نکردند. و مشکلات معلمان در این دوره بیشتر از گذشته شد.

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان زنجان می افزاید: حال بدون تردید در این فصل امید آفرین،در دولت یازدهم انتظار می رود نگاه جناحی به آموزش و پرورش ، تبدیل به نگاه ملی شود، از همه ظرفیت ها برای توسعه تعلیم و تربیت و تعالی فکری و روحی آینده سازان استفاده به عمل آید، برخوردهای افراطی و احساسی جای خود را به گفتمان اعتدال و عقلانیت دهد و برنامه ریزی عالمانه جایگزین شعار زدگی و توده گرایی شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این فرآیند هم اجرای اسناد بالا دستی و هم تدبیر و برنامه ریزی مدیران و کارشناسان در فضایی که امکان پرداختن به تکالیف حرفه ای آموزش و پرورش وجود داشته باشد، کاملاً تاثیر گذار و کارساز خواهد بود. 

در این بیانیه آمده است: معلمان فرهیخته و روشن بین حداقل در حوزه رشته و رسته خود می توانند به تجزیه و تحلیل بپردازند، بطور کلی فرآیندهای آموزش و پرورش که در سند چشم انداز ، برنامه پنج ساله ، سند تحول بنیادین و سند ملی آموزش و پرورش فرآیندها باید به بهبود وضع معیشتی فرهنگیان، ارتقای سطح معرفتی و مهارتی آنان ، رونق درس و بحث و کلاس و مدرسه و فرآیندهای آموزشی و پرورشی ، افزایش معلومات و مهارت دانش آموزان ، ارتقای سطح منزلت فرهنگیان ، بهبود جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تقویت نقش مرجعیت معلم ، نزدیک تر شدن به قافله پیشرفت ، رسیدن به حد آموزش های ابتدایی و متوسطه در جهان ، رشد باورهای دینی و ارزش های اخلاقی و تربیتی ، جلب رضایت خانواده ها و افکار عمومی از عملکرد آموزش و پرورش و .... منجر شود و گرنه صرف تغییر ، سازنده و قابل دفاع نیست و نمی تواند مشکلی را حل نماید.

این بیانیه می افزاید: معتقدیم نمی توان از مقام و منزلت معلمان سخن گفت اما در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها کوچک ترین توجهی به رای و نظر کارشناسانه ی آن ها ننمود، بزرگترین درس فرهنگی یک جامعه رشد علم تابع آزادی فکر است و آزادی تفکر و اندیشه از مسیر سنگلاخی تهدید و ارعاب معلمان ، نمی گذرد .

انجمن اسلامی معلمان استان زنجان با صدور این بیانیه معتقد به ضرورت تدوین منشور حقوقی معلمان هستند و آورده اند: متاسفانه آموزش و پرورش نیز به تابعی از متغیرات و برآیندیی از تاثیرات نهاد سیاست و قدرت تبدیل شده است ، در حالی که اگر خواهان ایفای نقش اساسی و صحیح نظام آموزشی در فرآیند توسعه یافتگی هستیم ، باید نهاد آموزش را برآیند عقلانیت و در خدمت ارتقای تفکر انتقادی ، رشد انگیزه های ملی و توسعه توانمندی های فردی و روحیه ابتکار و خلاقیت تبدیل کنیم. 

در این بیانیه آمده است: این دون شأن معلمان است که افرادی بیایند برای این قشر معیار تعیین کنند و شاخص های مطلوب خویش را به ما تحمیل نمایند، تاکنون با همان معیارها و شاخص ها چه چیزی عاید جامعه ی معلمان کل کشور شده است ˈ عبرت بگیریم از گذشته خودˈ. 

در پایان این بیانیه با تبریک هفته معلم به مقام والای فرازنگان و فکوران این سرزمین ادامه داده است: نباید اشتباهات و کاهلی های گذشته را تکرار کنیم و باور داشته باشیم که معلم با تمام ظرفیت هایش عنصری مبارک برای همگان است.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن